www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

Pilot Cellnex en Techtenna versnelt realisatie IoT netwerk Tilburg

Utrecht/Breda, 20 april 2021, Cellnex Nederland, de grootste onafhankelijke aanbieder van telecom opstelpunten in Nederland en Techtenna, aanbieder van draadloze netwerken voor het Internet of Things (IoT), zijn een pilot gestart in Tilburg op het gebied van zogenoemde Long Range Wide Area Networks (LoRaWAN). Dit type IoT netwerk is met name geschikt voor langeafstandscommunicatie tussen apparaten uitgerust met een IoT-sensor op batterijen.

Connectiviteit voor apparaten met gegarandeerde kwaliteit
De netwerken van Techtenna bieden klanten niet alleen een gegarandeerde binnen- en buitenontvangst, maar zijn ook beveiligd. Hierdoor blijft de inhoud van de communicatie tussen apparaten beschermd.

Marco Sprenkels, CEO en medeoprichter van Techtenna: ‘Zeker in de bebouwde omgeving van een stad zoals Tilburg, waar je te maken hebt met gebouwen en andere constructies, heb je voor een goede ontvangst op veel plekken antennes nodig. Door gebruik te maken van de uitgebreide infrastructuur van Cellnex, kunnen we nu de dekking in het hele gebied garanderen.’

Duurzame toepassingen
Met haar dienstverlening wil Techtenna een bijdrage leveren aan de duurzame ontwikkelingsdoelen van de VN. Sprenkels vervolgt: ‘Onze netwerken maken IoT-toepassingen mogelijk, waarmee door goede, actuele en betrouwbare informatie te gebruiken, duurzame oplossingen kunnen worden gerealiseerd. Zo wordt het LoRaWAN-netwerk in Tilburg, in samenwerking met de gemeente, onder meer gebruikt om verbeteringen rond het klimaat in gang te zetten. Maar je kunt ook denken aan slimme watermeters, waardoor waterbedrijven inzicht krijgen in het waterverbruik en daarmee onnodig waterverbruik, door onder andere lek detectie, kunnen terugdringen. Of slimme gebouwen, waar energiebesparende maatregelen genomen kunnen worden aan de hand van continue metingen van bijvoorbeeld temperatuur en luchtvochtigheid.’

Samenwerking Cellnex
De samenwerking met Cellnex richt zich niet alleen op infrastructuur, maar ook op het delen van kennis. Dat de klant hierbij centraal blijft staan, blijkt verder uit de mogelijkheid voor klanten om zonder investeringen, de dienst “as-a-service” af te nemen. Hierbij krijgen klanten de beschikking over een gegarandeerd dekkend en beveiligd IoT-netwerk voor een vast bedrag per maand.

Toekomstbestendig
Bedrijven en overheden staan voor belangrijke keuzes op het gebied van digitale connectiviteit. Robin Verlangen, Commercial Director bij Cellnex Netherlands: ‘We staan aan de basis van een samenleving, waarin innovatieve IoT-toepassingen ervoor zullen zorgen dat we steeds meer inzicht krijgen in de manier waarop we de digitale samenleving kunnen verduurzamen en tegelijkertijd de economie kunnen versterken. Dit netwerk biedt daarin een aantal unieke mogelijkheden. Graag ondersteunen we overheden en bedrijven in deze snel veranderende tijd!’

Over Cellnex
Cellnex Nederland is de eigenaar van 800 masten en 24 telecom- & datatorens in Nederland en verzorgt de distributie van landelijke FM en DAB+ radio. Met inmiddels ruim 128.000 opstelpunten, verspreid over 12 landen, is Cellnex de grootste onafhankelijke aanbieder van draadloze telecommunicatie infrastructuur in Europa.

Over Techtenna
Techtenna levert LoRaWAN connectiviteit met gegarandeerde hoge QoS met een unieke High Density LoRaWAN netwerk architectuur. Techtenna werkt samen met partners om branche specifieke IoT oplossingen te realiseren. De Techtenna High Density LoRaWAN netwerk architectuur is gebaseerd op meer dan 5 jaar ervaring met het realiseren van LoRaWAN in Nederland en België. Meer informatie: www.techtenna.com
Laatste van Cellnex
Cellnex wint aanbesteding beheer en uitbreiding telecom infrastructuur ProRail

Pilot Cellnex en Techtenna versnelt realisatie IoT netwerk Tilburg
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Cellnex contact

info@cellnextelecom.nl
  cellnextelecom.nl
Cellnex sociaal

Cellnex tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo BarTrack
Logo Techone B.V.