Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

Cisco komt met nieuw ontwerp internetinfrastructuur voor een breed toegankelijk internet

SAMENVATTING
  • Cisco blijft het voortouw nemen bij het ontwikkelen van het 'internet van de toekomst' voor het 5G-tijdperk op het gebied van silicon, routing en optical, netwerkautomatisering en meer.
  • Cisco werkt samen met top service providers en web-scale bedrijven aan het herontwerpen van hun netwerken, waardoor het internet en alles wat het te bieden heeft voor meer mensen toegankelijk wordt
Amsterdam, 1 april 2021 - Cisco kondigt zijn strategie aan om communicatiedienstverleners en web-scale bedrijven overal ter wereld te helpen hun netwerken te verbinden, beveiligen en automatiseren voor een sterker en toegankelijker internet voor iedereen, overal, ongeacht geografische beperkingen.

Mensen, bedrijven, overheden en gemeenschappen vertrouwen op de kracht van verbindingen om de wereld draaiende te houden. Het internet is van een ‘must-have’ uitgegroeid tot een essentiële levensader voor bijna iedereen om verbinding te leggen met informatie en met elkaar. Gebruik van videoconferenties voor werk en educatie is enorm gegroeid door de pandemie. Samen met diensten voor gezondheidszorg op afstand, videostreaming, gaming en nog veel meer, groeide het internetverkeer in veel regio's in de wereld met 25-45 procent1.

De netwerken konden het aan, maar Cisco voorspelt dat dit slechts een glimp is van het verkeersvolume dat we in het 5G-tijdperk zullen zien, met naar verwachting 29,3 miljard aangesloten apparaten in 20232. De internetarchitectuur heeft voortdurende zorg en aandacht nodig om de ambities van de wereld te ondersteunen. Met meer dan drie miljard mensen die nog steeds geen toegang hebben tot het internet, dreigt er een digitale kloof waarbij velen geen toegang hebben tot vitale informatie, leermogelijkheden en kansen. Het is van cruciaal belang dat we de manier waarop we netwerken bouwen, veranderen.

“Cisco heeft de afgelopen vijf jaar onderzoek gedaan naar dit innovatieportfolio en er in geïnvesteerd, waarbij de focus lag op hoe we onze klanten kunnen helpen het beste internet te bieden en tegelijkertijd hun inkomsten verhogen, hun kosten verlagen en risico's beperken”, zegt Jonathan Davidson, Senior Vice President en General Manager, Mass Scale Infrastructure Group, Cisco. “Door onze klanten te helpen vandaag de juiste netwerkbeslissingen te nemen, maken we het mogelijk om meer mensen, locaties en dingen te verbinden dan ooit. We kunnen de komende tien jaar allemaal terugkijken op dit moment en vieren hoe we de uitdaging aangingen en het juiste deden om voor het internet te zorgen.”

Het bouwen van netwerken om te groeien en om het internet uit te breiden was een uitdaging voor netwerkoperators. Cisco speelt hier op in met de ontwikkeling van het Converged SDN Transport, een innovatieve blauwdruk die serviceproviders helpt meerdere netwerken te convergeren tot een gemeenschappelijke, kostenefficiënte, veilige en grootschalige infrastructuur.

Internet van de toekomst
Cisco werkt samen met aanbieders van communicatiediensten en grootschalige bedrijven, waaronder Altibox, AWS, Facebook, Google Cloud, Microsoft Azure, Deutsche Telecom, Rakuten, SFR, Telenor, Telia Carrier, Telstra en Vodafone, om de bouwstenen te ontwerpen voor het 'internet van de toekomst', dat meer efficiëntie, wendbaarheid en besparingen biedt dan ooit.

Cisco Silicon One
Met de introductie van zijn netwerksiliciumarchitectuur, Silicon One in 2019, biedt Cisco klanten een silicon architectuur die is ontworpen om de operationele efficiëntie te verbeteren en de snelheid en capaciteit te bieden voor het 5G-tijdperk. In slechts 15 maanden tijd heeft Cisco het Cisco Silicon One-platform uitgebreid van een op routing gerichte oplossing naar een oplossing die ook de markt voor web-scale switching adresseert.

Subscriber Management
Cisco introduceert zijn nieuwe Cisco Cloud Native Broadband Network Gateway voor telco-klanten (wireline), die zich aansluit bij de Cisco-familie van bestaande cloudnative breedbandrouters voor kabel en mobiel. Deze gateway maakt de weg vrij voor convergentie naar een uniforme oplossing voor subscriber management en zorgt voor verdere vereenvoudiging en efficiëntie.

Cisco Crosswork Cloud
Crosswork Cloud levert een nieuwe toepassing, Traffic Analysis genaamd, die een uitgebreid overzicht biedt over netwerk peering points. Met dit inzicht biedt Traffic Analysis bruikbare aanbevelingen om het verkeer aan de rand van het netwerk te optimaliseren om impact op de klantervaring te helpen voorkomen.
  1. Data van internetknooppunten wereldwijd.
  2. Cisco Annual Internet Report 2020

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:
Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.com

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco Nederland en Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid starten samenwerking om werknemers en werkzoekenden IT-Skills bij te brengen

Nieuwe Webex-innovaties voor hybride samenwerken

Cisco helpt hun klanten om cloud-smart te worden