Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl

De Clickdrive-app wil de ‘Independer’ worden in de rijschoolmarkt

Er is veel mis bij rijscholen en dit wordt breed erkent door de branche. Woensdag 14 april wordt het advies van de commissie Roemer gepresenteerd. Maar met Clickdrive is er nu al voor jongeren (én hun ouders) een oplossing: Een objectief platform om de juiste rijinstructeur te selecteren. Geen ronkende reclameteksten of stuntprijzen, maar louter ervaringen en aanbevelingen van (oud)leerlingen die de gebruiker helpen navigeren in het ruime aanbod. En dat werkt. Maar liefst 83 procent van de jongeren geeft aan te kiezen op basis van ervaringen van anderen.

Sinds 2019 is de rijschool-industrie steeds vaker negatief in het nieuws. De kwaliteit en de slagingspercentages zijn te laag. Examenfraude, instructeurs die slecht les geven en financieel wanbeleid zijn regelmatig genoemde misstanden. Beloftes om voor een ‘prikkie’ binnen 20 lessen het felbegeerde roze papiertje te halen blijken steevast onhaalbaar. Te lage prijzen en creatieve verdienmodellen hebben ernstige consequenties voor de geleverde kwaliteit. Het slagingspercentages is met 41 procent veel te laag. De commissie Roemer komt met stevige aanbevelingen, die weliswaar voor verbetering kunnen zorgen, maar tegelijkertijd de rijlessen onnodig duurder maken.

Transparantie en de beste instructeurs
Clickdrive biedt jongeren én hun ouders een objectief platform om de juiste rijinstructeur te vinden en eenvoudig je rijlessen te plannen, boeken en betalen. De app is de Independer van de rijlesmarkt.

Ratings en reviews van (oud)leerlingen en je persoonlijke voorkeuren helpen je navigeren in het ruime aanbod. Hierdoor vind je eenvoudig de instructeur die kwaliteit levert en bij je past. Leerlingen hebben 100 procent controle en zij creëren gezamenlijk een schifting in het aanbod op het Clickdrive platform. De rijlesmarkt wordt hierdoor transparant en biedt alleen plaats voor de beste instructeurs.

In de Clickdrive app wordt ook standaard met de ‘Rijopleiding in Stappen (RIS)’ gewerkt. Deze werkwijze geeft de leerling continu inzicht in haar voortgang en draagt bewezen bij aan een hogere kwaliteit opleiding.

Markt wordt transparanter
"Clickdrive is hét platform dat de ondoorzichtige rijschool markt transparanter maakt", zegt Bart Buurma. "Leerlingen hebben hierdoor 100% controle, krijgen rijles van de beste rijinstructeurs en halen sneller hun rijbewijs. Tegelijkertijd werken wij hierdoor aan onze missie: van jonge automobilisten betere verkeersdeelnemers maken."

Clickdrive: De marktplaats voor rijlessen, waar leerlingen in 3 stappen hun instructeur kiezen en rijles boeken in een betrouwbare, veilige en transparante omgeving.
Laatste van Clickdrive

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric