Herken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl

Verizon Business tekent eerste Europese overeenkomst voor levering private 5G met Associated British Ports

Private 5G-platform legt de basis voor nieuwe toepassingen op het gebied van het IoT en machine learning die de efficiëntie van bedrijfsprocessen vergroten

Londen — Verizon Business werkt samen met Associated British Ports (ABP) aan de implementatie van private 5G in de haven van Southampton. Het private 5G-platform van Verizon, dat in samenwerking met Nokia wordt geleverd, zal een van de drukste havens van het Verenigd Koninkrijk voorzien van veilige private netwerkverbindingen met lage latency.

ABP is de exploitant van een netwerk van 21 havens, waaronder die van Southampton. Dit is de belangrijkste exporthaven van het Verenigd Koninkrijk. Hij is jaarlijks goed voor de export van ruim 46 miljard euro aan goederen en vormt een cruciale schakel in de toevoerketens van bedrijven en fabrikanten in heel het VK. Het is daarnaast de belangrijkste Britse haven voor autotransporten en cruises. Jaarlijks verwerkt de haven van Southampton circa 900.000 auto’s en verwelkomt die miljoenen cruiseschepen. Met het sluiten van deze overeenkomst met Verizon wordt het de eerste haven op het vasteland van het VK met een private 5G-netwerk.

“De private 5G-technologie van Verizon legt de basis voor een dedicated edge computing-infrastructuur. Zij biedt verbindingen met zeer lage lagency op locatie, betere beveiliging en uitgebreide aanpassingsmogelijkheden voor onze partners”, zegt Tami Erwin, CEO van Verizon Business. “Bedrijven zoals ABP staan onder toenemende druk om hun dienstverlening in razendsnel tempo verder te ontwikkelen om in te kunnen springen op nieuwe zakelijke kansen. Dankzij onze samenwerking met Nokia konden we ABP voorzien van alles wat het nodig heeft om direct van de voordelen van 5G te profiteren. En belangrijker nog: dankzij dit project kan de haven van Southampton optimaal profiteren van nieuwe technologische toepassingen en realtime analysemogelijkheden. Deze zullen bijdragen aan de digitale transformatie van zijn dienstenaanbod.”

Met het private 5G-platform van Verizon kan ABP beschikken over een betrouwbaar en veilig private draadloos datanetwerk dat een select aantal gebieden in het oostelijk en westelijk havengebied omspant. Dit maakt het mogelijk om de gegevensoverdracht binnen één netwerk te consolideren, de complexiteit te reduceren en de betrouwbaarheid en beveiliging van de communicatie tussen terminals te optimaliseren.

De implementatie zal niet alleen een oplossing bieden voor uitval van de dataommunicatie als gevolg van gebrekkige draadloze verbindingen op locatie. De geavanceerde mogelijkheden van private 5G, en met name de betrouwbaarheid, doorvoercapaciteit, beveiliging en lage latency van dit platform, maken het mogelijk om technologische toepassingen zoals real-time analyses, het Internet of Things en machine learning te gebruiken. Dit draagt in de nabije toekomst bij aan de ontwikkeling van nieuwe diensten als tracking van bedrijfsmiddelen, zelfsturende voertuigen, workflow management, predictief onderhoud en bewaking voor veiligheidsdoeleinden.

Henrik L. Pedersen, de CEO van ABP: “Het ontwikkelen van flexibele en veerkrachtige technologieplatforms die tegemoetkomen aan de behoeften van onze klanten vormt een pijler van onze bedrijfsstrategie. We worden hiermee de eerste havenexploitant op het vasteland van het Verenigd Koninkrijk die zijn klanten een private 5G-netwerk aanbiedt. Dit is een geweldige mijlpaal voor ABP. We willen onze partners graag bedanken dat zij dit project mogelijk hebben gemaakt. Dit zal onze haven in Southampton voorzien van de geavanceerde infrastructuur die nodig is om koploper te zijn in de digitale revolutie binnen de maritieme sector.”

Verizon Business introduceerde in oktober 2020 zijn internationale private 5G-platform voor multinationals met activiteiten in Europa en de regio Asia-Pacific. De oplossing, die momenteel in samenwerking met Nokia wordt geleverd, stelt hen in staat om een dedicated private 5G-netwerk van industriële kwaliteit binnen hun panden te realiseren. Dit netwerk draait op de Nokia Digital Automation Cloud, een platform dat voorziet in connectiviteit met hoge bandbreedte, lage latency, razendsnelle private draadloze verbindingen en lokale edge computing-functionaliteit.

“De kansen die 5G te bieden heeft zullen volledig worden benut met Industry 4.0 naarmate het spectrum wordt vrijgegeven en private 5G-netwerken in gebruik worden genomen op industriële locaties in alle delen van de wereld”, zegt Brian Fitzgerald, senior vice president van de Verizon Business Group bij Nokia. “We staan onze strategische partner Verizon Business terzijde bij het uitbreiden van zijn wereldwijde aanwezigheid in de 5G-markt met zakelijke klanten zoals ABP. We bieden ongekende niveaus van ondersteuning om het succes van private 5G te waarborgen en optimaal te voorzien in de behoeften van zijn klanten aan prestatievermogen, veerkracht en beveiliging.”

Meer informatie over Verizons voortrekkersrol op het gebied van 5G is hier beschikbaar.

Over Verizon
Verizon Communications Inc. (NYSE, Nasdaq: VZ) werd op 30 juni 2000 opgericht en viert dit jaar zijn twintigste verjaardag. Het bedrijf geldt als een van 's werelds leidende aanbieders van communicatie-, informatie- en entertainmentproducten en -diensten. Het hoofdkantoor is gevestigd in New York City en met zijn wereldwijde activiteiten genereerde Verizon in 2019 een omzet van 131,9 miljard dollar. Het bedrijf biedt spraak-, data- en videodiensten en -oplossingen aan via zijn bekroonde netwerken en platforms. Hiermee wordt tegemoetgekomen aan de vraag van klanten naar mobiliteit, betrouwbare netwerkverbindingen, veiligheid en controle.

Over ABP (www.abports.co.uk)
ABP is de grootste havenexploitant van het Verenigd Koninkrijk. Het is de eigenaar van 21 havens en andere transportgerelateerde bedrijven. Daarmee beschikt het over een uniek nationaal netwerk dat een breed scala aan vrachten kan verwerken. ABP draagt jaarlijks 8,7 miljard euro bij aan de Britse economie en biedt werkgelegenheid aan 119.000 mensen.

ABP:
  • verwerkt meer dan 1,5 miljoen voertuigen per jaar
  • genereert circa een kwart van al het Britse goederenvervoer per spoor
  • beschikt over 1,4 miljoen vierkante meter aan overdekte opslagruimte
  • beschikt over 1.000 hectare aan open opslagruimte
  • verwerkt voor circa 90 miljoen ton aan vrachten per jaar
  • beschikt over 5.000 hectare aan havengebied
  • beschikt over 87 kilometer aan kadegebied
Met het vijfjarige investeringsprogramma van ABP gaat een bedrag van 1,1 miljard euro gemoeid. De beoogde investeringen hebben ten doel om de lokale economieën in het VK een impuls te geven en te voorzien in de behoeften van bedrijven die afhankelijk zijn havens voor de toegang tot nationale en internationale markten.

Links naar videomateriaal:
Laatste van Verizon Nederland
Verizon wil met milieu-initiatieven wereldwijde klimaatimpact verminderen

Verizon Business maakt hybride personeelsbestand mogelijk met Microsoft Teams-oplossingen
Verizon Nederl.. contact

Logo Verizon Nederland

www.verizonbusiness.com
Verizon Nederl.. sociaal

Verizon Nederl.. tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales