Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

Pilot Cellnex en Techtenna versnelt realisatie IoT netwerk Tilburg

Utrecht/Breda, 20 april 2021, Cellnex Nederland, de grootste onafhankelijke aanbieder van telecom opstelpunten in Nederland en Techtenna, aanbieder van draadloze netwerken voor het Internet of Things (IoT), zijn een pilot gestart in Tilburg op het gebied van zogenoemde Long Range Wide Area Networks (LoRaWAN). Dit type IoT netwerk is met name geschikt voor langeafstandscommunicatie tussen apparaten uitgerust met een IoT-sensor op batterijen.

Connectiviteit voor apparaten met gegarandeerde kwaliteit
De netwerken van Techtenna bieden klanten niet alleen een gegarandeerde binnen- en buitenontvangst, maar zijn ook beveiligd. Hierdoor blijft de inhoud van de communicatie tussen apparaten beschermd.

Marco Sprenkels, CEO en medeoprichter van Techtenna: ‘Zeker in de bebouwde omgeving van een stad zoals Tilburg, waar je te maken hebt met gebouwen en andere constructies, heb je voor een goede ontvangst op veel plekken antennes nodig. Door gebruik te maken van de uitgebreide infrastructuur van Cellnex, kunnen we nu de dekking in het hele gebied garanderen.’

Duurzame toepassingen
Met haar dienstverlening wil Techtenna een bijdrage leveren aan de duurzame ontwikkelingsdoelen van de VN. Sprenkels vervolgt: ‘Onze netwerken maken IoT-toepassingen mogelijk, waarmee door goede, actuele en betrouwbare informatie te gebruiken, duurzame oplossingen kunnen worden gerealiseerd. Zo wordt het LoRaWAN-netwerk in Tilburg, in samenwerking met de gemeente, onder meer gebruikt om verbeteringen rond het klimaat in gang te zetten. Maar je kunt ook denken aan slimme watermeters, waardoor waterbedrijven inzicht krijgen in het waterverbruik en daarmee onnodig waterverbruik, door onder andere lek detectie, kunnen terugdringen. Of slimme gebouwen, waar energiebesparende maatregelen genomen kunnen worden aan de hand van continue metingen van bijvoorbeeld temperatuur en luchtvochtigheid.’

Samenwerking Cellnex
De samenwerking met Cellnex richt zich niet alleen op infrastructuur, maar ook op het delen van kennis. Dat de klant hierbij centraal blijft staan, blijkt verder uit de mogelijkheid voor klanten om zonder investeringen, de dienst “as-a-service” af te nemen. Hierbij krijgen klanten de beschikking over een gegarandeerd dekkend en beveiligd IoT-netwerk voor een vast bedrag per maand.

Toekomstbestendig
Bedrijven en overheden staan voor belangrijke keuzes op het gebied van digitale connectiviteit. Robin Verlangen, Commercial Director bij Cellnex Netherlands: ‘We staan aan de basis van een samenleving, waarin innovatieve IoT-toepassingen ervoor zullen zorgen dat we steeds meer inzicht krijgen in de manier waarop we de digitale samenleving kunnen verduurzamen en tegelijkertijd de economie kunnen versterken. Dit netwerk biedt daarin een aantal unieke mogelijkheden. Graag ondersteunen we overheden en bedrijven in deze snel veranderende tijd!’

Over Cellnex
Cellnex Nederland is de eigenaar van 800 masten en 24 telecom- & datatorens in Nederland en verzorgt de distributie van landelijke FM en DAB+ radio. Met inmiddels ruim 128.000 opstelpunten, verspreid over 12 landen, is Cellnex de grootste onafhankelijke aanbieder van draadloze telecommunicatie infrastructuur in Europa.

Over Techtenna
Techtenna levert LoRaWAN connectiviteit met gegarandeerde hoge QoS met een unieke High Density LoRaWAN netwerk architectuur. Techtenna werkt samen met partners om branche specifieke IoT oplossingen te realiseren. De Techtenna High Density LoRaWAN netwerk architectuur is gebaseerd op meer dan 5 jaar ervaring met het realiseren van LoRaWAN in Nederland en België. Meer informatie: www.techtenna.com
Laatste van Cellnex
Cellnex levert datacenter aan Toren7 in haar telecom- en datatoren van Roermond

Cellnex rondt de integratie van 3.150 sites in Nederland af

Cellnex wint aanbesteding beheer en uitbreiding telecom infrastructuur ProRail
Cellnex contact

Logo Cellnex

info@cellnextelecom.nl
  cellnextelecom.nl
Cellnex sociaal

Cellnex tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo