www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureau
PR: ItsaRep

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Nederlandse consumenten hebben ook toegang tot de ID-oplossing van itsme

itsme, de Europees leider op het gebied van digitale identificatie, heeft de Genuine Presence Assurance-technologie van iProov gekozen om zijn wereldwijde groei te ondersteunen.

Itsme is de digitale identiteitsapp van België en wordt momenteel gebruikt door meer dan 35% van de Belgische bevolking en vertrouwd door meer dan 150 bedrijven in de private sector zoals banken en verzekeringsmaatschappijen en de Belgische overheid. Vanaf vandaag hebben consumenten in Nederland ook toegang tot de ID-oplossing van itsme en kunnen ze zichzelf veilig authenticeren en gebruikmaken van digitale diensten. iProov verifieert de gezichten van nieuwe gebruikers, ongeacht het mobiele apparaat.

“We hadden een technologiepartner nodig om onze missie te ondersteunen om veilige digitale identiteiten voor iedereen beschikbaar te maken”, zegt Stephanie De Bruyne, CEO van itsme. “iProov was de voor de hand liggende keuze. Ze hebben privacy en veiligheid hoog in het vaandel staan en bieden toekomstbestendige, geavanceerde technologie waarmee we gebruikers internationaal kunnen identificeren.”

image image

Onboarding voor een eIDAS-gekwalificeerde handtekening van hoog niveau moet voldoen aan zeer veeleisende, onafhankelijk gecontroleerde en gecertificeerde internationale standaarden. Voorheen kon hier alleen aan voldaan worden door een persoonlijke vergadering of videogesprek. Itsme zorgt ervoor dat deze kostbare en lastige methoden niet nodig zijn door de snellere, gemakkelijkere, minder kostbare en veiligere oplossing van iProov te gebruiken.

De Genuine Presence Assurance-technologie van iProov stelt gebruikers in staat om op een veilige en eenvoudige manier de itsme-service te gebruiken. Een gebruiker scant zijn identiteitsbewijs met zijn mobiele apparaat. Vervolgens kan deze binnen enkele seconden zijn gezicht scannen. iProov-technologie garandeert dat de gebruiker de juiste persoon is die overeenkomt met de identiteit in het document, dat het om een echte persoon gaat en dat deze zich op dit moment authenticeert. Het iProov-proces zorgt voor meer inclusiviteit doordat gebruikers geen instructies hoeven volgen of woorden hoeven uit te spreken.

Andrew Bud, oprichter en CEO van iProov: “We zijn verheugd samen te werken met itsme, een echte pionier in het leveren van diensten voor een betrouwbare digitale identiteit. Ik heb enorm veel respect voor hoe itsme succesvol het gebruik van digitale identiteit in België heeft gestimuleerd. Het is daarom een voorrecht om samen te werken aan een oplossing voor Nederland. Dit is wederom een bewijs dat iProov de technologie bij uitstek is voor Europese eIDAS-providers."

itsme maakt identificatie, veilige onboarding, authenticatie op websites of apps, bevestiging van transacties en gekwalificeerde elektronische handtekeningen mogelijk, allemaal op het hoogste beveiligingsniveau. Itsme werd in 2018 door de Belgische overheid erkend als officiële vorm van digitale identiteit en in 2019 op Europees niveau in 2019 (LOA high eIDAS).

Over iProov
IProov is opgericht in 2012 en wereldwijd leider op het gebied van online biometrische gezichtsauthenticatie. Het werkt samen met overheden, banken en andere organisaties om de identiteit van de klant op afstand te verifiëren. iProov wordt voor onboarding en authenticatie onder meer gebruikt door Eurostar, Rabobank, ING, GovTech Singapore, US Department of Homeland Security, UK Home Office en de UK National Health Service (NHS). iProov’s gepatenteerde technologie biedt ‘Genuine Presence Assurance’, waarmee direct wordt geverifieerd dat de online klant een echte persoon en de juiste persoon is. Hiermee worden spoof-aanvallen met foto’s, video’s en maskers en de opkomende bedreiging van deep fakes voorkomen. iProov is het 5e snelst groeiende technologiebedrijf in het Verenigd Koninkrijk en opgenomen in de Deloitte 2020 UK Technology Fast 50. Verder werd het uitgeroepen tot Gartner Cool Vendor 2020 in Identity Access Management & Fraud Detection. Voor meer informatie kijk op www.iproov.com.

Over itsme®
Sinds de introductie in 2017 is de itsme®-app de algemeen geaccepteerde, eenvoudige en veilige standaard geworden voor mobiele identificatie en de bescherming van de privacy in de digitale wereld. itsme® maakt het volgende mogelijk: identificatie (een nieuw online account aanmaken en identiteitsgegevens delen), authenticatie (beveiligde, persoonlijke toegang tot een website of applicatie), bevestiging van een transactie (goedkeuring van een bestelling of bankbetaling) en de wettelijk bindende elektronische ondertekening van documenten (gekwalificeerde elektronische handtekening met het hoogste beveiligingsniveau).

In januari 2018 werd itsme® door de Belgische overheid erkend als officiële vorm van digitale identiteit en in december 2019 op Europees niveau (LOA high eIDAS). De itsme®-app wordt veel gebruikt in onder meer de financiële sector omdat hij voldoet aan de PSD2-, FATF- en GDPR-richtlijnen. Het is ook bekroond met ISO27001-certificering. itsme® werd ontwikkeld door het Belgian Mobile ID-consortium, dat de zeven Belgische marktleiders uit de bank- en telecommunicatiesector verenigt: Belfius, BNP Paribas Fortis, CBC / KBC & ING en Orange Belgium, Proximus en Telenet. itsme® brengt de beveiliging van de elektronische identiteitskaart naar de mobiele wereld.
Laatste van iProov

Knab zet biometrische technologie van iProov in voor authenticatie klanten
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
iProov contact

Logo iProov

iProov sociaal

iProov tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet