www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekers

Treedom kiest LEWIS voor PR en influencer marketing om verder te groeien in Nederland en België

Amsterdam, 22 april 2021 - Treedom heeft LEWIS gekozen om met PR en influencer marketing de naamsbekendheid in de Benelux te vergroten. Treedom is een webplatform waarmee je op afstand bomen kunt planten en de digitale vooruitgang kunt volgen, terwijl je tegelijkertijd lokale boeren steunt. Het bedrijf is opgericht in Florence in 2010 en sinds vorig jaar juli ook online in de Benelux. Treedom heeft LEWIS in de arm genomen om onder de aandacht te komen van media, influencers en klanten in de Benelux.

"Vanaf ons eerste contactmoment was het voor mij meteen duidelijk dat LEWIS de visie en waarden van Treedom deelt: dat is essentieel voor een succesvolle samenwerking", legt Elodie Brandt, PR Manager Benelux bij Treedom, uit. "LEWIS viel op door haar creatieve aanpak, uitstekende kennis van het medialandschap in de Benelux en zeer goede begrip van ons merk. Ik heb het volste vertrouwen in het team."

Merel Dudok van Heel, Head of Consumer Division LEWIS Nederland, is ook blij met de samenwerking: "Treedom is, met een sterke focus op maatschappij en milieu, een uitstekende aanvulling op ons huidige klantportfolio. Wij kijken ernaar uit om met Treedom samen te werken en natuurlijk om de eerste resultaten van onze samenwerking te zien. LEWIS gaat met een gemotiveerd en professioneel team vanuit zowel Amsterdam als Brussel aan de slag voor Treedom.”

BERICHT VOOR DE REDACTIE

OVER TREEDOM
Treedom werd in 2010 opgericht door Federico Garcea en Tommaso Speroni, nadat beiden met eigen ogen hadden vastgesteld wat de negatieve sociale en ecologische gevolgen waren van de ontbossing in Kameroen. Ze schoten al snel in actie en kwamen met een plan op de proppen om een brug te vormen tussen de digitale en de echte wereld van bomen planten. Het digitale luik vormt een leuke en boeiende manier voor de gebruikers om hun positieve impact te zien, om zo een duurzame verandering op lange termijn te bewerkstelligen in achterstandsgebieden.

Alle bomen worden rechtstreeks door plaatselijke boeren en gemeenschappen geplant en leveren ecologische, sociale en economische voordelen op. Elke boom van Treedom heeft een webpagina, geolokalisering en wordt gefotografeerd, en krijg regelmatig updates in een online dagboek. Treedom is sinds 2014 een gecertificeerde ‘B Corporation’.

TREEDOM IN CIJFERS (Maart 2021):
  • 1.858.178 bomen
  • 17 landen
  • 109.304 boeren
  • 509.989 ton CO2
Over LEWIS
LEWIS is eeninternationaal PR- en marketingbureau dat merken helpt en inspireert om te groeien. LEWIS biedt een volledig spectrum van diensten op het gebied van marketing, PR en content die concrete resultaten opleveren. LEWIS heeft ruim 500 medewerkers verspreid over 24 kantoren in Azië, Europa en Noord-Amerika.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: communicatie@teamlewis.com

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric
Logo Momentive (voorheen SurveyMonkey)
Logo Zoom
Logo Ivanti