www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: AxiCom

Razer richt 'Razer Green Fund' op voor duurzame startups

Eerste investering gaat naar BAMBOOLOO, een van 's werelds eerste producenten van duurzaam toiletpapier van bamboe.

Amsterdam – Razer, het toonaangevende lifestylemerk voor gamers, heeft het Razer Green Fund opgericht ter waarde van 50 miljoen dollar. De eerste investering is al gedaan in The Nurturing Co. Pte. Ltd. (The Nurturing Co), een prijswinnende duurzame startup. Dit bedrijf is vooral bekend vanwege de productie van BAMBOOLOO, toiletpapier en verzorgingsproducten van bamboe.

In maart 2021 kwam Razer met een 10-jarig duurzaamheidsplan als onderdeel van zijn #GoGreenWithRazer-initiatief. Dit plan beschrijft vier belangrijke pijlers waarmee Razer zich inzet voor het behoud van de natuur en de bescherming van het milieu. Het bedrijf wil in 2025 100% hernieuwbare energie gebruiken en voor 2030 100% koolstofneutraal zijn. Binnen dit 10-jarenplan kondigde Razer ook meerdere initiatieven aan onder de Green Community-vlag. Het doel hiervan is om gamers wereldwijd te informeren en aan te sporen om bij te dragen aan duurzame doelen. Zo is er de Sneki Snek-campagne in samenwerking met Conservation International ter bescherming van één miljoen bomen. Maar ook de Kanagawa Wave-kledinglijn in beperkte oplage, gemaakt van gerecycled, uit zee gevist plastic.

Ondersteuning van duurzame startups via Razer Green Fund
Ter gelegenheid van Earth Day en in lijn met Razers 10-jarige duurzaamheidsplan heeft Razer een bedrag van 50 miljoen dollar opzijgezet. Hiermee wil het bedrijf startups op het gebied van milieu en duurzaamheid ondersteunen en in hen investeren. Het Razer Green Fund zal worden beheerd door zVentures, Razers corporate ventures-tak. Het wordt een integraal onderdeel van Razers strategische investeringsactiviteiten.

Onder de noemer Green Investments zal het Razer Green Fund zich richten op het stimuleren van een ‘groene mindset’ binnen Razers community van jongeren, millennials en generatie Z via strategische investeringen. Deze investeringen zijn gericht op duurzame bedrijven, met een focus op hernieuwbare energie, koolstof en plastic management. Met behulp van het Razer Green Fund kunnen startups innovatieve technologie blijven leveren met het oog op de wereld van toekomstige generaties.

“Sinds de bekendmaking van onze duurzaamheidsplan is Razer overspoeld met vragen over hoe startups hun eigen groene initiatieven kunnen stimuleren”, zegt Patricia Liu, Chief of Staff bij Razer. “Het Razer Green Fund is opgezet om startups met positieve plannen in staat te stellen hun ambities te verwezenlijken.”

Razer werkt samen met BAMBOOLOO
Als aftrap van zijn nieuwe Green Fund-initiatief heeft Razer via zVentures een eerste investering gedaan in The Nurturing Co. Dankzij de samenwerking zal BAMBOOLOO (een merk van The Nurturing Co) toiletpapier van bamboe leveren aan diverse kantoren van Razer. Hiertoe behoren het nieuwe, binnenkort te openen Zuidoost-Aziatische hoofdkantoor en het kantoor in Maleisië. Dit is onderdeel van Razers Green Organization-plan om ervoor te zorgen dat alle Razer-kantoren 100% CO2-neutraal zullen zijn.

Bamboepulp heeft zich bewezen als een duurzame keuze voor toiletpapier. Naast de hogere groeisnelheid van bamboe, is voor de productie van bamboepulp 90% minder water en 70% minder koolstof nodig dan voor houtpulp. Overschakelen op toiletpapier van bamboe door een gezin van vier personen kan in een jaar tijd een besparing van meer dan 30.000 liter opleveren. BAMBOOLOO helpt consumenten om af te stappen van producten op basis van houtpulp door toiletpapier en andere producten voor huishoudelijke verzorging op basis van bamboe aan te bieden.

“BAMBOOLOO belichaamt onze missie om de aarde te redden voor toekomstige generaties”, stelt Liu. “We zijn ervan overtuigd dat deze investering als voorbeeld zal dienen en dat er nog veel milieuvriendelijke startups zullen volgen.”

“The Nurturing Co. is blij om Razer te verwelkomen als strategische investeerder. De directe match qua mogelijkheden en de drang om een positieve impact te maken over de hele wereld is bemoedigend en we zijn blij Razer aan boord te hebben”, aldus David Ward, CEO en oprichter van The Nurturing Co. "Samen met Razer zullen we ons BAMBOOLOO-assortiment van duurzame, minder milieubelastende producten naar nog meer consumenten over de hele wereld brengen.”

Razer blijft samenwerken met The Nurturing Co. om het ecosysteem van Razer te benutten en daarmee de activiteiten op te schalen. Razer investeert ook in andere veelbelovende duurzame startups die zich richten op hernieuwbare energie, koolstof, plastic management en duurzame bosbouw. Geïnteresseerden kunnen contact opnemen via https://www.zvntrs.com/#contact.

Meer informatie over zVentures is beschikbaar via https://www.zvntrs.com.

Informatie over BAMBOOLOO is te vinden op http://www.lovebambooloo.com.

Meer details over het #GoGreenWithRazer-initiatief zijn te lezen op https://www.razer.com/go-green.
Laatste van Razer Europe
Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

Razer Basilisk V3 biedt gamers alles wat ze zoeken in een personaliseerbare gaming-muis

Razer lanceert Cortex Instant Games Tournaments – een toernooiplatform met honderden mobile- en pc-games
De UvA/HvA heeft Bergler Flex Solutions (wederom) de recente Europese aanbesteding Inhuur Tijdelijk ICT Personeel gegund

KnowBe4 presenteert winnaars 2021 EMEA Partner Programme Awards

Het Rode Kruis biedt veilig vervoer met WEBFLEET
Soliton en NewChannel bieden veilige network en remote access oplossingen

Website Fides Solutions in geheel nieuw jasje

Schneider Electric wint 'Sustainable Infrastructure Vendor of the Year' tijdens de CRN UK Tech Impact Awards

Zyxel breidt activiteiten uit in België en Luxemburg

Wereldwijd onderzoek: 9 op de 10 werknemers bereid salaris in te leveren in ruil voor keuze in hun werkdevice

Transitieprofs haalt new kid on the block in IT Service Management naar de Benelux

Barracuda introduceert tool om malware te vinden in Microsoft 365 en datalekken te voorkomen

Coronacrisis geeft inzicht: persoonlijk contact uitermate belangrijk bij goed onderwijs

Telindus behaalt Microsoft Azure Gold Partnership

Dijk Natural Collections reduceert deelleveringen met 20% en verhoogt klanttevredenheid en omzet dankzij op low-code gebaseerde order planning tool

Urban Arrow stroomlijnt samenwerking met dealers dankzij portal van Appronto

ROC Mondriaan schakelt SentinelOne in voor schoonmaak na ransomware-aanval

Dataiku door Gartner erkend als Peer Insights Customers’ Choice voor Data Science en Machine Learning Platforms

Nederlands bedrijf Kepler Vision lanceert nieuwe software met dé oplossing voor de zorg van dementiepatiënten in zorginstellingen

Onderzoek Check Point Research: Formbook is populairste malware in Nederland

Mijlpaal: meer dan de helft van online shoppers koopt met smartphone
Razer Europe contact

Logo Razer Europe

www.razer.com
Razer Europe sociaal

Razer Europe tweets

Logo NewChannel
Logo Maunt
Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo DNA Services B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Zyxel
Logo Jamf
Logo Transitieprofs
Logo Barracuda Networks