www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Vertiv opent nieuwe fabriek in Kroatië vanwege toenemende vraag naar geïntegreerde modulaire oplossingen

In EMEA wordt met een investering van 10 miljoen euro de productiecapaciteit van geprefabriceerde modulaire datacenters verdubbeld

Breda - Vertiv (NYSE: VRT), wereldwijde leverancier van bedrijfskritische infrastructuur en connectiviteitsoplossingen, kondigt vandaag de opening aan van de nieuwe fabriek in Rugvica, Kroatië. De nieuwe fabriek ondersteunt de Integrated Modular Solutions (IMS)-activiteiten in EMEA. In vergelijking met de vorige fabriek biedt de nieuwe locatie 130 procent meer binnenruimte en 60 procent meer buitenruimte. Daarnaast kan er eenvoudig worden uitgebreid om in te spelen op kansen van de snel groeiende markt van geprefabriceerde modulaire datacenters (PFM). Tot slot bevat de fabriek ook een aantal innovaties voor de ontwikkeling van zowel PFM-modules als luchtbehandelingssystemen voor het thermisch beheer.

"We horen veel over IT-trends en nieuwe ontwikkelingen in technologie zoals 5G, IoT en AI, maar minder over de innovatieve fysieke infrastructuur die erachter zit," zegt Giordano Albertazzi, CEO van Vertiv in EMEA. "Op dit moment zien we een sterke groei in de adoptie van geprefabriceerde modulaire oplossingen om deze nieuwe technologieën te ondersteunen. Voor Vertiv is het belangrijk om te blijven investeren in zowel capaciteit als in innovatie om in staat te zijn continu te voldoen aan de behoeften van onze klanten. Deze nieuwe locatie moet bijdragen aan het succesvoller maken van onze EMEA- en wereldwijde klanten. Tegelijkertijd is het een afspiegeling van onze voortdurende investeringen in de markten waarin we actief zijn."

"De fabriek in Rugvica beschikt over de nieuwste technologieën, productieprocessen, tools en testlabs", zegt Viktor Petik, Vice President van Vertiv's IMS-business in EMEA. "De faciliteit is ontworpen om een complete reeks geprefabriceerde modulaire oplossingen te leveren. Van kabellandingsstations die het internet voeden en geografische gebieden met elkaar verbinden, tot op maat gemaakte bouwblokken voor datacenters. De nieuwe fabriek getuigt van onze toewijding aan innovatie en groei. Ik ben trots dat ik kan zeggen dat we het afgelopen jaar ongeveer 150 banen hebben gecreëerd, waarvan velen engineering of geschoolde professionals uit deze regio."

Vorig jaar werd Vertiv door technologie-analistenbureau Omdia uitgeroepen tot een van de toonaangevende leveranciers in de PFM-datacentermarkt. Daarnaast heeft Vertiv het op een na grootste marktaandeel wereldwijd. Het onderzoek benadrukt voordelen zoals de mogelijkheid om zorgeloos op te schalen. Dit stimuleert de significante groei in de adoptie van PFM-oplossingen in alle geografische regio's. Omdia wijdt deze sterke groei toe aan factoren als schaalbaarheid, de voordelen van externe productie en integratie, en de snelheid van implementatie.

PFM-datacenters bestaan in veel verschillende vormen met verschillende gebruiksscenario's waaronder IT- en faciliteit specifieke ontwerpen en zogenaamde alles-in-één-modules met geïntegreerde IT-, stroom- en koelinfrastructuur. De alles-in-één modules worden vaak gebruikt in het onderwijs, de industrie en de gezondheidszorg, maar ook bij afgelegen en moeilijk bereikbare omgevingen. Het voordeel van de ‘plug and play’ aanpak is niet alleen de snelle installatie en korte opstarttijd die wordt teruggebracht tot slechts enkele dagen in plaats van weken of maanden, maar ook de kans op kwaliteitsproblemen wordt verkleind omdat de componenten vooraf worden geïntegreerd en getest op een externe locatie.

Vertiv's PFM-ontwerpen bevatten een aantal verschillende producten om tegemoet te komen aan specifieke behoeften van klanten zoals de Vertiv™ SmartMod™ en de Vertiv™ Power Module. De Vertiv™ SmartMod™ is een volledig autonome, eenvoudig configureerbare en kant-en-klare PFM-productreeks waarmee snel nieuwe IT-ruimtes (whitespace) in datacenters kunnen worden geïnstalleerd. En de Vertiv™ Power Module is een efficiënte, stroomdichte kritische infrastructuur die snel kan worden geïnstalleerd als een op zichzelf staande eenheid. Tot slot biedt Vertiv ook volledig op maat gemaakte PFM-oplossingen inclusief ontwerp, projectbeheer en systeemintegratie.

Onderstaande afbeeldingen zijn geschikt voor publicatie:
Laatste van Vertiv
TPEX International sluit strategisch partnership met Planon ter optimalisatie van haar Smart Building Operations dienstverlening

Conclusion ontwikkelt projectuitvoer- en managementapplicatie voor Eneco

Nieuwe machine learning-library van ABBYY tien keer sneller en compatibel met Python

Edutrainers: Helft leraren niet klaar voor verplichte digitale geletterdheid op scholen

Zivver breidt directie uit met nieuwe CTO, CMO en CRO

CyberArk maakt Identity Security-aanbod beschikbaar via AWS Marketplace

Red Hat vernieuwt Red Hat Process Automation met end-to-end Kubernetes-native decision management in Red Hat OpenShift
OPEN.suite helpt Omgevingsdienst Haaglanden op weg

Print barcodes van voorraadartikelen nu eenvoudig via de BarTrack app

Ivanti-onderzoek toont aan dat werknemers het thuiswerken niet willen opgeven