www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Lubbers De Jong

Rotterdamse expediteurs-revolutie Shypple haalt Series A-investering binnen ter waarde van €7 miljoen

Shypple platform moderniseert traditionele vrachtvervoer markt van €300 miljard

Rotterdam, 9 april 2021 - Shypple, het digitale expediteurplatform uit Rotterdam, heeft met een Serie A-financieringsronde €7 miljoen opgehaald. De financiering werd opgehaald bij Dutch Founders Fund, Newtown Partners via het Imperial Venture Fund, InnovationQuarter en BOM Brabant Ventures. De investering zal worden ingezet om het technologiegedreven platform verder te ontwikkelen en zorgt ervoor dat Shypple overnames kan initiëren om de groei te versnellen. Hiermee is Shypple hard op weg de traditionele vrachtvervoersmarkt ter waarde van 300 miljard euro stevig te moderniseren.

Handelsector snakt naar nieuwe oplossingen
Meer dan 90 procent van de internationale handelsbewegingen vindt plaats op zee. Ongeveer 90 procent van deze expediteurs-activiteiten wordt gemanaged door een sterk gefragmenteerd en achterhaald systeem dat van Excel-sheets, e-mails, telefoongesprekken, papierwerk en andere foutgevoelige communicatiemiddelen aan elkaar hangt. De problemen die in de sector ontstonden als gevolg van de corona-pandemie - en meer recent in het Suezkanaal - illustreren hoe kwetsbaar de wereldhandel kan zijn, en hoe groot de behoefte is aan real-time inzicht, controle en meer flexibiliteit in de planning. Voor ieder containerschip moet bijvoorbeeld een pallet vol documentatie per vliegtuig naar de haven van bestemming worden gevlogen om aan de inklaringsvoorwaarden en andere logistieke bureaucratie te kunnen voldoen. Deze markt van €300 miljard snakt daarmee naar de modernisering waarin Shypple voorziet via zijn technologiegedreven expediteursplatform.

Minder kosten, minder fouten en 30% meer efficiëntie
Het in 2016 opgerichte Shypple platform en de digitale expeditiedienst verbindt al meer dan 3.000 bedrijven. Daaronder bevinden zich aansprekende namen als Bunzl en HKliving die dankzij het platform hun verbeterde supply chain managen. Gebruikers van het Shypple platform profiteren van directe besparing op hun transportkosten en indirecte besparingen door verhoogde efficiëntie en minimalisering van fouten. Doordat Shypple end-to-end transparantie en controle biedt over de volledige logistieke processen profiteren gebruikers operationele efficientieverbeteringen tot 30 procent. Op die manier optimaliseert het platform de wereldwijde handel.

Rotterdam slimste haven ter wereld
Shypple gaat met vier investeerders in zee: Newtown Partners (via het Imperial Venture Fund), InnovationQuarter, BOM Brabant Ventures en het Dutch Founders Fund – het investeringsfonds van de (mede)oprichters van JustEat, Treatwell, WeTransfer en Fonq.

Zowel BOM Brabant Ventures als InnovationQuarter ondersteunen Shypple met regionale fondsen. Zij zien potentie voor de regio's Brabant en Zuid-Holland en investeren via Shypple in het digitaliseren van de maritieme industrie. Het Shypple platform maakt handelsketens efficiënter, inzichtelijker en betrouwbaarder. Dat sluit nauw aan bij de ingezette digitaliseringskoers van de Rotterdamse haven; die heeft als ambitie de slimste haven ter wereld te worden.

"Met dit team van investeerders worden we ondersteund met meer dan alleen financiering. Ook de supply chain expertise en ervaring met internationale expansie die dit team meebrengt maakt dat we erg enthousiast zijn over de toekomst. Het versterkt onze vastberadenheid om het Shypple-platform verder te ontwikkelen. Daarnaast kunnen we dankzij deze financiering ook middels acquisities onze voetafdruk verder vergroten" aldus Jarell Habets, oprichter en CEO van Shypple.

"We zagen meteen het potentieel van het Shypple platform. Het wordt hoogstwaarschijnlijk hét digitale handelsplatform dat de wereldwijde handelsmarkt gaat bestormen," vertelt Laurens Groenendijk, oprichter bij Dutch Founders Fund en medeoprichter van Just Eat en Treatwell. "We investeren niet alleen financieel in Shypple. Ook delen we onze uitgebreide kennis en ervaring, samen met de andere investeerders. In onze nauwe samenwerking met Shypple, zorgen wij ervoor dat onze gecombineerde ervaringen bijdragen aan de realisatie van de technologische ontwikkeling en groei-ambities van Shypple.

Over Shypple
Shypple is sinds 2016 een digitale freight forwarding service en verbindt meer dan 3.000 bedrijven. Het technologie-gedreven Shypple platform biedt bedrijven end-to-end transparantie en controle over hun volledige supply chain. Het verhoogt de efficiëntie, minimaliseert fouten en optimaliseert de wereldwijde handel. Het hoofdkantoor van Shypple is gevestigd in de grootste haven van Europa, Rotterdam, in de buurt van Amsterdam Airport Schiphol, en het bedrijf heeft vestigingen in Hong Kong, Shenzhen en Shanghai. Voor meer informatie, zie www.shypple.com.

Jarell Habets, oprichter en CEO van Shypple
Laatste van Shypple
Digitaal expediteur Shypple betreedt Belgische markt

Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis