www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Deel dit nu via
PR: Influx PR & Communicatie

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Nieuwe mogelijkheden voor realtime analyse van streaming data voor slimmere opvolgacties

AMSTERDAM, 20 april 2021 - Pegasystems Inc. (NASDAQ: PEGA), de softwareleverancier die complexiteit binnen organisaties doorbreekt, introduceert Pega Process AI – een nieuwe set van Pega Platform™ mogelijkheden waarmee organisaties in realtime hun business en customer operations kunnen optimaliseren.

Door zelfoptimaliserende AI en decision management toe te voegen aan de low-code procesautomatisering software, zorgt Pega Process AI ervoor dat op een intelligente manier grootschalige ‘triage’ wordt toegepast op miljoenen klantenverzoeken, transacties en andere gebeurtenissen die binnenkomen. Hierdoor zijn organisaties in staat om klantverzoeken sneller en efficiënter op te volgen en problemen op te lossen. Dit leidt weer tot lagere operationele kosten en betere ervaringen voor zowel medewerkers als klanten.

De digitale verwachtingen zijn torenhoog. Veel organisaties stappen daarom over op procesautomatisering voor betere en efficiëntere ondersteuning van hun medewerkers. Het merendeel van de automatiseringsoplossingen is echter te traag en te rigide om goed in te spelen op de dynamische behoeften van een organisatie. Ook maken sommige oplossingen wel gebruik van AI, maar zijn niet geschikt om op grote schaal de enorme datastromen van klanten te analyseren. Terwijl realtime analyse organisaties juist kan helpen om makkelijker, slimmere beslissingen te nemen voor vervolgacties.

Process AI heeft veel toegevoegde waarde voor procesautomatisering omdat de tool binnen elk bedrijfsproces realtime AI, event stream processing, machine learning, decisioning en natural language processing (NLP) toepast. Hierdoor is het mogelijk om miljoenen streaming events realtime te analyseren en daar direct slimme actie op te ondernemen om cases zo snel mogelijk af te handelen. Inefficiënte processen worden door Proces AI met behulp van honderden zelflerende modellen direct gestroomlijnd. Dit leidt tot betere bedrijfsresultaten. Organisaties kunnen events nu effectiever en efficiënter oplossen. Ook kunnen ze anticiperen op eventuele problemen voordat ze ontstaan. Het resultaat: de best mogelijke ervaring voor zowel klant als medewerker.

Ter illustratie een paar voorbeelden. Een verzekeringsmaatschappij kan Process AI inzetten om na een grote storm de stroom aan binnenkomende claims te beoordelen. Het keurt automatisch de claims goed of stuurt de meer complexe gevallen direct door naar de meeste geschikte, beschikbare callcenter medewerker. Een financiële dienstverlener kan waarschuwingen van fraude realtime scannen en automatisch een case openen voor een veiligheidsexpert, zodat deze de zaak kan gaan onderzoeken. Een fabrikant kan signalen van een internet-of things verbonden apparaat analyseren en, als er problemen worden verwacht, proactief een serviceticket openen en de dealer en de klant op de hoogte stellen van het mogelijke probleem.

Met Process AI kunnen organisaties hun back-end processen optimaliseren en vereenvoudigen. Dit levert de volgende voordelen op:
  • Enorme effectieve service – Process AI analyseert duizenden ‘events’ per seconde met behulp van geavanceerde event processing en realtime decisioning. Hierdoor is te bepalen welke vragen automatisch afgehandeld kunnen worden en bij welke tussenkomst van een medewerker is vereist. Als de tool ontdekt dat het om een heel complex geval gaat, dan opent de software een case, voorziet deze van de beschikbare informatie en stuurt alles door naar de juiste persoon ter afhandeling. Organisaties kunnen zo snel en accuraat de juiste beslissingen nemen op het gebied van service en support met optimaal resultaat voor de klant. Zelfs tijdens piekmomenten en voor grote, complexe organisaties.
  • Meer ‘on the fly’ proces efficiency – Naarmate het systeem meer ‘events’ verwerkt, gebruikt het voorspellende analytics en machine learning om case-uitkomsten te monitoren en nieuwe manieren te ontdekken om het proces te verbeteren. Deze bevindingen worden direct toegepast, waardoor het proces bij de eerstvolgende keer dat een soortgelijke case voorkomt, nog soepeler verloopt. Dit bespaart organisaties tijd en geld. Al naar gelang de omstandigheden veranderen blijft het systeem zijn processen dynamisch verfijnen. Het wordt steeds efficiënter, omdat het zich aanpast aan nieuwe variabelen.
  • Makkelijker AI-modellen voor processen creëren en aanpassen – De low-code machine learning-authoringinterface van Process AI maakt het makkelijker om AI-modellen voor processen te ontwikkelen en te beheren gedurende hun levenscyclus. Gebruikers kunnen hun modellen eenvoudig aanpassen mochten er na verloop van tijd wijzigingen nodig zijn. Met modelrapporten kunnen zij ook de prestaties van het model volgen. De functionaliteit is geschikt voor multifunctionele teams en verschillende gebruikers persona’s. Dit zorgt voor betere samenwerking tussen IT, datawetenschappers en business users.
Zoals bij alle AI-oplossingen van Pega, voldoet Process AI aan de principes van Responsible AI. Dit zorgt voor eerlijke resultaten van algoritmen en helpt onbedoelde bias te voorkomen. Pega geeft gebruikers meer controle over hun AI via bepaalde instellingen voor transparantie. Dit helpt organisaties om potentiële risico's te verkleinen en de naleving van regelgeving te handhaven.

Process AI is onderdeel van Pega Platform, een unified en open platform dat via een Center-out™- methode operationele processen naadloos verbindt met klantbelevingen. Door casemanagement als basis te gebruiken, kunnen organisaties met Pega's low-code snel applicaties ontwikkelen ongeacht het vaardigheidsniveau van de ontwikkelaars.

“Gelikte gebruikersinterfaces verliezen snel hun glans bij klanten als de back-endprocessen die het eigenlijke werk aansturen te traag en inefficiënt zijn om merkbeloften waar te maken”, aldus Don Schuerman, CTO en vice president product marketing, Pegasystems. “Pega Process AI combineert twee van Pega's meest geavanceerde oplossingen - AI en Intelligent Automation - om ervoor te zorgen dat beloften die aan de voorkant zijn gedaan, aan de achterkant daadwerkelijk worden nagekomen. Door AI te integreren in onze expertise op het gebied van casemanagement en procesautomatisering, helpen we onze klanten om hun klanten efficiënter en effectiever te bedienen en hun werknemers te helpen.”

Beschikbaarheid
Process AI is vanaf eind Q2 2021 beschikbaar als add-on voor Pega Platform-klanten en is onderdeel van de Pega Infinity 8.6 product release. Meer informatie: www.pega.com/technology/process-ai.

Achtergrondinformatie
Over Pegasystems
Pega levert innovatieve software die complexiteit binnen organisaties doorbreekt, waardoor klanten betere beslissingen kunnen nemen en hun werk beter kunnen organiseren. Pega helpt organisaties hun grootste problemen op te lossen: het maximaliseren van customer lifetime value, het stroomlijnen van dienstverlening en het verhogen van de operationele efficiëntie. De kracht van Pega-technologie is de realtime AI in combinatie met Intelligent Automation. De schaalbare architectuur en het low-code platform helpen organisaties wendbaar te blijven in de wereld van vandaag én die van morgen. Voor meer informatie over Pegasystems (NASDAQ: PEGA): www.pega.com

Redactionele informatie:
Influx PR – Gerline van Wijnen – tel: 055 366 3034, e-mail: info@influx-pr.com

Reminder voor registratie PegaWorld

Alle handelsmerken zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Pegasystems
Britse defensieonderdelen Royal Air Force en Royal Navy verbeteren recruitmentproces met Pega’s low-code software

Pegasystems benoemt Nawal Hamarass tot Vice President Benelux & Nordics

Pega lanceert nieuw partnerprogramma voor meer klantwaarde en snellere ROI
Nederlands onbenut arbeidspersoneel zou best in de zorg- en onderwijssector willen werken

Klanten en analisten erkennen OutSystems als leider in het Gartner® Magic Quadrant voor Enterprise Low-Code Application Platforms

everis gaat verder onder de naam NTT DATA

Bijna kwart van werkend Nederland na corona weer aan de studie

Datagedreven werken must voor de toekomst, niet alleen voor grote bedrijven

Grote zorgen over effecten Digital Markets Act op Nederlandse startups en scale-ups

Mkb-bedrijven in zakelijke dienstverlening zien omzet in derde kwartaal flink stijgen

Samsung Electronics behoudt vijfde plaats in de lijst ‘Best Global Brands 2021’ van Interbrand
INTERCONNECT OPENT HAAR DEUREN TIJDENS NATIONALE DATACENTER DAG 2021

Sam Media lanceert XR Academy, een pakkend e-learning product in extended reality

NetApp vereenvoudigt en versnelt digitale transformatie voor klanten via partnerships met gerenommeerde public cloud-aanbieders

NetApp breidt hybrid cloudportfolio verder uit; organisaties halen meer rendement uit de cloud

Jamf biedt nieuwe oplossingen voor een veilige en gebruiksvriendelijke Apple-ervaring op het werk

Eaton lanceert de volgende generatie UPS met de 5PX Gen2

VSL rondt kalibratieproef met waterstof verrijkt aardgas succesvol af

TA505 keert terug met nieuwe FlawedGrace-variant

Aruba introduceert de volgende generatie switching-architectuur

Oostenrijkse ruimtevaartorganisatie simuleert Marsmissie met netwerktechnologie van LANCOM

GeONE voor tweede keer op rij Global M-Files Partner of the Year

Ruimtevaartorganisatie CNES kiest Orange Business Services om zijn data-centrische strategie te transformeren met Cloud-based data lake

Logo Influx PR & Communicatie
Pegasystems contact

Logo Pegasystems

info@pega.com
  www.pega.com
Pegasystems sociaal

Pegasystems tweets

Logo Sam Media
Logo NewChannel
Logo ValidSign
Logo Fullstaq B.V.
Logo Open Line
Logo Techni Team
Logo mnemonic cybersecurity
Logo Stichting ITdonations
Logo BarTrack
Logo Escrow4all B.V.
Logo Bryte Blue
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Transfer Solutions
Logo NPRM NV
Logo True (Broad Horizon)
Logo Techone B.V.
Logo Kannegieter
Logo BarTrack
Logo Facilitor
Logo Trueson
Logo iQibt B.V.
Logo E-mergo
Logo Trueson
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo OutSystems
Logo NTT DATA
Logo NCOI Opleidingen
Logo Cloud Technology Solutions (cts)
Logo NetApp
Logo Jamf
Logo Eaton
Logo VSL
Logo Ctac N.V.
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Unit4
Logo Workday