Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlContentbureauwww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Thinkwise versnelt internationale groei met investeerders De Hoge Dennen Capital en Arches Capital

Apeldoorn, 1 april 2021 – Thinkwise kondigt aan dat het een meerderheid van de aandelen verkoopt aan De Hoge Dennen Capital en Arches Capital. Thinkwise is een softwarebedrijf dat een low-code platform heeft ontwikkeld voor het bouwen van kernsystemen van ondernemingen. Het hoofdkantoor is gevestigd in Apeldoorn en er werken 150 medewerkers.

Thinkwise werd opgericht in 2002 door Robert van der Linden en Victor Klaren met de filosofie om software op een zodanig andere manier te realiseren dat je het legacy probleem voorgoed oplost. Dit geldt ook voor eindapplicaties die met het Thinkwise Platform gebouwd worden. Dit werd onder meer gedaan door de business logica los te koppelen van de technologie. In tegenstelling tot andere low-code providers stelt het platform zijn klanten in staat complexe legacy systemen volledig te vervangen inclusief randapplicaties.

Met deze transactie verkrijgen De Hoge Dennen Capital en Arches Capital een meerderheidsbelang in de onderneming. De oprichters en het huidig management blijven aan boord en zullen actief betrokken blijven bij de internationale groeistrategie van het bedrijf. De financiële gegevens van de transactie zijn niet openbaar gemaakt. ABN AMRO was de adviseur van Thinkwise bij dit verkoopproces.

Robert van der Linden, CEO en oprichter van Thinkwise: “We zijn blij om De Hoge Dennen Capital en Arches Capital aan boord te hebben. Hun netwerk en expertise zal ons helpen om de organisatie verder te laten groeien en onze internationale ambities verder waar te maken. Het zal nieuwe kansen en mogelijkheden bieden voor de onderneming, onze medewerkers en onze partners. We kijken er naar uit om Thinkwise samen naar het volgende niveau te tillen.”

Marius Coebergh, Director bij De Hoge Dennen Capital: “Voor ons is dit een mooie kans om in een Nederlandse uitvinding te investeren, Thinkwise te helpen internationaal te groeien en tevens in Nederland te houden.”

Frank Appeldoorn, Partner bij Arches Capital: “De unieke positie van het Thinkwise Platform en de marktomvang van de legacy softwaremarkt zijn de juiste ingrediënten om de organisatie zeer snel te laten groeien. Thinkwise is het best bewaarde geheim binnen de low-code markt voor kernsystemen. Arches zal niet alleen zijn ervaring inzetten, maar ook een groot netwerk van ervaren ondernemers.”

Over Thinkwise
Thinkwise is wereldwijd de enige leverancier van een low-code softwareplatform waarmee omvangrijke en complexe bedrijfssoftware wordt gerealiseerd. Het Thinkwise low-code platform stelt bedrijven en ontwikkelaars in staat om core enterprise systemen te bouwen en legacy systemen te vervangen. Thinkwise levert zijn platform in licentievorm aan bedrijven die in-house software realiseren, aan softwareleveranciers en resellers. Thinkwise is opgericht in 2002 en er werken 150 mensen. Het platform wordt gebruikt in meer dan 42 landen.

Met het Thinkwise low-code platform kunt u met minimale technische expertise omvangrijke bedrijfssoftware realiseren die naadloos integreert met al uw bedrijfsprocessen. Hierdoor kan het Thinkwise Platform uw productiviteit een boost geven, die tot wel tien keer hoger ligt dan bij traditionele softwareontwikkeling. Klanten beschikken over één sterk platform dat zo is ontworpen dat zij altijd kunnen overstappen op nieuwe technologieën met beperkte aanpassingen en wijzigingen in de bestaande software. Klanten van Thinkwise krijgen daardoor nooit meer te maken met legacy software. Meer informatie :www.thinkwisesoftware.com

Over De Hoge Dennen Capital
De Hoge Dennen Capital is de investeringsmaatschappij van de familie De Rijcke. De familie was meerdere generaties lang eigenaar van de kruideniersketen Groenwoudt en de drogisterijketen Kruidvat. Beide bedrijven werden begin deze eeuw met succes verkocht. De investeringsfilosofie van De Hoge Dennen Capital kenmerkt zich door ondernemerschap, flexibiliteit, partnership en lange termijn relaties. De Hoge Dennen Capital investeert in Nederlandse bedrijven in het middensegment van de markt die zich onderscheiden door ambitieuze management teams en sterke groeiperspectieven. De Hoge Dennen Capital richt zich op investeringen in bedrijven met een omzet tussen €20 en €150 miljoen en heeft een investeringsfocus op managementopvolging, asset relocation, buy-out en groeikapitaalsituaties. Meer informatie: De Hoge Dennen Capital

Over Arches Capital