www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Versnelde groei SharePeople: 5.000 deelnemers

Driebergen, 26 april 2021 – SharePeople ziet de groei het laatste jaar sterk versnellen. In de zomer van vorig jaar stond de teller, drie jaar na de start, op 3.300 deelnemers. Minder dan een jaar verder zijn dat er 5.000. SharePeople is een crowdsurance oplossingwaar zzp’ers een vangnet voor elkaar vormen bij arbeidsongeschiktheid.

Interessante cijfers over SharePeople tot nu toe:
  • Het ziektepercentage bij SharePeople is momenteel 1,4% (incl. coronatijd) waarmee het beduidend lager ligt dan het gemiddelde (2%) onder zzp’ers en werknemers (4,5%).
  • Er zijn 33.000 donaties gedaan.
  • Totaalbedrag donaties: 1,1 miljoen euro.
  • Gemiddelde donatiebedrag per maand over de afgelopen 12 maanden (dus in Corona-tijd): 17 euro.
  • Van totaal aantal zieken (179) is 52% weer beter, 47% krijgt ondersteuning 1% heeft volledige periode van 2 jaar ondersteuning gehad.
Cosmas Blaauw,oprichter van SharePeople over de groei:“We merken dat deelnemers ons zeer sterk aanbevelen bij andere zzp’ers. Daar komt een belangrijk deel van onze groei vandaan. Ook in Trustpilot scoren we hoog: 4,8 sterren van de 5.”

Een deelnemer bij SharePeople doneert één keer per maand maximaal 6% van de gekozen inkomensdekking (1.000, 2.000 of 3.000 euro). Dus maximaal 60, 120 of 180 euro. Omdat het ziekteverzuim bij SharePeople laag is, vallen de kosten in de praktijk veel lager uit dan deze maximale bedragen. Gemiddeld 27 euro per maand (17 euro aan donaties + 10 euro kosten).

Opbeurende woorden
De uitbetaling aan een arbeidsongeschikte bestaat uit donaties door andere deelnemers die dat rechtstreeksop de rekening van de zieke deelnemer overmaken. Dat gebeurt met één klik zonder dat betaalgegevens worden gedeeld. Hetalgoritme selecteert tussen de 40 en 75 mensen om een donatie te doen aan één zieke. Er zit dus geen marge tussen. Daarom is SharePeople zoveel goedkoper dan een verzekering.

Cosmas Blaauw:“We horen van zieke deelnemers dat er vaak opbeurende woorden bij donaties worden meegestuurd. Hartverwarmend vind ik dat. Het laat het echte solidariteitsgevoel zien dat leeft onder de deelnemers.”

Een van de deelnemers schreef daarover op Trustpilot:

“Momenteel moet ik helaas gebruik maken van de donaties van de deelnemers van SharePeople. Alles is zeer goed geregeld en ik zit iedere keer met tranen in mijn ogen van de lieve en opbeurende woorden die sommige deelnemers bij hun donatie schrijven, waarvoor dank. Verder is de bijdrage klein, enkel als er iemand steun nodig heeft, ben je een acceptabel bedrag kwijt.”

///

Noot voor de redactie:
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Cosmas Blaauw, 06 – 204 183 11 of cosmas@sharepeople.nl

Over SharePeople
Tachtig procent van de ondernemers verzekert zich niet tegen arbeidsongeschiktheid. Belangrijkste reden is de hoge premie voor zo’n verzekering. Maar als je dan langdurig ziek wordt, kom je in financiële problemen. SharePeople wil dit grote maatschappelijk probleem helpen oplossen. Met SharePeople kunnen (zelfstandig) ondernemers onderling het risico op arbeidsongeschiktheid opvangen. Het aantal deelnemers is sinds de start in 2017 gegroeid tot 5.000. SharePeople is een coöperatie waarvan deelnemers (klanten) lid (eigenaar) kunnen worden. Momenteel is 10% van de deelnemers ook eigenaar. Deze 500 coöperatieleden zijn gezamenlijk voor 100% eigenaar, er is geen externe financier.
Laatste van SharePeople
Versnelde groei SharePeople: 5.000 deelnemers

500 klanten van SharePeople gezamenlijk eigenaar

SharePeople klaar voor grote toestroom verplichte AOV-zoekers