www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nl
PR: Marcommit

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Samenwerking biedt medewerkers Vattenfall mogelijkheid om met hun expertise ook buiten het dagelijkse werk om maatschappelijke betrokkenheid te vergroten

AmstelveenVattenfall Foundation, de stichting van Vattenfall die vrijwilligerswerk voor medewerkers faciliteert, heeft een partnership met Impact Matters gesloten. Impact Matters brengt de wereld van goede doelen samen met het bedrijfsleven door expertise vanuit het bedrijfsleven in te zetten voor specifieke vraagstukken van ideële organisaties. Medewerkers van Vattenfall kunnen sinds 1 april 2021 aan de slag op drie projecten die vanuit Impact Matters worden gefaciliteerd. Zo wordt Stichting Praat geholpen bij het aanscherpen van de webteksten, krijgt stichting Buddy Netwerk twee financieel experts tot haar beschikking en wordt het Jongeren Cultuurfonds Amsterdam geholpen met het vergroten van het bereik van de sociale media kanalen.

Ronald Smit, coördinator bij Vattenfall Foundation: “Ons doel is om de maatschappelijke betrokkenheid van Vattenfall te vergroten door middel van vrijwilligerswerk. Dit jaar vieren we ons 12,5 jarig jubileum en het is prachtig om in dit jaar de samenwerking met Impact Matters te starten. De Covid-situatie heeft ervoor gezorgd dat we anders zijn gaan kijken naar vrijwilligerswerk. Waar dit normaal gesproken met name in teamverband gebeurt, met fysieke activiteiten, is dat in de huidige omstandigheden niet mogelijk. Daarom hebben we gekeken naar wat wél kan. De projecten die we via Impact Matters ondersteunen, kunnen we vanuit huis doen. Het werk zelf ligt bovendien heel dicht bij de medewerkers zelf, zij zetten hun eigen kennis en expertise in om anderen te helpen. Zo zetten wij de collectieve kracht en competenties die Vattenfall rijk is in om Nederland een beetje beter te maken.”

Henriëtte van Eeghen, oprichter van Impact Matters: “Ik ben heel blij dat Vattenfall ons komt versterken. Het bedrijf is een toonaangevende speler in de energiesector, waar hele goede en betrokken mensen werken. Er is veel expertise binnen Vattenfall aanwezig die wij gericht in kunnen zetten om vraagstukken bij goede doelen op te lossen. Aan de projecten waaraan Vattenfall meedoet is te zien dat er een rijke diversiteit aan deskundigheid wordt aangeboord. De medewerkers van Vattenfall gaan hun kennis en ervaring inzetten op het gebied van finance, marketing en social media. Het is mooi om te zien hoe we de kennis en betrokkenheid van de professionals van Vattenfall toegankelijk maken om goede doelen te helpen.”
Laatste van Impact Matters

Logo Marcommit
Impact Matters contact

Logo Impact Matters

Impact Matters sociaal

Impact Matters tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx