Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Marcommit

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Utrecht – Unit4, leverancier van cloudbedrijfssoftware voormensgerichte organisaties, maakt vandaag de resultaten bekend voor het eerste kwartaal eindigend op 31 maart 2021.
  • Cloudabonnementsinkomsten stegen met 28 procent (YoY)
  • Cloudboekingen stegen met 9 procent (YoY) met 18 procent totale groei van boekingen (YoY)
  • 18 nieuwe klanten, waaronder GBS, Gemeente ALE, NorthSeaPort, Golden Lane Housing Limited en Basingstoke and Deane Borough Council
  • 120 succesvolle go-lives, leidend tot 102 procent netto omzetbehoud in Q1
  • 204 procent groei (YoY) in waarde van contracten via partners en 12 nieuwe partners getekend
  • EBITDAC-groei van 34 procent (YoY)
Deze resultaten bouwen voort op de significante groei- en strategiemijlpalen die in 2020 zijn bereikt. De cijfers onderstrepen dat organisaties in het middensegment van de markt op zoek zijn naar Unit4's mensgerichte benadering van technologische innovatie. Klanten van Unit4 erkennen dat mensgerichte innovatie de sleutel is tot concurrentievoordeel, en dat differentiatie in de markt afhangt van het aanbieden van onderscheidende en memorabele klantervaringen.

Strategische overname door TA Associates
Unit4 kondigde afgelopen kwartaal een belangrijke mijlpaal aan: een definitieve overeenkomst met TA Associates, een wereldwijde private equity-groei-onderneming, voor een strategische groei-investering van meer dan 2 miljard dollar. Partners Group, een wereldwijde private investeringsmaatschappij, investeert samen met TA. Het nieuwe partnerschap toont de significante waarde van Unit4 aan en zal het bedrijf voorzien van vers kapitaal om zijn ambitieuze groeiplannen te versnellen.

Sterk klantenmomentum
In het eerste kwartaal heeft het bedrijf een aantal nieuwe klanten binnengehaald in belangrijke markten, waaronder GBS (Noord-Europa), Gemeente ALE (Scandinavië), Golden Lane Housing Limited (VK), NorthSeaPort, De Universiteit van Eindhoven en De Universiteit van Twente.

Unit4 heeft ook snel commercieel succes geboekt met ERPx, de onlangs uitgebrachte intelligente Enterprise Resource Planning (ERP)-oplossing van de volgende generatie, die door analisten wordt aangeprezen als het meest geavanceerde ERP-platform op de markt. Door haar ervaring in het middensegment van de markt te combineren met een niet aflatende focus op mensen en een cloud-platform dat toonaangevend is in de sector, levert Unit4 uniforme ERP-, financiële en HR-oplossingen die 'Right for Your Business' zijn.

Unit4 introduceerde ERPx in april en heeft sinds Q4 2020 al 24 nieuwe ERPx klanten getekend waaronder Americares, Gemeente Alkmaar, Places for People, Social Work England, North West Leicestershire District Council, Gemeente Bronckhorst, Servicepunt71, The Charity Commission, Basingstoke and Deane Borough Council en Werkorganisatie Langedijk en Heerhugowaard.

Uitbreiding partnerprogramma
Unit4 realiseerde een groei van 204 procent (YoY) met de waarde van contracten via partners en voegde elf nieuwe go-to-market partners toe aan zijn dynamische en groeiende partnerecosysteem, waaronder Deel Advanced Consulting, ERP Associates, Pecen Consulting Solutions en Levio Conseils Inc. Kardinya Partners, Paradime Solutions, PREACT, GCC, Rinedata, Counterpart en WIN-Consultancy. Unit4 ondertekende ook contracten met een nieuwe ISV-partner, HeyCentric, en verlengde de partnerships met Greenlight, 2opus en Diesis.

In maart lanceerde Unit4 een nieuw Partner Developer Program: Developer 4U, ontworpen om partners te ondersteunen bij het bouwen van uitbreidingen voor ERPx, het leveren van waarde aan klanten en het creëren van nieuwe inkomstenstromen voor partners. Later dit jaar lanceert Unit4 haar eerste app Marketplace, Marketplace 4U, waarmee klanten applicaties met toegevoegde waarde kunnen implementeren. Developer 4U-partners krijgen toegang tot ontwikkelomgevingen, training voor uitbreidingspakketten en een certificeringsprogramma.

"Nu bedrijven de onzekerheden van het afgelopen jaar hebben doorstaan, zien we dat er vraag is naar mensgerichte technologie die kan helpen hun groeiambities te ondersteunen en hen te helpen floreren, nu de markt zijn momentum begint te herwinnen", zegt Gordon Stuart, CFO bij Unit4. "Zorgen dat onze klanten de beste weg terug naar groei en succes vinden, is van het grootste belang. Met nieuwe investeringen en een cloudplatform dat toonaangevend is in de sector, kan Unit4 hen op die reis ondersteunen als nooit tevoren."

"Organisaties zijn zich aan het heropbouwen voor de post-pandemische omgeving, waarbij meer bedrijven een cloud ERP-oplossing overwegen en op zoek zijn naar een leverancier die ze kunnen vertrouwen om hen te helpen op hun reis", zegt Ray Wang, oprichter & Principal Analyst van Constellation Research. "Het belang van de recente buy-out van TA Associates en de beschikbaarheid van ERPx onderscheidt Unit4 van zijn concurrenten als leverancier voor klanten die hoge verwachtingen hebben ten aanzien van stabiliteit, groei en innovatie."
Laatste van Unit4

Vertrouwen in cloud based applicaties ontbreekt

Unit4 lanceert ERPx
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform

Logo Marcommit
Unit4 contact

Logo Unit4

+ 44 (0) 1423 537 837
  www.unit4.com/nl
Unit4 sociaal

Unit4 tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet