Herken zakelijke websitebezoekerswww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Nieuw in Nederland: het Videokantoor, clubhouse voor bedrijven

Een praatje bij het koffieapparaat, een meeting in de vergaderruimte of elkaar helpen klussen te tackelen tijdens een focussessie: de leden van de Cowerkclub zien elkaar elke dag op kantoor, zonder dat ze daar hun huis voor uit hoeven. Volgens deze ondernemers is Videokantoor het positieve antwoord op alle problemen die thuiswerken met zich meebrengt. Steeds meer andere bedrijven weten Videokantoor inmiddels te vinden.

Een jaar lang thuiswerken inspireerde al veel ondernemers tot creatieve oplossingen. De kracht van Videokantoor zit in de eenvoud. Je logt in, kiest een online ruimte, zet je camera aan en gaat aan het werk. Mike Verbruggen, initiatiefnemer en een van de leden van de Cowerkclub: “Van stilteruimte tot vergaderkamer, van koffieautomaat tot dakterras: elke digitale ruimte heeft zijn eigen etiquette en dynamiek. In de vergaderruimte sluiten collega’s niet zomaar aan bij het gesprek, maar kun je wel even inbreken om een dringende vraag te stellen. In de werkruimte is er plek voor korte praatjes met elkaar. En bij het koffieapparaat vinden informele gesprekken plaats die leiden tot de mooiste ideeën. Net als in het echt.”

Clubhouse voor bedrijven
Ook Daphne Lie, boekhouder en lid van de Cowerkclub, checkt regelmatig in bij Videokantoor. “In deze tijd van thuiswerken ontmoet je nergens nieuwe mensen. Bij Videokantoor heb ik veel spontane ontmoetingen en voer ik weer eens andere gesprekken. Iedereen is open, enthousiast en oprecht geïnteresseerd. Die praatjes zijn niet alleen gezellig, het verbreedt ook je blikveld.” Op het Videokantoor heeft iedereen de camera aanstaan, zodat je elkaar gewoon ziet zitten. Wie niet in de stilteruimte zit, staat open voor een kort gesprek. Zo is de drempel heel laag om contact te leggen. Het maakt Videokantoor tot een soort Clubhouse voor bedrijven.

Werk gedaan krijgen en toevallige ontmoetingen
En Mikes grootste ontdekking tijdens de periode van thuiswerken? Het effect van de focussessies in de focusruimte van het Videokantoor. “Op een afgesproken tijd verzamelen we digitaal. We spreken naar elkaar uit wat we de komende twee uur willen bereiken en gaan dan aan de slag. Dat blijkt fantastisch te werken. Een afspraak met jezelf is eenvoudig te schenden, maar een afspraak met anderen kom je graag na.” Nancy Beers, een andere ondernemer die graag gebruikmaakt van Videokantoor: “Ik ben een kuddedier. Ik vind het fijn om mensen tegen het lijf te lopen die ik nog niet ken. Toevallige ontmoetingen inspireren me, en dat vind ik bij Videokantoor.”

Ook Marcel Hesseling, stemacteur en eigenaar van een webbureau, meldde zich aan bij Videokantoor voor de sociale contacten. Hij is nu vooral te vinden in focussessies: “Soms is het een goede stok achter de deur om even geen Facebook te checken op mijn telefoon, maar gefocust te werken. Bij Videokantoor is het eigenlijk net als vroeger, toen ik nog wel collega’s had. Af en toe een uurtje kletsen over koetjes en kalfjes, maar ook samen hard werken.”

Gratis rondleiding
Inmiddels heeft niet alleen de Cowerkclub Videokantoor als basis. Verschillende bedrijven sloten al een abonnement af en richtten hun eigen Videokantoor in. Het is mogelijk om vergaderruimtes eigen namen te geven en digitale kantoren per team of afdeling in te richten. Collega’s loggen dagelijks in. “Opvallend is dat de secretaresses allemaal meteen razend enthousiast zijn. Zij voelen zich vanaf het begin thuis bij Videokantoor en merken als eerste de voordelen van het elkaar laagdrempelig weten te vinden.”
Laatste van Videokantoor
Nieuw in Nederland: het Videokantoor, clubhouse voor bedrijven
Videokantoor contact

Logo Videokantoor

Videokantoor sociaal

Videokantoor tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Lightspeed
Logo Thinkwise
Logo ilionx