www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: carolijn peelen bv

Real-time Transport Visibility leverancier Shippeo vestigt zich in Europese transporthoofdstad Rotterdam

om met een groeiend team de digitale transformatie in B2B transport te versnellen

Rotterdam/Parijs, 1 april 2021– Shippeo, de Europese marktleider in real-time transport visibility (RTTV) oplossingen, verruilt vandaag zijn Benelux-kantoor op Schiphol voor de Millennium Toren in het elegante hart van Rotterdam.

Shippeo maakt met zijn softwareplatform een enorme groei door dankzij de toenemende vraag naar real-time informatie over leveringen in de B2B supply chain. Klanten van Shippeo kunnen productiever en klantgerichter werken doordat ze continu weten waar leveringen zich bevinden en wat de verwachte aankomsttijd (ETA) is.

De COVID-19 crisis maakte het belang van RTTV extra duidelijk en Gartner voorspelt dan ook dat tegen 2023 50% van de productgerichte bedrijven met een RTTV-oplossing werkt.

Het Amerikaanse Battery Ventures investeerde dit jaar in Shippeo, waarmee het totaal geïnvesteerd vermogen op $71M sinds de oprichting (2014) kwam.

Het nieuwe kantoor is gevestigd in de Millennium Toren, op Weena 690, tegenover Rotterdam Centraal Station. In het prestigieuze pand bevindt zich ook het 5-sterren Marriott Hotel met restaurant The Millèn, een culinaire hotspot. De ligging is zeer centraal, op 25 minuten van Schiphol Airport. Internationale treinen als de Thalys, Deutsche Bahn en Eurostar rijden via Rotterdam CS. Met de Thalys ben je bijvoorbeeld in158 minuten op het Shippeo hoofdkantoor in Parijs.

Dennis van Bodegom, directeur Noordwest-Europa: “We zijn heel enthousiast over deze nieuwe inspirerende werkomgeving. Rotterdam past goed bij ons; het is met zo’n 450 miljoen ton overslag met afstand de grootste havenstad van Europa en er is een grote behoefte aan real-time inzicht in de transport executie. Ons kantoor bevindt zich op de 16e verdieping dus we hebben een spectaculair uitzicht op de skyline. Vanaf deze locatie zullen we met een groeiend team onze klanten in de Benelux, Scandinavië, Groot-Brittannië en Ierland verder helpen om hun digitale transformatie te versnellen. Zodat ze efficiënter en klantgerichter kunnen zijn en concurrerend blijven.”

Over Shippeo
Shippeo, de Europese marktleider in supply chain visibility, helpt internationale bedrijven om real-time logistieke data in te zetten voor uitzonderlijke klantenservice en operational excellence. Het wereldwijde platform biedt verladers, vervoerders en eindklanten continue monitoring en maximale nauwkeurigheid van verwachte aankomsttijden (ETA’s) voor elke levering, waardoor ze snel problemen kunnen identificeren en tijdig kunnen anticiperen. Shippeo werd opgericht in 2014 en volgt meer dan 10 miljoen ladingen per jaar in 70 landen voor toonaangevende klanten zoals Carrefour, Eckes-Granini, Faurecia, Saint-Gobain en Schneider Electric.

Voor meer informatie: www.shippeo.com

Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales