www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers
PR: CFF Communications

Oracle laat meisjes digitaal kennismaken met IT tijdens Girls' Day

Technologiebedrijf opent op Girls’ Day virtuele deuren voor meisjes van 10-15 jaar en leert hen coderen, omgaan met Big Data en hoe data te visualiseren

Utrecht, 8 april 2021 – Net als in voorgaande jaren draagt Oracle ook dit jaar weer zijn steentje bij aan de jaarlijks terugkerende Girls’ Day. In het door VHTO, het expertisecentrum genderdiversiteit in bèta, techniek en IT, georganiseerde event openen door heel Nederland bèta-, technische, IT-bedrijven én technische of IT-afdelingen van bedrijven hun virtuele deuren voor meisjes van 10 tot 15 jaar. De meisjes kunnen deelnemen aan interessante online activiteiten, maken digitaal kennis met vrouwelijke medewerkers en leren meer IT-gerelateerde werkzaamheden. Girls’ Day vindt plaats op donderdag 15 april.

Meer diversiteit in bèta, techniek en IT
De insteek van Girls’ Day is om meisjes tussen de 10 en 15 jaar kennis te laten maken met én te enthousiasmeren voor bèta, techniek en IT. Streven is om hen een breed en realistisch beeld te verschaffen van bèta-, technische en IT-bedrijven en de bijbehorende beroepen en hen kennis te maken met hun vrouwelijke medewerkers. De afgelopen tijd is meer dan ooit duidelijk geworden hoe belangrijk bèta, techniek en IT zijn voor de samenleving.

Daarnaast vraagt Girls’ Day aandacht voor het thema genderdiversiteit in bèta, techniek en IT. Het is van belang dat meer meisjes en vrouwen kennismaken met deze sectoren, omdat zij zo de kans krijgen om hun interesse hiervoor te ontwikkelen en hun talenten te benutten.

Workshops Coderen, Big Data en Data Visualization
Girls’ Day vindt normaliter plaats als fysiek evenement, waarbij Oracle trouw deelnemer is en zijn deuren traditiegetrouw opent voor de deelneemsters aan deze dag. Door de beperkende maatregelen vanwege de coronapandemie heeft de organisatie dit jaar gekozen voor een online variant. Oracle werkt daarvoor samen met schoolgemeenschap ORS Lek en Linge uit Culemborg. Vijfenveertig meisjes van deze schoolgemeenschap hebben zich ingeschreven voor de online Girls’ Day bij Oracle. Voor hen is een ochtendvullend programma ontwikkeld waarin zij onder leiding van met name vrouwelijke Oracle-medewerkers digitaal leren coderen. Ook krijgen zij uitgelegd wat Big Data betekent en leren zij wat voor informatie je uit een grote hoeveelheid data kunt halen en welke vragen je hiermee kunt beantwoorden.

“Tijdens de Girls’ Day zien leerlingen van onze school met eigen ogen wat er komt kijken bij werken in de IT-sector en hoe leuk dat kan zijn. De leerzame workshops onder leiding van de enthousiaste medewerksters van Oracle sluiten perfect aan op de leefwereld van onze meiden. Misschien gaan ze later wel in de IT aan de slag”, zegt wiskundedocent Corine van den Boer van ORS Lek en Linge.

Sandra Wasseur, Marketing Director bij Oracle en drijvende kracht achter het Nederlandse Women’s Leadership Team voegt toe: “Onze missie is om de huidige en toekomstige generatie vrouwen te helpen zich te ontwikkelen en hen te laten zien dat werken in technische beroepen en branches leuk en aantrekkelijk is en dat vrouwen dat ook heel goed kunnen. Girls’ Day geeft ons de uitgelezen mogelijkheid dit vanaf de basis, bij de groep 10-15-jarigen, te doen. Ondanks dat het programma dit jaar online is in plaats van op kantoor, kijken we ernaar uit om de meisjes van ORS Lek en Linge digitaal te verwelkomen.”

Meer over Girls’ Day is hier te lezen.

Over Oracle
De Oracle Cloud biedt een complete suite van geïntegreerde applicaties voor Sales, Service, Marketing, Human Resources, Finance, Supply Chain en Manufacturing, en hoog geautomatiseerde en veilige tweedegeneratie-infrastructuur, zoals de Oracle Autonomous Database. Voor meer informatie over Oracle (NYSE: ORCL), ga naar oracle.com

Noot voor de redactie, niet voor publicatie:
Contactinformatie:
Julien Harbers
PR Manager Oracle BeNeLux
E: julien.harbers@oracle.com
Laatste van Oracle Nederland
GoldenGate van Oracle nu beschikbaar als pay-as-you-go

Oracle Cloud Infrastructure kondigt integratie met ServiceNow aan voor beter multi-cloud management

Oracle helpt organisaties de werknemerservaring te verbeteren met Oracle Journeys
Oracle Nederla.. contact

Logo Oracle Nederland

www.oracle.com/nl
Oracle Nederla.. sociaal

Oracle Nederla.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack