Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Whizpr

Tanium gaat partnership aan met Managed Service Provider NEH en biedt inzicht in en controle over endpoints aan Nederlandse woningcorporaties

Amsterdam, 1 april 2021 - Tanium, leverancier van unified endpoint management en security, ontwikkeld voor complexe IT-omgevingen, heeft een nieuw partnership gesloten met Managed Service Provider NEH. NEH, dat een hoofdkantoor heeft in Leusden, heeft het Tanium Platform geselecteerd als oplossing om inzicht in en controle over endpoints te bieden.

Tanium en NEH gaan hun technologie en expertise bundelen om het Tanium Platform door heel Nederland te leveren. Deze samenwerking helpt klanten waardevol inzicht te krijgen in hun kritieke IT-middelen en helpt ervoor te zorgen dat ze optimaal beveiligd en up-to-date zijn, of het nu gaat om laptops, servers, virtuele machines, containers of cloudinfrastructuur. Door deel uit te maken van het Tanium-partnerecosysteem kan NEH zijn aanbod combineren met het Tanium Platform om organisaties te helpen technologierisico's continu te beheren en hiaten in de zichtbaarheid van endpoints te dichten.

“We zijn erg blij dat we een Managed Service Provider als NEH nu tot onze klantenkring kunnen rekenen. Het is een innovatief bedrijf dat vaak voorloopt op de technische ontwikkelingen in de markt. Hun klanten hebben hoge verwachtingen van het bedrijf”, zegt Wytze Rijkmans, Regional Vice President, Benelux bij Tanium. “Met het Tanium Platform kunnen we inzicht, security en automatisering bieden aan NEH-klanten. We kijken uit naar een mooie samenwerking met NEH waardoor Tanium nu het leidende endpoint management en security-platform is geworden voor een groot aantal woningcorporaties in Nederland.”

Marktleider woningcorporaties

NEH is een vooraanstaand leverancier van Shared Services-, kantoorautomatiserings- en ICT-oplossingen aan woningcorporaties in Nederland. Daarnaast bedient het bedrijf, waar inmiddels meer dan honderd mensen werken, ook een aantal zorginstellingen. De focus van het bedrijf ligt voornamelijk in het ondersteunen van medewerkers van klanten met oplossingen waardoor ze efficiënt en veilig kunnen werken. Toen het merendeel van die medewerkers vanuit huis ging werken in 2020, was dat voor NEH aanleiding om op zoek te gaan naar een oplossing waarmee ze al hun klanten goed en veilig konden bedienen.

Multi tenancy

“Enkele jaren geleden hebben we een nieuwe Device Management-dienst opgezet voor het beheer van moderne werkplekken. We hebben toen al in relatief vroeg stadium kennis en ervaring opgedaan met het beheer van gedecentraliseerde werkplekken vanaf kantoor”, zegt Willem van Zalk, Manager Device Management en Clouddiensten van NEH. “We liepen echter ook tegen technische uitdagingen aan met onze vorige endpoint management oplossing. Bijvoorbeeld dat de oplossing geen multi tenancy biedt en we daarom voor elke klant afzonderlijk een account moeten aanmaken. Nu we gebruik maken van Tanium hebben we een totaaloverzicht van de netwerken en endpoints van onze klanten, wat ons een hoop tijd bespaart.”

Unieke architectuur van het Tanium Platform

NEH bedient momenteel zo’n 70 woningcorporaties die bij elkaar goed zijn voor duizenden werkplekken. Met vorige oplossingen kostte het veel tijd om elke klant apart in te loggen om beheer uit te kunnen voeren in hun specifieke omgevingen. Het bedrijf ging op zoek naar een goed alternatief en kwam in contact met Tanium.

“Het Tanium Platform biedt exact waar wij naar op zoek waren, en nog veel meer. Een realtime portal biedt van al onze klanten een duidelijk overzicht van hoeveel endpoints er in gebruik zijn en wat de actuele status daarvan is”, zegt Gerrit Kroes, Directeur Operations van NEH. “Zo zien we gelijk of een systeem de laatste patches draait. Is dat niet het geval, dan kunnen we de installatie daarvan via het Tanium Platform eenvoudig realiseren zonder dat de gebruikers daar last van ondervinden. Dit geldt ook voor updates aan bijvoorbeeld browsers en allerlei middleware. Dankzij de unieke architectuur van het platform kunnen de devices ook te allen tijd beheerd worden.”

Over Tanium

Tanium biedt een bewezen endpoint management- en security-platform dat gebouwd is voor veeleisende IT-omgevingen.Veel van de grootste en meest ontwikkelde bedrijven ter wereld, inclusief meer dan de helft van de Fortune 100, top retailers, financiële instellingen en zes divisies van de Amerikaanse strijdkrachten vertrouwen op Tanium voor het maken van belangrijke beslissingen, om efficiënt en effectief te kunnen opereren en bestand te zijn tegen verstoringen.

Tanium neemt voor het vijfde jaar op rij een plek in op de Forbes Cloud 100-lijst van ‘Top 100 Private Companies In Cloud Computing’ en de 10e plek op de FORTUNE-lijst van de ‘100 Best Medium Workplaces’. Ga voor meer informatie naar www.tanium.com en volg ons op LinkedIn en Twitter.

Tanium
Peter Beck
Tel: +44 (0)7385 396399

Whizpr
Paul Maris / Martine Korthals
Tel: 0317 – 410 482
E-mail: tanium@whizpr.nl
Laatste van Tanium
Tanium groeit en verhuist naar nieuw kantoor in Amsterdam

Voormalige US Secretary of Defense Ash Carter treedt toe tot Board of Directors van Tanium

Tanium maakt zijn cloud-oplossing voor inzicht in endpoints regionaal beschikbaar via datacenter in Europa
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf
Tanium contact

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials