www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

123inkt.nl zet met 123zakelijk in op printcontracten voor de zakelijke markt

De marktleider op gebied van online verkoop van printerbenodigdheden, 123inkt.nl, is gestart met een nieuwe service voor de zakelijke markt. Onder de naam 123zakelijk worden managed print services (MPS) aangeboden voor het zakelijk segment. Daarbij sluiten zakelijke klanten een alles-in-één-contract af voor printers, onderhoud en automatische levering van supplies als toners en printpapier. 123zakelijk ontzorgt haar klanten hiermee volledig: gedurende de looptijd van het contract hoeft op het gebied van printen nergens meer zelf aan gedacht te worden.

MPS lag tot voor kort buiten het werkgebied van webwinkel 123inkt.nl, die al meer dan twintig jaar levert aan zowel particuliere als zakelijke klanten. Zakelijke klanten gaven steeds vaker aan geen printersupplies bij 123inkt.nl te kunnen bestellen, omdat zij vast zaten aan een MPS-contract bij een andere partij. Uit die gesprekken bleek een grote behoefte aan een frisse wind op de MPS-markt. 123inkt.nl-directeur Gerben Kreuning licht toe: “De huidige grote spelers op de MPS-markt smijten flink met ondoorzichtige printcontracten. Hoge prijzen en stilzwijgende verlengingen zijn aan de orde van de dag. De klant is daar de dupe van, maar kan bijna geen kant op. Met 123zakelijk brengen wij daar verandering in, want wij houden niet van ondoorzichtige constructies die verre van klantvriendelijk zijn. Wij willen laten zien dat het ook anders kan.”

De MPS-markt, een markt die draait op servicecontracten, is groot in Nederland. Uit eigen onderzoek van 123inkt.nl wordt de markt minstens op een half miljard euro geschat. 123inkt.nl signaleert een verschuiving van transactionele naar contractuele overeenkomsten, waarbij de focus steeds meer ligt op langdurige samenwerkingen en klanttevredenheid. 123zakelijk zet daarom hoog in op het vlak van consultancy. Ook advies over veiligheid, mobiel printen, scanoplossingen en de cloud valt onder de diensten. 123zakelijk vervult daarmee de rol van volwaardig document solutions provider voor de zakelijke klant.

Als Managing Director van 123zakelijk is Albert Zwart aangetreden. Zwart heeft jarenlange ervaring opgedaan in de printerindustrie en legt de focus op een hoog niveau van dienstverlening en klantgerichtheid. “Waarmee wij de MPS-markt omver gaan blazen? Transparantie, transparantie en nog eens transparantie! Wij bieden eerlijke en flexibele contracten, waarbij de klant nooit voor verrassingen komt te staan. Voor ons spreekt dit voor zich, maar in de huidige MPS-markt zijn wij hier uniek in.”

Na een jaar van thuiswerken en lockdowns is het belang van een flexibel printcontract duidelijker dan ooit, aldus Zwart. “Wij rekenen geen hoofdprijzen als er nauwelijks geprint wordt, zoals tijdens de coronaperiode het geval was. Bij ons wordt alleen het echt geprinte aantal pagina’s verrekend. De traditionele MPS-aanbieders waren de lachende derde tijdens de lockdown. Zij vingen geld terwijl er haast niets geleverd werd. De klant met een langlopend, vaststaand contract kon geen kant op. Dus als de voordelen van een flexibel en transparant contract nog niet duidelijk genoeg waren, dan zijn ze dat na het afgelopen jaar wel geworden!”

123inkt.nl heeft inmiddels meer dan 3 miljoen klanten in Nederland en België. Dankzij de goede en grote naamsbekendheid van 123inkt.nl verwacht 123zakelijk op korte termijn een belangrijke speler te worden op het gebied van managed print services.
Laatste van 123zakelijk
123inkt.nl zet met 123zakelijk in op printcontracten voor de zakelijke markt
123zakelijk contact

Logo 123zakelijk

0294 - 314 000
  www.123zakelijk.nl
123zakelijk sociaal

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx