www.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Marcommit

Slimmer grensbeheer geleverd door Thales voor Schengengebied en op Spaanse luchthavens

• Binnen een minuut worden niet-Europeanen geregistreerd en wordt hun identiteit geverifieerd bij Thales-kiosken op Franse en Spaanse luchthavens, treinstations en havens.
  • De expertise van Thales op het gebied van identiteitsdocumentverificatie en biometrie zorgt voor een veilige oplossing die tegelijkertijd een optimale gebruikerservaring biedt.
  • Slimme toegang verbetert het grenscontroleproces met een grotere flexibiliteit en veiligheid.
Thales is door het Franse Ministerie van Binnenlandse Zaken geselecteerd om een biometrische in- en uitreisoplossing te leveren bij verschillende grensdoorlaatposten. Frankrijk wordt hierdoor uitgerust met een biometrische oplossing om zijn lucht-, land- en zeegrenzen te beveiligen. In 2022 moeten de lidstaten van het Schengengebied, waaronder ook Nederland valt, beschikken over een biometrisch in- en uitreissysteem om niet-Europese burgers te registreren die de EU in willen reizen. In overeenstemming met de richtlijn van de Europese Commissie, gaat Frankrijk de oplossing inzetten om niet-Schengenbezoekers in staat te stellen hun identiteit snel en veilig te registreren, inclusief hun biometrische gegevens (vingerafdruk en gezichtsbiometrie).

“Dit nieuwe Europese in- en uitreissysteem vormt een grote uitdaging voor de lidstaten. Enerzijds moeten ze in 2022 klaar zijn en voldoen aan de regelgeving; anderzijds worden ze geconfronteerd met de operationele realiteit en het feit dat er jaarlijks miljoenen mensen gebruik maken van het systeem, voor wie we een zo vlot mogelijke ervaring willen bieden. De expertise van Thales op het gebied van identiteits- en grensbeheer biedt ons technologische betrouwbaarheid, zonder dat we een keuze hoeven te maken tussen veiligheid en gebruiksgemak”, aldus het Franse Ministerie van Binnenlandse Zaken.

Slimme toegang luchthavens Spanje
Ook in Spanje wordt Thales, in dit geval samen met Inetum, Europees leider in digitale diensten en oplossingen, verantwoordelijk voor grensbeheer. De partijen voorzien de luchthavens van Valencia en Bilbao van meer dan 45 Automatic Border Control-poorten (ABC Gates) die gebruikmaken van gezichtsherkenning en automatische documentverificatie. Thales is verantwoordelijk voor de identiteitsverificatie en slimme toegangscontrole, terwijl Inetum handmatige verificateurs en het realtime monitoringsysteem implementeert. Deze automatische controles verbeteren de flexibiliteit, veiligheid en gemak bij het uitvoeren van biometrische identiteitscontroles in de politiedatabases. Agenten behouden de volledige controle over de operaties en kunnen indien nodig extra beveiligingscontroles uitvoeren.

Deze nieuwe slimme toegangspunten zijn al sinds juli in gebruik op de luchthavens van Valencia en Bilbao, waar passagiers al een grotere wendbaarheid hebben kunnen verifiëren. De luchthaven van Fuerteventura bevindt zich momenteel ook in de implementatiefase en krijgt 36 ABC-poorten.

“De door Thales vervaardigde grenskiosken en toegangspoorten zijn uitgerust met onze technologieën voor het creëren en verifiëren van identiteit. Ze zijn gebaseerd op software die is geoptimaliseerd voor snelle controles van de authenticiteit van een document en intelligente detectie van elke poging tot identiteitsfraude. We zijn daarom in staat om hoogwaardige tools te ontwikkelen om Frankrijk en Spanje te ondersteunen, zonder de veiligheid en bescherming van reizigersgegevens in gevaar te brengen”, aldus Youzec Kurp, SVP Identity and Biometrics Solutions bij Thales.
Laatste van Thales
Thales en Google breiden samenwerking uit

Meerderheid bedrijven maakt zich na een jaar nog steeds zorgen over cybersecurity bij werken op afstand

Thales en Senetas lanceren quantum bestendige netwerk encryptie-oplossing
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials