Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: ItsaRep

F5 focust op beveiliging van apps en API’s die digitalisering verder moderniseren

Uitbreiding portfolio gericht op het leveren van veilige, soepele interactie

F5 heeft uitbreidingen op het security-portfolio bekendgemaakt tijdens Agility, het jaarlijkse event voor architecten, engineers en developers gericht op het verbeteren van applicatiebeveiliging en -prestaties. De nieuwe diensten zijn een resultaat van het samengaan van F5 en Shape, iets meer dan een jaar geleden. De introducties helpen klanten om veilige, soepele, moderne digitale oplossingen aan te bieden aan hun eindgebruikers, voor onder meer sociale interactie, gezondheidszorg en grote aankopen als bijvoorbeeld huizen. De oplossingen vormen ook een versteviging van F5’s combinatie van multi-cloud applicatiebeveiliging en -levering met maatregelen tegen bots en fraude om organisaties en mensen te beschermen.

Naast applicaties vormen API’s een van de snelste en meest efficiënte manieren om functionaliteit toe te voegen aan bestaande diensten. De populariteit wordt vergezeld van nieuwe risico’s en security-teams hebben moeite die ontwikkelingen bij te benen. Dit blijkt ook uit onderzoek van F5 Labs, waarin wordt gerapporteerd dat tweederde van de API beveiligingsincidenten het gevolg zijn van onvolledige authenticatie en autorisatie op API-endpoints.

Device ID is een realtime, zeer nauwkeurige oplossing om apparaten te identificeren. Middels een geavanceerde verzamelmethode van signalen en machine learning algoritmes wordt een unieke ID aan elk apparaat gekoppeld, gebaseerd op browser, besturingssysteem, hardware en netwerkkenmerken. Bij terugkerende apparaten kan het gedrag worden geanalyseerd om fraude te voorkomen en bewezen geautoriseerde gebruikers een betere ervaring te bieden, door bijvoorbeeld handmatige verificatiestappen over te slaan. Deze voormalige Shape-oplossing wordt nu gratis aan F5-klanten aangeboden.

Shape Recognize gebruikt de intelligentie van Shape’s uitgebreide meetmethodes, en borduurt voort op Device ID met inzichten in login-geschiedenis, omgeving en integriteit over het netwerk heen, om de gebruikerservaring verder te verbeteren en authenticatie te versoepelen. Legitieme gebruikers worden snel herkend door in realtime gebruikers te identificeren middels deep analytics, gedrag en context, en het Shape netwerk. Het overdadig inloggen is hiermee verleden tijd en gebruikerstevredenheid stijgt.

De Shape AI Fraud Engine, ofwel SAFE, gebruikt een closed-loop machine learning benadering om fraude realtime te detecteren en te blokkeren. SAFE identificeert en stopt pogingen om accounts over te nemen, en signaleert malafide account-afkomst, misbruik van gestolen accounts en andere frauduleuze activiteiten. Het wordt aangestuurd door Shape’s AI engine en datagedreven inzichten die worden gebaseerd op meer dan een miljard transacties per dag. Hiermee kan SAFE frauduleuze handelingen in elke fase herkennen, van login tot account aanmaak en andere acties. Bovendien is SAFE een volledig beheerde dienst zodat een deel van het werk van fraude-teams uit handen wordt genomen.
Laatste van F5
F5 zet zwaarder in op open source met nieuwe initiatieven voor de NGINX-community

Overkoepelend security-rapport: Web-applicaties grootste risico en daders meestal staatshackers

Mobiele operators starten steeds meer eigen 5G core netwerken
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
F5 contact

Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks