www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent

JOGO heeft succesvoleen nieuwe seed financieringsronde afgerond, waarmee de totale investering in het data-driven talentontwikkelingsplatform op €2 miljoen komt. De Nederlandse startup zal het zaaikapitaal gebruiken om verder te groeien en door te pakken in haar ambitie om de jeugdontwikkeling in het voetbal te revolutioneren. "We willen jeugdvoetballers wereldwijd de kans geven hun ware potentieel te benutten.”

JOGO heeft een data-driven platform gecreëerd waarmee jeugdspelers hun voetbaldroom kunnen najagen en voetbalclubs en -trainers waardevolle inzichten krijgen om hen daarbij te helpen. Met de gratis te gebruiken JOGO-app - beschikbaar op iOS en Android - kunnen spelers effectief werken aan hun technische, fysieke en cognitieve vaardigheden.

Belangrijke mijlpaal
Het binnenhalen van €2 miljoen aan investeringen is een belangrijke mijlpaal voor de Amstelveense startup en een bevestiging dat het innovatieve talentontwikkelingsplatform goed op weg is om de jeugdontwikkeling in het voetbal revolutionair te verbeteren."We zijn blij te kunnen melden dat we weer een nieuwe investeringsronde hebben binnengehaald”, reageert JOGO-oprichter David Dwinger verheugd op de laatste financiële slag. "Dit is opnieuw een bevestiging voor mij en mijn team dat we op de juiste weg zijn. Het voelt goed dat investeerders vertrouwen hebben in ons bedrijf en ons ambitieuze project."

Verdere groei
JOGO bestaat pas sinds april 2020, maar heeft zijn start in de voetbalwereld allerminst gemist. Veel clubs en academies, nationaal en internationaal, gebruiken het platform reeds om de vaardigheden van hun jeugdspelers te verbeteren. JOGO is van plan om het verzamelde kapitaal te gebruiken om zijn markt verder uit te breiden en het talentontwikkelingsplatform naar meer clubs, academies en spelers wereldwijd te brengen.“We hebben de afgelopen tien maanden veel bereikt, maar we willen meer”, vervolgt Dwinger. “We zullen de financiering gebruiken om het team te versterken en internationaal strategische partnerships aan te gaan, om zo nog verder door te groeien. Strategische samenwerkingen zijn een integraal onderdeel van JOGO’s aanpak, dus we zijn altijd geïnteresseerd in nieuwe partners om onze horizon te verbreden. We willen jeugdvoetballers wereldwijd de kans geven hun ware potentieel te benutten.”

Betere sportprestaties door AI-analyse
Geheel in lijn met het motto van het bedrijf - track, analyse, improve - geeft de slimme app clubs en trainers gedetailleerde data over de ontwikkeling van een speler. De JOGO-app volgt de prestaties van een jeugdvoetballer tijdens trainingen en/of wedstrijden, analyseert deze en vertaalt deze via een AI-engine naar gepersonaliseerde verbetersuggesties. Veel klanten zien JOGO als de perfecte tool voor remote training, omdat het spelers in staat stelt ook buiten het veld te trainen en hun skills te verbeteren. Een belangrijk pluspunt, vooral in tijden van een wereldwijde pandemie."Een van de vele features van JOGO is dat het spelers in staat stelt om op afstand te werken aan hun skills. Op individueel niveau, met hun eigen data. Altijd en overal", legt Dwinger uit. "Maar we zagen de vraag naar deze 'nieuwe manier van trainen' al toenemen voordat corona uitbrak. De pandemie heeft de markt enkel een extra zetje gegeven.”

Freemium model
Om het remote trainen te promoten en de markt nog meer te pushen, biedt JOGO trainers nu een freemium-model aan. Zij kunnen kosteloos hun eigen account aanmaken op trainers.jogo.ai en kennismaken met deze nieuwe technologie. Spelers kunnen de JOGO-app al gratis downloaden via de Apple App Store en Google Play Store.
Laatste van JOGO

Startup JOGO revolutioneert voetbal met slimme app voor betere talentontwikkeling
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
JOGO contact

Logo JOGO

JOGO sociaal

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack