www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.com
PR: DelanoPR

Succes met E-commerce lanceert platform met zeven gratis trainingen over webwinkelmarketing

Het platform Succes met E-commerce biedt per direct zeven gratis trainingen en meer dan 90 video’s op het gebied van webwinkelmarketing. Voor webwinkels is het volgens oprichter Marc de Groot van het platform namelijk essentieel om in deze tijd makkelijk vindbaar te zijn via Google. “Zonder de juiste inzet van SEO en SEA ben je in e-commerce op dit moment gedoemd te mislukken.”

Het aantal nieuwe webwinkels stijgt nog dagelijks. Bovendien gaan steeds meer bedrijven in de detailhandel sinds de lockdown ook over op online verkoop. Toch blijkt dit voor veel bedrijven niet de oplossing, want het aantal faillissementen in de retail stijgt nog steeds. Het gratis platform Succes met E-commerce biedt een oplossing voor deze ondernemers.

Online winkelen hot dankzij corona
Online winkelen is populairder dan ooit, omdat fysiek winkelen nog steeds niet volledig mogelijk is. Uit statistieken van het CBS blijkt dat de verkopen van in Nederland gevestigde webwinkels in het tweede kwartaal van 2020 maar liefst 55 procent zijn gestegen ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2019. Dat is de hoogste groei ooit gemeten. Tevens startten nog nooit zoveel mensen een webwinkel. In het derde kwartaal van 2020 steeg het aantal nieuwe webwinkels met maar liefst 47 procent in vergelijking met 2019.

Online vindbaarheid belangrijker dan ooit
Nu ook de ‘normale’ retail het voornamelijk moet hebben van verkoop uit webshops is online vindbaarheid belangrijker dan ooit. Marc de Groot van Succes met E-commerce beaamt dit. “Kennis van online marketing is essentieel om je webshop niet over de kop te zien gaan, helemaal in deze tijd.” Gevonden worden in Google is volgens hem onmisbaar om bezoekers in je shop te krijgen en een succesvolle webwinkel te runnen. “Zonder de juiste inzet van SEO en SEA ben je als E-commerce platform op dit moment gedoemd te mislukken”, aldus de Groot.

Gratis kennis dankzij Succes met E-commerce
Succes met E-commerce biedt zeven gratis trainingen om ondernemers in deze crisis te helpen met de vindbaarheid van hun webwinkel. Op het platform zijn meer dan 90 video’s te bekijken over onderwerpen als: Webwinkel Marketing, Succes met Amazon, Bol.com, E-mailmarketing, Zoekmachineoptimalisatie- en adverteren. Succes met E-commerce hoopt hiermee voor veel ondernemers het tij te keren en faillissement te voorkomen.

Bezoek het platform Succes met E-commerce voor meer informatie over de gratis trainingen op: succesmetecommerce.nl
Laatste van Succesmetecommerce.nl

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics