Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

easyJet start online pilotenschool voor kinderen

De serie bevat zes afleveringen en wordt begeleid door easyJet piloot Iris de Kan. De serie is ontworpen om kinderen op een leerzame manier te vermaken.

• De luchtvaartmaatschappij lanceert de pilotenschool voor kinderen tussen de zeven en tien jaar.
  • De serie bestaat uit zes afleveringen met verschillende opdrachten voor kinderen om uit te voeren.
  • De serie is te bekijken op het YouTube-kanaal van easyJet. In de serie leren kinderen over, "Hoe vliegtuigen vliegen", "Hoe zet je een vliegtuig aan?" en "Hoe weten piloten waar ze heen gaan?"
  • easyJet kondigde eerder aan te starten met een programma waarbij piloten op virtueel schoolbezoek gaan om zo meer meisjes te inspireren om in de toekomst piloot te worden.
Schiphol, 12 april 2021 - easyJet, Europa's toonaangevende luchtvaartmaatschappij, kondigt vandaag de lancering aan van de pilotenschool voor kinderen, een online serie met zes afleveringen. De online pilotenschool is een initiatief om jonge kinderen op een leuke manier kennis te laten maken met de luchtvaart en om ouders te helpen bij het vermaken van hun kinderen in deze huidige tijd waarin activiteiten beperkt zijn. De serie is bedoeld voor kinderen tussen de zeven en tien jaar.

De serie maakt gebruik van animaties en videocontent om jonge kinderen te helpen de wetenschappelijke principes van het vliegen te begrijpen, zoals hoe vleugels werken en waardoor vliegtuigen kunnen vliegen.

Om kinderen actief te betrekken bij de video’s zijn er ook verschillende opdrachten toegevoegd die ze thuis kunnen uitvoeren, waaronder het maken van papieren vliegtuigjes, de aankondiging van een piloot nadoen en het maken van een checklist.

De zesdelige-serie, begeleid door de Nederlandse easyJet piloot Iris de Kan, is vanaf nu beschikbaar op de Pilotenschool Playlist op het YouTube-kanaal van easyJet.

Virtuele schoolbezoeken
easyJet heeft onlangs in een aantal Europese landen een virtueel programma voor schoolbezoeken gelanceerd om de volgende generatie piloten te blijven inspireren. Leraren, scholen en ouders kunnen een virtueel bezoek aanvragen van een easyJet-piloot, die via een videoverbinding naar de klas komt. De piloten geven hiermee jonge kinderen de kans om erachter te komen hoe het werk van een piloot daadwerkelijk is en, belangrijker nog, laten hiermee zien dat het een baan voor iedereen is. easyJet piloot Sharon Brandenburg-Lok start op donderdag 15 april met de virtuele schoolbezoeken, tijdens de door VHTO georganiseerde Girls’ Day. Girls’ Day is bedoeld om meisjes tussen de 10 en 15 jaar kennis te laten maken met én te enthousiasmeren voor bèta, techniek en IT.

Recent onderzoek, uitgevoerd door easyJet, laat zien dat kinderen nog steeds geloven dat carrièrekeuzes worden beperkt door traditionele mannelijke en vrouwelijke beroepen. Dit suggereert dat genderstereotypen nog steeds een impact hebben op de carrière keuzes van kinderen. Door kinderen op jonge leeftijd een vrouwelijk rolmodel te bieden en te laten zien dat piloot een baan voor iedereen kan zijn, hoopt easyJet de genderstereotypering van beroepen positief te beïnvloeden.

Virtuele schoolbezoeken kunnen worden aangevraagd via: pilotvisits@easyjet.com

Sharon Brandenburg-Lok, Senior First Officer van easyJet en Nederlandse ambassadeur van het programma, zegt:
“Het is zo belangrijk dat meisjes op een jonge leeftijd vrouwelijke rolmodellen hebben die hen kunnen inspireren. Ook de video’s van de pilotenschool dragen hier aan bij. Naast dat deze video’s leuk en uitdagend zijn, leren ze kinderen op een simpele manier waar luchtvaart over gaat. Ik kijk ernaar uit om scholen virtueel te bezoeken en te praten over mijn werk en mijn persoonlijke beslissing om piloot te worden. Hopelijk kan ik zo enkele jonge meisjes inspireren om in de toekomst ook piloot te worden.”
Laatste van easyJet
easyJet verbetert toonaangevende Flex-garantie, waardoor passagiers meer flexibiliteit hebben bij het boeken dan ooit tevoren

easyJet start online pilotenschool voor kinderen
easyJet contact

Logo easyJet

easyJet sociaal

easyJet tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack