www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Nieuwe mogelijkheden voor zowel leerkrachten als ouders, voor het beheren van Apple-devices die door school zijn verstrekt

Amsterdam, 19 april 2021 - Jamf heeft nieuwe functionaliteiten toegevoegd aan zijn apps om leraren, ouders en leerlingen beter te ondersteunen. Na een jaar van online en hybride lesgeven is het duidelijk dat technologie een essentieel onderdeel is geworden van het onderwijs, ongeacht of dat online of op school plaatsvindt. Nu steeds meer scholen weer deels opengaan en overstappen op een hybride leermodel – met zowel online als fysiek onderwijs – zullen de devices die leraren en leerlingen in 2020 zijn gaan gebruiken, een essentiële rol blijven spelen. Om ze hierbij te ondersteunen, blijft Jamf zijn Jamf Parent- en Jamf Teacher-apps innoveren.

Jamf Teacher-app brengt klassenbeheer naar Macs - de Jamf Teacher-app was voorheen gericht op iOS- en iPadOS-devices in de klas. Met de nieuwste update komen de mogelijkheden Remote Class, Messaging en Raised Hand in Jamf Teacher nu ook beschikbaar voor leerlingen met Macs. Dit betekent dat Jamf Teacher online lessen nu beter ondersteunt, ongeacht het device dat leerlingen gebruiken. Deze functionaliteiten zijn beschikbaar voor zowel Apple M1 Macs als op Intel gebaseerde Macs, zodat IT-beheerders het hele Apple-ecosysteem van de school kunnen stroomlijnen. Deze nieuwe functionaliteiten voor Jamf Teacher zijn binnenkort beschikbaar in de App Store.

Jamf Parent Android-app voor Jamf Pro en Jamf School – Jamf zorgt ervoor dat nog meer ouders actief kunnen participeren in het onderwijs van hun kinderen, door nu ook een Android-versie van de Jamf Parent-app voor Jamf School en Jamf Pro aan te bieden. Ouders met Android-devices hebben hiermee de mogelijkheid om de door school verstrekte Apple-devices van hun kinderen te beheren. Ook kunnen ze toezicht houden op de online veiligheid van hun kinderen en de toegang tot online content beheren.

Deze nieuwe app is het resultaat van de feedback van Jamf Nation-gebruikers die aangaven dat er een mismatch was tussen de door school verstrekte Apple-devices van leerlingen en de Android-devices van ouders. De Jamf Parent-app is beschikbaar in de Google Play Store.

“De corona-pandemie heeft laten zien hoe belangrijk en waardevol tech-devices zijn voor leerlingen. Ook nu steeds meer scholen deels of volledig opengaan, zullen leerlingen deze devices blijven gebruiken in de les”, zegt Wouter Goed, Regional Sales Manager Benelux voor Jamf. “Het is belangrijk dat ouders de mogelijkheid hebben om een device te beheren dat de school aan hun kind heeft verstrekt. Daarmee kunnen ze ervoor zorgen dat hun kinderen zich concentreren op de les, door te bepalen tot welke apps, websites, social media en functionaliteit kinderen toegang hebben. Doordat de mogelijkheden van de Jamf Parent-app nu beschikbaar zijn voor meer ouders, wordt de betrokkenheid van ouders gestimuleerd en wordt de online veiligheid en het sociale en emotionele welzijn van studenten verbeterd.”

Over Jamf
Jamf, de standaard op het gebied van Apple Enterprise Management, breidt de bekende Apple-ervaring uit naar bedrijven, scholen en overheidsinstellingen, met zijn software en via Jamf Nation, ’s werelds grootste online community van IT-beheerders die zich specifiek focussen op Apple. Kijk voor meer informatie op www.jamf.com/nl/.

Contactpersonen voor de pers
Jamf Persdesk, jamf@mcspr.nl, tel. 023 562 82 08
Laatste van Jamf

Groei van Apple Mac in het Nederlandse bedrijfsleven zet door, volgens onderzoek Jamf

Jamf versterkt securitymogelijkheden met Microsoft Azure Sentinel-integratie en patch management van meer softwaretitels

Logo MCS PR
Jamf contact

Logo Jamf

Jamf sociaal

Jamf tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx