www.marcommit.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: ItsaRep

ThoughtSpot neemt SeekWell over om analytics te operationaliseren en inzichten uit cloud-data bedrijfsbreed beschikbaar te maken

Inzichten op grote schaal omzetten naar acties en ontsluiten via zakelijke apps

ThoughtSpot, leider in search en AI-gedreven analytics, heeft SeekWell overgenomen. Dankzij de acquisitie kunnen klanten hun analytics operationaliseren en SQL inzetten om inzichten uit cloud-data beschikbaar te maken in zakelijke applicaties. Op die manier zijn de inzichten direct toegankelijk in de systemen en apps waarmee ook de beslissingen worden genomen. ThoughtSpot en SeekWell integreren hun aanbod en stellen gebruikers in staat natural language search in te zetten om data uit de cloud datawarehouses te halen, deze aan te passen met productiviteitstoepassingen als Google Spreadsheets en ze vervolgens automatisch en naadloos te synchroniseren met zakelijke toepassingen als Salesforce.

Eenrichtingsverkeer van data opheffen
Datawarehouses in de cloud en ETL/ ELT-tools hebben bijgedragen aan het bestrijden van datafragmentatie en silovorming, veroorzaakt door de explosie van data in het afgelopen decennium. ThoughtSpot heeft de toon gezet door search in te zetten als meest schaalbare en intuïtieve analytics-interface om iedereen in staat te stellen inzichten uit cloud-data te halen.

Dit proces blijft echter eenrichtingsverkeer, waarbij data worden gegenereerd en vastgelegd, opgeslagen in een cloud datawarehouse en vervolgens worden geanalyseerd. In een continu veranderende wereld willen organisaties dat deze inzichten automatisch terugstromen naar de applicaties waar de beslissingen worden genomen. Met SeekWell en ThoughtSpot kunnen klanten niet alleen gemakkelijker dan ooit inzichten vinden, maar deze data-loops sluiten door inzichten direct terug te sturen naar applicaties. Bovendien wordt hiermee tegelijkertijd datagedreven besluitvorming schaalbaar gemaakt.

Direct waarde halen uit SeekWell en ThoughtSpot
De functies van SeekWell zijn direct beschikbaar via ThoughtSpot. Enkele gebruiksscenario's waarvan klanten direct kunnen profiteren zijn bijvoorbeeld het binnen enkele seconden bouwen van hypergerichte segmenten voor marketingdoeleinden, en het automatiseren daarvan met marketing-apps zoals Facebook Audiences. Voor sales zijn modellen te automatiseren voor lead scoring en rechtstreeks te synchroniseren met sales-apps zoals Salesforce. Op supportgebied kan makkelijker prioriteit worden gegeven aan vragen van waardevolle klanten, terwijl de productiviteit wordt verbeterd door bij nieuwe tickets in apps zoals Zendesk, ook een klantprofiel te tonen.

Nu SeekWell volledig wordt geïntegreerd in ThoughtSpot, wordt dit hele proces ook mogelijk door gebruik te maken van normaal taalgebruik. Met natural language search is ook geen SQL meer vereist; in plaats daarvan kunnen klanten de zoekfunctie gebruiken om data in de cloud te vinden, deze te wijzigen via productiviteitsapps en te synchroniseren met zakelijke apps. ThoughtSpot investeert ook in het bouwen van nieuwe integraties met zakelijke apps, waardoor het aantal mogelijkheden met SeekWell wordt uitgebreid.

“Met meer dan tachtig miljoen atleten in 195 landen is bij Strava data de kern van hoe we sporters inspireren en het beoefenen van een favoriete sport nog leuker maken. Alleen het hebben van data is niet voldoende. Je moet er ook op grote schaal gebruik van maken om te kunnen groeien. Met SeekWell kunnen we SQL gebruiken om analytics echt te operationaliseren en inzichten te krijgen in de zakelijke apps waar de beslissingen gemaakt worden”, zegt Brian Miller Finance Manager bij Strava. “We zijn blij te zien dat ThoughtSpot en SeekWell hun krachten bundelen om bedrijven te helpen nog meer waarde uit hun data te halen.”

“Gedurende mijn carrière heb ik binnen bedrijven de ongelooflijke impact gezien van software-ingenieurs. Ondanks de enorme kans om hetzelfde te doen met data, hielden de meeste analisten zich bezig met het bouwen van dashboards die uiteindelijk weinig deden voor hun organisatie. Door engineering en data samen te brengen en kostbare en tijdrovende overhead te elimineren, lost SeekWell dit op”, aldus Michael Ritchie, medeoprichter en CEO van SeekWell. “ThoughtSpot deelt deze missie om bedrijven in staat te stellen effectiever hun data te benutten, terwijl ze dezelfde cultuur hebben waarin klanten centraal staan bij alles wat we doen. Ik ben enthousiast en benieuwd wat we samen kunnen doen om organisaties te helpen hun data op ongekende schaal om te zetten in actie."

“Het bouwen van een meer op feiten gebaseerde wereld vereist inzichten op elke plek waar beslissingen worden genomen. Tegenwoordig gebeurt dat steeds vaker in applicaties, maar al te vaak verhinderen de decennia oude lineaire datapijplijnen dat inzichten terugkeren naar de applicaties waar ze er het meest toe doen,” aldus Sumeet Arora, Chief Development Officer van ThoughtSpot. “Met SeekWell en ThoughtSpot kunnen klanten niet alleen data synchroniseren met applicaties, maar kunnen ze dit ook doen door de eenvoud van search. Hiermee krijgen analisten inzicht in bestaande applicatie-workflows en kunnen zij intelligentie in hun hele organisatie operationaliseren."

Kijk hier voor meer informatie en een gratis proefversie van SeekWell van ThoughtSpot.
Laatste van ThoughtSpot
ThoughtSpot Everywhere maakt als low-code platform interactieve data-apps mogelijk met search en AI-gestuurde analytics

ThoughtSpot neemt Diyotta over en breidt ecosysteem uit voor Modern Analytics Cloud

ThoughtSpot benoemt Pam Holmberg als Head of People om wereldwijde team uit te breiden
ThoughtSpot contact

Logo ThoughtSpot

ThoughtSpot sociaal

ThoughtSpot tweets

Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo We Love Communities
Logo Red Hat
Logo Thales