Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl
PR: LEWIS

Celonis, IBM en Red Hat sluiten strategisch partnerschap

Samenwerking moet bedrijfsuitvoering transformeren

Amsterdam, 1 april 2021Celonis, IBM, en Red Hat slaan de handen ineen voor een strategische samenwerking. De focus van het partnerschap ligt op het versnellen van de invoer van Celonis Execution Management Systems (EMS), om zo meer flexibiliteit en keuze te leveren aan klanten in hoe zij hun technologie inzetten. Met de samenwerking streven de partijen ernaar klanten in staat te stellen sneller process mining en automatisering toe te passen op de belangrijkste bedrijfssystemen en -processen binnen de bedrijfsvoering.

Het strategische partnerschap is erop gericht de vele uitdagingen aan te pakken waarmee bedrijfsleiders worden geconfronteerd wanneer zij hun activiteiten digitaal willen transformeren. Ondanks biljoenen euro’s die worden geïnvesteerd in technologieën, oplossingen en transformatie-initiatieven, presteren bedrijven vaak onder hun volledige capaciteit vanwege de complexiteit van systemen en technologieën, inefficiënte processen en gefragmenteerde data die zich in verschillende IT- en cloudomgevingen bevinden. Celonis EMS bevindt zich bovenop de belangrijkste bedrijfssystemen, zoals Enterprise Resource Planning (ERP) en Customer Relationship Management (CRM), haalt er realtime data uit en past procesintelligentie toe om de uitvoeringscapaciteit van een bedrijf te helpen identificeren en ontsluiten.

IBM Global Business Services (GBS) versterkt zijn consultancy-werkzaamheden door Celonis-software te integreren als onderdeel van zijn werkaanpak naast het toepassen van IBM data en AI-oplossingen, en helpt klanten ook nieuwe oplossingen te bouwen met Celonis EMS. Klanten uit alle sectoren profiteren door hun transformatie te versnellen en een nieuwe kijk te krijgen op hun processen met intelligente workflows. Bovendien omarmt Celonis een open, hybride cloudstrategie door te herplatformen op Red Hat OpenShift om meer flexibiliteit en keuze te bieden in de manier waarop klanten hun technologieën inzetten.

De samenwerking tussen Celonis en IBM GBS focust zich in eerste instantie op:
  • Geavanceerde end-to-end consulting expertise: IBM GBS kan vaardigheden, capaciteiten en ervaring leveren via een expertiseteam dat customer enablement versnelt. IBM heeft Celonis geïntegreerd in zijn advieswerkzaamheden voor klanten over de gehele servicelinie in gebieden zoals supply chain, financiën, inkoop, HR, en klantervaring.
  • Ingebed in IBM Garage: IBM integreert Celonis intelligent execution managementsoftware in zijn IBM Garage-methodologie om workflow analyse te verdiepen en intelligente workflows te versnellen voor kritische processen zoals productie, klantenservice, distributie, productie en logistiek.
  • Uitbesteding van bedrijfsprocessen: IBM GBS implementeert Celonis in veel van zijn outsourcingovereenkomsten om klanten te ondersteunen in efficiënter te werken en zo betere resultaten te behalen voor klanten.
  • Branche-specifieke intelligente workflows: IBM GBS bouwt toepassingen en middelen op Celonis EMS voor belangrijke industrieën en domeinen, met name gericht op gereguleerde industrieën. Zo worden bruikbare gegevens en intelligentere workflows naar grote ondernemingen gebracht.
Het inzetten van een flexibel hybride cloudplatform
Bovendien hanteert Celonis een open hybride cloudstrategie met behulp van Red Hat OpenShift om klanten meer flexibiliteit te bieden bij het implementeren van de Celonis-software - in elke publieke of private cloudomgeving. Deze flexibiliteit is vooral nuttig in sterk gereguleerde sectoren en verbetert de interoperabiliteit van Celonis met de bestaande systemen van klanten, waardoor belangrijke gegevens nog flexibeler worden verplaatst en geanalyseerd om nieuwe bedrijfswaarde te creëren.

"Door de samenwerking met IBM en Red Hat stimuleren we de verschuiving van analoge naar intelligente bedrijfsuitvoering. Zo ondersteunen we 's werelds grootste bedrijven met hun transactionele systemen, waardoor hun bedrijfsprestaties een boost krijgen", zegt Miguel Milano, Chief Revenue Officer en mede-eigenaar van Celonis. "Het is ongelooflijk krachtig voor onze klanten om het Celonis Execution Management System te kunnen combineren met de hybride cloud-aanpak van Red Hat OpenShift en de expertise van IBM Global Business Services."

Het volledig Engelstalige persbericht lees je hier.

Over Celonis
Celonis is van mening dat elk bedrijf zijn volledige uitvoeringscapaciteit kan ontgrendelen. Het Celonis Execution Management System (EMS) wordt aangedreven door de process mining-kern van het bedrijf en biedt een set van instrumenten, applicaties en een ontwikkelaarsstudio voor zakelijke gebruikers. Dit aanbod helpt bedrijven bij het beheren van elk facet van executiemanagement; van analyse en strategie tot planning, beheer, acties en automatisering. Celonis heeft duizenden klanten, waaronder ABB, AstraZeneca, Bosch, Coca Cola, Citibank, Dell, GSK, John Deere, L'Oreal, Siemens, Uber, Vodafone en Whirlpool. Het hoofdkantoor van Celonis is in München, Duitsland en New York City, VS. Het bedrijf heeft wereldwijd 15 kantoren.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met LEWIS:
E-mail: CelonisNL@teamlewis.com
Laatste van Celonis
Celonis benoemt Vanessa Candela tot Chief Legal Officer

Celonis lanceert nieuwe Execution Management innovaties

Celonis, IBM en Red Hat sluiten strategisch partnerschap
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
Celonis contact

Logo Celonis

www.celonis.com
Celonis sociaal

Celonis tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet