www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Whizpr

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Samengevat:
  • Nieuwe Dell EMC PowerStore-software verbetert de prestaties van workloads (tot 25%)
  • Verbeteringen op het gebied van artificial intelligence (AI) en machine learning (ML) zorgen voor een kostenbesparing en minder vertraging van de workloads (tot 15%)
  • Het nieuwe PowerStore 500-model biedt lagere kosten en enterprise-prestaties voor bedrijven van elke omvang
  • Voor bijna 20% van de PowerStore-kopers is het een eerste kennismaking met de storage van Dell Technologies
Amsterdam, 20 april 2021 - Met nieuwe software en automatiseringsmogelijkheden verbetert Dell Technologies de prestaties van Dell EMC PowerStore enterprise storage-systemen. Tegelijkertijd breidt Dell Technologies het opslaggamma uit met de PowerStore 500, een goedkoper model dat geschikt is voor een breder scala aan bedrijven en gebruikssituaties, dat prestaties en functies op enterpriseniveau levert.

"PowerStore is de snelst groeiende nieuwe architectuur in de geschiedenis van Dell. Nieuwe en bestaande storageklanten ervaren zelf hoe het unieke ontwerp, de uitstekende prestaties en de bijzondere automatiseringsmogelijkheden van PowerStore hen ondersteunen om te innoveren en om hun concurrentievoordeel te behouden", aldus Jeff Boudreau, voorzitter en general manager, Infrastructure Solutions Group bij Dell Technologies. "Vandaag kondigen we aan dat we PowerStore sneller en slimmer hebben gemaakt, terwijl het voor een breder scala aan bedrijven nu ook eenvoudiger is om met het platform aan de slag te gaan."

Dell Technologies, leider in bedrijfsopslag [1], heeft wereldwijd in meer dan 60 landen al meer dan 400 Petabytes aan PowerStore-opslag geleverd – het equivalent van 136 miljard liedjes als MP3-bestanden. De oplossing wordt gebruikt in sectoren zoals onderwijs, gaming, transport, gezondheidszorg, retail en financiële dienstverlening. Nieuwe gebruikers van PowerStore zijn onder meer Columbia Southern University, RealPage, Tech Data, de Universiteit van Pisa en UltraLeap. Bij dit laatste bedrijf zien ze dat de prestaties van sommige toepassingen met 450% verbeteren.

Software-innovatie
De aanpassingen in de software PowerStoreOS 2.0 kunnen op nieuwe en bestaande PowerStore-apparaten worden toegepast zonder de activiteiten van de klant te onderbreken. De voornaamste verbeteringen zijn:
  • Verbeterde prestaties: PowerStore ondersteunt nu een breed scala aan workloads met zijn scale-up, scale-out architectuur voor block, file en VMware vSphere Virtual Volumes (vVols). Bedrijven krijgen nu betere prestaties van workloads op hun PowerStore, met tot 25% meer Input/Output Operations Per Second (IOPS) [2].
  • Modernisering van de infrastructuur: PowerStore breidt de voordelen van NVMe (nonvolatile memory express) uit over het hele datacenter door de optie van NVMe over Fibre Channel (NVMe-FC) toe te voegen. Hiervoor is geen extra hardware nodig, een eenvoudige software-update volstaat.
  • Scale-out met AppsON: de enige storage-array in de branche met een ingebouwde VMware ESXi-hypervisor [3] stelt admins in staat om applicaties rechtstreeks op het systeem uit te voeren met behulp van de AppsON-functie voor betere prestaties, mobiliteit en workload consolidatie. De scale-out- en appliance clustering-toevoegingen aan AppsON zorgen voor extra rekenkracht bij opslag- en data-intensieve applicaties op edge-locaties in sectoren zoals gezondheidszorg en big data-analyse.
"Bedrijven die een digitale transformatie ondergaan, zijn op zoek naar betere prestaties en meer flexibiliteit om hen te helpen bij het ondersteunen van nieuwe veeleisende workloads en het beter consolideren van de bestaande workloads in gedistribueerde omgevingen", zegt Eric Burgener, research vice president, Infrastructure Systems, Platforms & Technologies Group bij analist IDC. "De integratie van nieuwe technologieën en de enterprise-class storage beheermogelijkheden in goedkopere opslagoplossingen, zoals de Dell EMC PowerStore 500, bieden klanten extra opties, zelfs als ze meer waar voor hun geld willen."

Meer intelligentie
De PowerStore-updates automatiseren dataprocessen en leveren hierdoor grotere kostenbesparingen op:
  • Intelligente gegevensreductie: PowerStore vereenvoudigt het opslagbeheer door de capaciteit en prestaties te optimaliseren en tegelijkertijd een gegarandeerde datareductie van 4:1 te leveren [4]. De intelligente datareductie-functionaliteit van de array is altijd actief zonder de algemene prestaties te beïnvloeden.
  • Grotere flexibiliteit en herstelvermogen: De Dynamic Resiliency Engine (DRE) van PowerStore helpt klanten om de prestaties op peil te houden en bescherming te bieden tegen dual drive storingen. DRE biedt tot 98% minder beheertaken in vergelijking met traditionele RAID-configuraties [5].
  • Slimmere tiering: PowerStore maakt gebruik van storage class memory (SCM) als permanente opslag en maakt onderscheid tussen SCM- en standaard NVMe-schijven binnen het systeem. Hierdoor wordt de toegang tot metadata versneld met tot 15% lagere latency van de workload [6], met een investering die net zo laag is als een enkele Intel Optane D4800X-schijf.
De automatiseringsmogelijkheden van PowerStore worden aangevuld met Dell EMC CloudIQ. Deze software voor opslagmonitoring en -analyse maakt gebruik van artificial en menselijke intelligentie om realtime inzichten in prestaties en capaciteit te leveren.

PowerStore 500
De PowerStore 500 levert prestaties en opslagdiensten op enterpriseniveau tegen een toegankelijke prijs. PowerStore 500 is geschikt voor bedrijven van elke omvang en kan worden gebruikt op gedecentraliseerde locaties, in edge-omgevingen of bij grotere IT-implementaties. De array is ook verkrijgbaar via Flex On Demand, zodat klanten de technologie kunnen aanschaffen die ze nodig hebben en hun kosten kunnen afstemmen op hun daadwerkelijke gebruik.

De compacte 2U-vormfactor van de array kan tot 1,2 petabytes opslaan en is geschikt voor veeleisende enterprise workloads, met ondersteuning voor maximaal 2,4 miljoen SQL-transacties per minuut [7] en 1.500 VDI-desktops per appliance [8]. Klanten kunnen meerdere PowerStore 500-appliances combineren tot een betaalbaar cluster dat eenvoudig kan worden beheerd met mogelijkheden voor automatisering en datamobiliteit. Voor grotere configuraties kunnen klanten verschillende PowerStore-modellen combineren om te schalen naarmate hun IT-behoeften veranderen.

Het Dell EMC Future-Proof Program bevat Anytime Upgrades, het meest flexibele upgradeprogramma voor controllers in de sector [9]. Uniek bij Dell Technologies is dat klanten de prestaties en capaciteit van hun PowerStore al na 180 dagen kunnen verbeteren of uitbreiden [10]. Anytime Upgrades, gecombineerd met een aanpasbare architectuur, maakt dure, disruptieve platformmigraties overbodig.

Beschikbaarheid
  • De Dell EMC PowerStore software-updates zijn te downloaden vanaf 10 juni 2021.
  • PowerStore 500 is te bestellen vanaf 4 mei 2021 met wereldwijde verzending vanaf 10 juni 2021.
Extra materiaal
Persbericht: Dell Technologies versterkt met Dell EMC PowerStore het onderwijs op afstand en belangrijke medische onderzoeksprojecten van de Universiteit van Pisa

Dell Technologies World
Kom op 5 en 6 mei naar de Dell Technologies World Experience, het jaarlijkse event van Dell Technologies dat nieuwste trends, technologieën en experts samenbrengt. Tijdens dit virtuele event laat Dell aan klanten en partners het geconnecteerde ecosysteem van IT-infrastructuur, apps, apparaten en security zien. Ook komt u meer te weten over het Dell Technologies Project APEX as-a-Service portfolio dat klanten meer flexibiliteit biedt om hun IT-omgeving te schalen om aan zakelijke behoeften en budgetten te voldoen.

Registreren voor Dell Technologies World kan via deze link.

[1] IDC WW Quarterly Enterprise Storage Systems Tracker, 2020 Q4, 11 maart 2021 - Vendor Revenue.
[2] Gebaseerd op een interne Dell test van PowerStore 5000 met een typische 70/30 random lees-/schrijfmix, 8K blocks op PowerStoreOS 2.0 vs. 1.0, maart 2021. De werkelijke prestaties kunnen variëren.
[3] Gebaseerd op een analyse door Dell van openbaar beschikbare informatie over de huidige oplossingen van mainstream-storageleveranciers, april 2020. VMware ESXi Hypervisor is beschikbaar bij PowerStore X-modellen.
[4] 4:1 average rate gegarandeerd over klanttoepassingen. Rates voor afzonderlijke toepassingen kunnen variëren. Zie de voorwaarden van het Future-Proof programma voor meer informatie.
[5] Gebaseerd op een analyse van Dell van de nodige werkuren voor de implementatie en het onderhoud van arrays met hoge beschikbaarheid met Dell's Dynamic Resiliency Engine (DRE) in vergelijking met traditionele RAID.
[6] Gebaseerd op interne Dell tests van maart 2021 waarbij de latentie van PowerStore 500 wordt vergeleken met en zonder SCM metadata tiering, uitgevoerd met een 70/30 lees/schrijf-mix, blocks van 8k. De werkelijke prestaties kunnen variëren.
[7] Gebaseerd op Dell tests van PowerStore 500T, met SQL Server OLTP (TPC-C-achtige) workloads. Daadwerkelijke prestaties kunnen variëren per configuratie en workloads.
[8] Gebaseerd op Dell-analyse van PowerStore 500T-testresultaten, maart 2021. Berekeningen weerspiegelen typische profielvereisten voor kenniswerkers. De werkelijke prestaties kunnen per configuratie en workload verschillen.
[9] Gebaseerd op een analyse van Dell, april 2020, waarbij gebruik is gemaakt van openbaar beschikbare gegevens om de hoogste beschikbare programma-/abonnementsaanbiedingen voor controller-upgrades te vergelijken. Vereist aankoop van minimaal 3 jaar ProSupport Plus met Anytime Upgrade Select of Standard add-on optie op verkooppunt om in aanmerking te komen.
[10] Upgrade beschikbaar na 180 dagen. Om in aanmerking te komen, moet u op het verkooppunt ten minste drie jaar ProSupport Plus met Anytime Upgrade Select of Standard add-on-optie hebben gekocht.
Laatste van Dell Technologies
Dell Technologies verhoogt waarde van data aan de edge

Dell Technologies APEX verandert de manier waarop we technologie gebruiken

Dell Technologies introduceert het RISE-programma voor Authorized Partners in West-Europa
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Dell Technolog.. contact

Logo Dell Technologies

sales_nl@dell.com
  www.dell.com/nl-nl
Dell Technolog.. sociaal

Dell Technolog.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet