www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: Marcommit

ROVC erkend als CETOP Approved Education Centre voor Hydrauliek level 3

Ede – ROVC, partner in trainingen en opleidingen voor technisch Nederland, is door FEDAcademie, een onafhankelijke stichting van branchevereniging FEDA, officieel erkend als CETOP-Approved Education Centre Hydrauliek Level 3. Hieronder valt het complete cursusaanbod Hydrauliek van ROVC. Met de erkenning toont ROVC aan dat ze voldoet aan de Europese normen en kwaliteitseisen die gesteld worden vanuit CETOP, de koepelorganisatie voor hydrauliek en pneumatiek in Europa. De erkenning sluit goed aan op het doel van ROVC om een bijdrage te leveren aan het oplossen van het tekort aan kwalitatief hoogwaardige technici.

Bijdragen aan kwalitatief goed opgeleide technici
Voorafgaand aan een CETOP-erkenning vindt altijd een audit plaats. Bij ROVC is deze in het najaar van 2020 uitgevoerd door onafhankelijke auditeurs van FEDA, die de inhoudelijke kwaliteit en compleetheid van de cursussen hydrauliek beoordeelden. Daarnaast moet een erkend opleidingscentrum beschikken over een practicum met door CETOP voorgeschreven hydraulische aandrijvingen, systemen en opdrachten. Veilig werken met hydrauliek moet als een rode draad door de (praktijk)opleidingen heen lopen.

Op basis van de resultaten uit de audit mag ROVC officieel gedurende één jaar het predicaat CETOP Approved Education Centre Hydraulics Level 3 voeren. Dit is het hoogste niveau, waarmee ROVC automatisch ook erkend is voor level 1 en 2. Na één jaar vindt opnieuw een audit plaats. Bij goedkeuring wordt de geldigheid van de erkenning met vijf jaar verlengd.

Arjan Coppens, voorzitter van FEDAcademie: “Ons doel vanuit FEDAcademie is om kennisoverdracht te bewerkstelligen, met name van de nieuwste technieken. We willen medewerkers in de aandrijftechniek en automatisering een leven lang laten leren. Met de CETOP-erkenning voor ROVC zetten we weer een grote stap in het certificeren van goed opgeleid personeel in onze branche. De noodzakelijke kwaliteit en veiligheid worden steeds beter gewaardeerd en, dankzij dit soort opleidingen, ook beter gewaarborgd.”

Waldo Linders, Manager Opleidingen & Trainingen bij ROVC: “Wij zijn heel trots op de CETOP-erkenning voor ons opleidingscentrum. Als opleider hechten we er enorm veel waarde aan om nu én in de toekomst samen met brancheorganisaties en bedrijven kritisch naar de inhoud van ons aanbod te blijven kijken. Op deze manier hopen we een bijdrage te blijven leveren aan het bij- en omscholen van kwalitatief goed opgeleide vakmensen in de techniek. Daar draagt deze erkenning aan bij. We zien het als een onafhankelijke bevestiging van de kwaliteit van onze hydrauliek cursussen. Hiermee spelen we bovendien in op een groeiende behoefte in de markt om opleidingen te duiden en hier een kwaliteitsstempel aan te geven.”

Slechts het begin
Ondertussen werkt ROVC aan de uitbreiding van het portfolio. In samenwerking met de werkgroep CETOP van FEDAcademie wordt gekeken naar het ontwikkelen van theorie- en praktijkexamens voor hydrauliek, gericht op vakmensen die technisch inhoudelijk al goed zijn opgeleid, maar dit bevestigd willen zien in een CETOP-certificaat. Linders: “Ons nieuwe TechCenter in Ede, waar inmiddels volop opleidingsactiviteiten worden ondernomen, is een praktijkruimte van ruim 3.000 m² gevuld met moderne practicuminstallaties waar ook veel FEDA-leden aan bijdragen. Dit vormt een zeer geschikte locatie om praktijkvaardigheid op te doen, zo ook op het gebied van hydrauliek.” Daarnaast treft ROVC voorbereidingen om de CETOP-erkenning voor het cursusaanbod pneumatiek te behalen.

---

Noot voor de redactie: Bijgevoegd een foto van de CETOP-uitreiking geschikt voor publicatie. V.l.n.r.: Waldo Linders, Arjan Coppens, John Huizing en André Braakman.

Over FEDA en FEDAcademie
Brancheorganisatie FEDA is het ondernemersplatform in aandrijf- en automatiseringstechniek. FEDA draagt bij aan het bedrijfssucces van zo’n 150 leden in de wereld van aandrijf- en automatiseringstechniek. De FEDA-leden bieden werkgelegenheid aan 30.000 werknemers en realiseren met hen een totale jaaromzet van ruim 4,3 miljard euro. FEDA heeft haar opleidingsactiviteiten ondergebracht in de onafhankelijke stichting FEDAcademie. FEDAcademie is in 2019 gestart met de CETOP-erkenning van opleidingscentra in Nederland:CETOP Approved Education Centres.

Over CETOP
CETOP (Comité Européen des Transmissions Oléohydrauliques et Pneumatiques) is de Europese overkoepelende brancheorganisatie voor hydrauliek en pneumatiek, die onafhankelijk trainingen en opleidingen beoordeelt. In totaal vertegenwoordigt CETOP de nationale brancheverenigingen van zeventien Europese landen, wat gaat om meer dan 1.000 bedrijven met bijna 70.000 werknemers en een marktwaarde van circa 13 miljard euro.
Laatste van ROVC
ROVC erkend als CETOP Approved Education Centre voor Hydrauliek level 3

Optimisme technische bedrijven overstijgt coronacrisis

ROVC geeft opbouw practicum vorm met Festo Didactic
Klantcontact.nl lanceert de Klantcontact Partnership Studie (KPS)

Resultaten Unit4 Q1 opgestuwd na groei-investering door TA Associates van meer dan 2 miljard dollar

Vattenfall Foundation start kennisgedreven vrijwilligerswerk door samenwerking met Impact Matters

Nieuw onderzoek biedt inzicht in belangrijkste oorzaken burn-outs onder zorgpersoneel

Werkomgeving, bedrijfscultuur en persoonlijke ontwikkeling belangrijker voor softwareontwikkelaars dan salaris

Pega Process AI biedt zelfoptimaliserende procesautomatisering

Arrow Electronics breidt ArrowSphere uit met Bitdefender MSP-portfolio voor cyberbeveiliging

VMware ondersteunt de huidige Anywhere Workforce met nieuwe propositie

Zscaler verbetert Zero Trust-security voor de digitale organisatie en ontwricht daarmee decennia aan verouderde IT-security- en netwerkmodellen

Dell Technologies: Betere prestaties en meer automatisering voor Dell EMC PowerStore-gamma

Gezichtsverificatie iProov geselecteerd door itsme om wereldwijde groei te ondersteunen

Maandalert Woningmarkt | april 2021, Blijvende prijsstijgingen op de woningmarkt

TIE Kinetix helpt Nederlands Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties de volgende stap te maken met e-procurement
BIM4Production wil de bouwsector blijvend veranderen, project bij Spaansen is antwoord op de vraag: ‘hoe dan?’

Ivanti introduceert Neurons voor ITSM en ITAM om Everywhere Workplace mogelijk te maken

Zoom stelt $100 miljoen beschikbaar voor ontwikkelaars Zoom Apps

Updates voor Jamf Parent en Jamf Teacher ondersteunen online, hybride en fysiek onderwijs

Rick Schouten wordt Head of Finance BPSOLUTIONS

PayIBAN innoveert met aanbieden van iDEAL en Incassomachtigen zonder transactiekosten

Startupbootcamp Lanceert Digitale Accelerator Voor One Single Hub

Earth Day: duurzaamheid begint bij de fabrikant volgens Lexmark

KnowBe4-rapport laat zien dat we slimmer worden in het herkennen van corona-gerelateerde phishing-mails

JOGO haalt €2 miljoen op voor innovatief ontwikkelingsplatform voor voetbaltalent

Logo Marcommit
ROVC contact

Logo ROVC

ROVC sociaal

ROVC tweets

Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis