www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekers

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux

Red Hat Enterprise Linux 8.4 biedt lichtgewicht container-images, verbeterd beheer van edge-implementaties op schaal en automatische container-updates

Amsterdam, 28 april 2021 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, introduceert nieuwe mogelijkheden en verbeteringen voor Red Hat Enterprise Linux. Hiermee wordt het toonaangevende enterprise Linux-platform verder ontwikkeld tot een krachtige basis voor de open hybride cloud, van het datacenter tot aan de edge. Red Hat Enterprise Linux 8.4 wordt de komende weken algemeen beschikbaar, en maakt het platform nog beter geschikt als een lichtgewicht, productieklaar besturingssysteem voor edge-implementaties en voegt daarnaast nieuwe Linux-container-, implementatie- en beheermogelijkheden toe, aangepast naar de behoeften van edge computing.

Volgens "The State of Enterprise Open Source" van Red Hat verwacht 72 procent van de ondervraagde IT-leiders dat open source in de komende twee jaar de adoptie van edge computing zal stimuleren. De "2021 State of the Edge" van de Linux Foundation voorspelt dat Internet of Things (IoT) of edge-gerelateerde apparaten tegen 2025 ruwweg 90 zettabytes aan data zullen produceren. Voor Red Hat geeft dit aan dat het belang van edge computing als onderdeel van de open hybride cloud de komende jaren alleen maar zal toenemen, waardoor voorbereidingen op de uitdagingen van edge computing een cruciale behoefte zijn voor CIO's en IT-leiders.

Red Hat Enterprise Linux wordt gebruikt als productiefundament voor Fortune 500-industrieën over de hele wereld, van wereldwijde financiële instellingen en gezondheidszorgsystemen tot grote productiebedrijven en overheidsinstellingen. Het platform combineert de grotere consistentie en controle van hybride cloudomgevingen aan de mogelijkheid om open innovatie geleidelijk of in één keer in te voeren, waardoor het vertrouwen groeit dat implementaties veiliger en betrouwbaarder zijn. Met de toegevoegde mogelijkheden van Red Hat Enterprise Linux 8.4 breidt Red Hat deze functionaliteit uit naar edge-implementaties.

Introductie van Red Hat Edge
Red Hat Enterprise Linux is de gevestigde basis voor het Red Hat Edge-initiatief, dat tot doel heeft de mogelijkheden van Red Hat's open hybride cloudportfolio uit te breiden naar de edge in alle sectoren, van telecommunicatie en transport tot slimme auto's en bedrijfsapparaten. Alle open technologieën van Red Hat vormen samen een edge-ready technologie stack, waaronder Red Hat Enterprise Linux, maar ook:
  • Red Hat OpenShift, dat ondersteuning biedt voor 3-node clusters en remote worker nodes, waardoor het mogelijk wordt om het toonaangevende enterprise Kubernetes-platform van de industrie in te zetten op locaties met beperkte ruimte of resources.
  • Red Hat Advanced Cluster Management for Kubernetes, dat nu ook krachtige, flexibele Kubernetes-beheermogelijkheden biedt in de open hybride cloud en gecentraliseerde IT-controle uitbreidt van het datacenter tot aan de verste randen van het netwerk.
  • Red Hat Ansible Automation Platform, dat helpt bij het automatiseren van de workflows voor het onderhoud van softwarestacks op edge devices.
  • Red Hat Integration, dat helpt om applicaties en data te verbinden tussen edge-implementaties en de open hybride cloud.
  • Red Hat Data Services, dat helpt om data op te slaan, te analyseren en te distribueren over de edge en datacenters.
Enterprise Linux-containers voor edge-toepassingen
Edge-implementaties leunen vaak zwaar op Linux-containers om het bouwen, implementeren en onderhouden van workloads op verschillende locaties te vereenvoudigen. Red Hat Enterprise Linux 8.4 helpt om standaardisatie en controle over deze images te behouden, te beginnen met updates voor Podman, de op open standaarden gebaseerde container-engine van Red Hat Enterprise Linux. Podman maakt het beheer van containers in de open hybride cloud vanuit één centraal punt mogelijk, of deze nu in het datacenter draaien of op een externe edge-locatie. Podman biedt ook de mogelijkheid om containers automatisch te updaten, wat het eenvoudiger maakt om container-workloads aan de edge goed en veiliger te laten draaien.

Red Hat Enterprise Linux 8.4 voegt ook nieuwe functionaliteit toe aan Image Builder, een tool die op maat gemaakte en implementeerbare images van het besturingssysteem maakt voor een verscheidenheid aan toepassingen. Voor edge computing-workloads ondersteunt Image Builder nu de creatie van installatiemedia op maat voor bare metal, wat IT-teams helpt om een gemeenschappelijke basis te behouden, zelfs met losgekoppelde edge-omgevingen.

De Red Hat Universal Base Image (UBI), Red Hat Enterprise Linux userpace content die in containers kan draaien, heeft in de nieuwste release ook verbeteringen gekregen. UBI zorgt ervoor dat containers dezelfde productiekwaliteiten van Red Hat Enterprise Linux behouden, zoals verbeterde beveiliging en efficiëntie, maar dan op applicatieniveau. Voor edge computing is UBI nu beschikbaar in een lichtgewicht (micro) image, wat het ideaal maakt voor het bouwen van herdistribueerbare, cloud-native applicaties die gestandaardiseerd zijn op een enterprise-grade Linux-fundament zonder de overhead van een volledige kernel-deployment.

Red Hat Enterprise Linux in de open hybride cloud
Red Hat Enterprise Linux 8.4 is meer dan alleen een fundament voor edge. De nieuwste versie van het enterprise Linux-platform voegt bovendien nieuwe en verbeterde mogelijkheden toe om organisaties te helpen bij het bouwen, implementeren en onderhouden van hybride cloudstrategieën, van het datacenter tot de cloud. Andere belangrijke kenmerken zijn:
  • Grotere flexibiliteit voor cloud-gebaseerde applicaties met een meer holistische kijk op de inzet van abonnementen en rapportage via Red Hat Insights Subscriptions, evenals uitgebreide ondersteuning voor Red Hat Cloud Access.
  • Vereenvoudigde en geautomatiseerde systeemconfiguratie en -beheer via de Tracer utility en Red Hat Enterprise Linux Web Console updates, die intelligente begeleiding bieden rond systeempatches en -updates om downtime als gevolg van service herstarts of systeem reboots te helpen voorkomen.
  • Uitgebreide beveiligingsmogelijkheden die zijn ontworpen om te helpen voldoen aan de behoeften van IT-organisaties op hybride cloud-schaal, met een Red Hat Enterprise Linux System Role voor Crypto Policies en Network-Bound Disk Encryption (NBDE), geleverd als een container voor gedistribueerde omgevingen.
Red Hat Enterprise Linux 8.4 profiteert ook van nieuwe, krachtige toevoegingen aan Red Hat Insights, Red Hat's proactieve beheeroplossing, om IT-beveiliging, systeemanalyse en het beheer van Red Hat Enterprise Linux-systemen te verbeteren. Red Hat Insights is standaard beschikbaar bij alle actieve Red Hat Enterprise Linux, Red Hat OpenShift, en Red Hat Automation Platform abonnementen.

Beschikbaarheid
Red Hat Enterprise Linux 8.4 is volgens planning in de komende weken algemeen beschikbaar via het Red Hat klantenportaal.

Quotes

Stefanie Chiras, senior vice president en general manager, Red Hat Enterprise Linux Business Unit, Red Hat
"De open hybride cloud beperkt zich niet tot een enterprise datacenter of public cloud-omgevingen; het omvat remote servers, geavanceerde machines en andere apparaten in de verste uithoeken van het bedrijfsnetwerk. De ongelijksoortige aard van deze omgevingen maakt dat consistentie cruciaal is voor succes. Red Hat Enterprise Linux, dat de basis is van het Red Hat Edge-initiatief, biedt een consistent, edge-native en intelligent platform dat kan voldoen aan de dynamische eisen van de hybride cloud, van bare-metal servers naar de cloud en naar de edge."

###

Aanvullende informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, Red Hat Enterprise Linux, the Red Hat logo, Ansible and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat sluit zich aan bij OS-Climate

Onderzoek Red Hat: Ruim twee derde developers zet containers actief in

Red Hat versterkt automatisering van hybride cloudomgevingen met nieuwste versie van Red Hat Advanced Cluster Management voor Kubernetes
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone

Logo Lubbers De Jong

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks