www.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekersContentbureau

Digitale Binnenhof Academy van start!

9 april 2021 - Afgelopen donderdag organiseerde de Digitale Binnenhof Academy de eerste lezing voor geïnteresseerde politici over digitale veiligheid. Professor Bibi van den Berg ging na een korte openingslezing in op allerlei vragen van politici.

Bibi van den Berg is als hoogleraar Cybersecurity Governance verbonden aan de Universiteit Leiden en is één van de vier wetenschappelijke leden van de Cyber Security Raad, een nationaal en onafhankelijk adviesorgaan op het terrein van digitale veiligheid. In haar lezing schetste de hoogleraar in vogelvlucht het domein van digitale veiligheid en deelde ze welke uitdagingen op dit gebied komende vier jaar op ons afkomen. Na de lezing ging Professor van den Berg in op vragen. De duidelijke, heldere antwoorden werden zeer gewaardeerd door de deelnemers.

Digitale Binnenhof Academy
De Digitale Binnenhof Academy is een initiatief van acht (branche-)organisaties uit de digitale sector om politici te ondersteunen met objectie informatie over onze digitale samenleving. Uit het advies van de tijdelijke commissie Digitale toekomst blijkt dat Kamerleden vaak geen technische achtergrond hebben en behoefte hebben aan achtergrondinformatie over digitale thema’s.

In de ogen van de initiatiefnemers van de Digitale Binnenhof Academy blijven veel digitale thema’s en het belang ervan voor de samenleving vaak onderbelicht. Doel van het initiatief is uiteindelijk ervoor te zorgen dat er goed publiek debat gevoerd kan worden over complexe digitale thema’s.

Vraaggestuurd
De kennis- en informatiesessies van de Digitale Binnenhof Academy zijn vraaggestuurd. De deelnemende politici krijgen eerst een korte lezing en kunnen daarna vragen stellen. Vragen kunnen ook vooraf worden ingediend, daarop worden ze in de sessie behandeld. Ook na de bijeenkomst kunnen politici bij de Academy terecht met hun vragen en informatieverzoeken.

De eerstvolgende sessie van de Binnenhof Academy zal gaan over de digitale infrastructuur en de digitale economie en zal verzorgd worden door Henk Volberda, Professor Strategic Management and Innovation bij de Amsterdam Business School, Universiteit van Amsterdam.

Politici kunnen zich aanmelden voor deze of volgende sessies door een mail te sturen naar info@digitalebinnenhofacademy.nl. Sessies zijn alleen toegankelijk voor politici en fractiemedewerkers van de eerste/tweede Kamer, alsmede het Europees Parlement.

##

Over de Digitale Binnenhof Academy
De Digitale Binnenhof Academy is een initiatief van DINL, AMS-IX, DCC, NBIP, BTG, Cyberveilig Nederland, DDA , FCA, ECP | Platform voor de InformatieSamenleving en iPoort. Doel van het initiatief is ongekleurde, betrouwbare en inhoudelijke kennis over de werking van de digitale samenleving over te brengen op politici. Op die manier willen de initiatiefnemers ervoor zorgen dat er goed publiek debat gevoerd kan worden over de digitale toekomst van Nederland.

Meer informatie over dit persbericht

Kirsten Overboom
Kirsten.overboom@ecp.nl

Tijs Koops
Tijs.koops@ecp.nl
Laatste van Digitale Binnenhof Academy
Digitale Binnenhof Academy van start!
Digitale Binne.. contact

Logo Digitale Binnenhof Academy

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx