Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

Grote Sollicitatiechallenge groot succes: honderden werkzoekers gingen uitdaging aan

In maart daagde Sollicitatiedokter werkzoekenden uit om werk te maken van hun banenjacht. In totaal gingen 1500 mensen die uitdaging aan tijdens de Grote Sollicitatiechallenge.

Afgelopen maand deden anderhalf duizend mensen mee aan De Grote Sollicitatiechallenge. Tijdens dit evenement, dat werd georganiseerd door werkzoekersplatform Sollicitatiedokter, kregen werkzoekers bijna iedere werkdag ‘s ochtends een gratis sollicitatiewebinar aangeboden. Na die webinars, waarin dingen als een optimale LinkedIn-strategie, een goed cv en duidelijke sollicitatiebrief werden besproken, kregen ze een uitdaging in de vorm van een opdracht mee. Om 4 uur werd die opdracht door de webinarhost besproken.

Concept

“We zijn ontzettend blij met dit concept, en hoe het evenement is verlopen,” glundert kersvers Sollicitatiedokter-directeur Marieke Wehner. “Door voor deze vorm te kiezen hebben we werkzoekers nieuwe sollicitatievaardigheden kunnen aanleren, en konden ze die meteen in de praktijk brengen.”

“Links en rechts heb ik al gehoord dat de strategie heeft gewerkt”, vervolgt ze. “Een aantal deelnemers vertelde me dat de webinars en de challenges hen daadwerkelijk een baan hebben bezorgd. Ook heb ik gehoord van mensen die nog geen nieuw werk hebben, maar die door de webinars van De Grote Sollicitatiechallenge wel voor het eerst uitgenodigd waren voor een gesprek.

Dagritme

Het is niet de enige reden dat Wehner de Sollicitatiechallenge een succes noemt. “Met De Grote Sollicitatiechallenge hebben we werkzoekers namelijk ook hun dagritme teruggegeven”, legt ze uit.

“Als je werkloos raakt ben je niet alleen je baan kwijt, maar ook een goede reden om gedurende de week een dagritme aan te houden. Zo’n dagritme is natuurlijk wel ontzettend gezond. Doordat we onze webinars om 9 uur organiseerden en om 4 uur een bespreking van de challenge hielden, boden we mensen zonder baan toch de handvaten van een werkweekroutine.”

Enthousiaste deelnemers

Deelnemers van De Grote Sollicitatiechallenge delen het enthousiasme van Wehner. “Ik heb genoten van de zeer goede webinars,” laat een van het optekenen. “Ik ben erdoor geïnspireerd geraakt.”

Andere deelnemers prezen de “prettige uitleg” van de webinarhosts en noemden de informatie “zinvol en waardevol.”

Nationale Sollicitatiedag

Is de Grote Sollicitatiechallenge voor herhaling vatbaar? “Die optie gaan we zeker bekijken”, vertelt Wehner. “Maar we focussen ons nu eerst op de tweede editie van De Nationale Sollicitatiedag, die in april op het programma staat. Daarbij volgen werkzoekers twee dagen lang, zowel op de 20ste als de 22ste, de hele dag door gratis webinars van sollicitatie-experts.”

Voor vragen kunt u contact opnemen met Sollicitatiedokter-directeur Marieke Wehner

E: marieke@sollicitatiedokter.nl
T: +31 88 730 2899
Laatste van Sollicitatiedokter.nl
Sollicitatiedokter organiseert de eerste landelijke Virtuele Banenbeurs van Nederland op 28 juni 2021

Sollicitatiedokter pakt opnieuw uit met Nationale Sollicitatiedag

Sollicitatiedo.. contact

Logo Sollicitatiedokter.nl

Sollicitatiedo.. sociaal

Sollicitatiedo.. tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Alcadis