www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

Cisco Webex zet zich in voor persoonlijk welzijn, betere teamprestaties en inclusieve samenwerking

SAMENVATTING
  • Vanaf deze zomer krijgt een select aantal Webex-klanten toegang tot inzichten die het persoonlijk welzijn verhogen, zorgen voor kwalitatief betere verbindingen en een meer inclusieve werkervaring bieden voor iedereen.
  • Met Webex People Insights kunnen individuele werknemers en teams doelen stellen en bereiken voor hun vergaderingen, hun privé-werk balans, hun werkrelaties en het beheer van hun tijd.
Amsterdam, 1 april 2021 - Om mensen te helpen slimmer te werken, burn-out tegen te gaan en meer inclusieve werkervaringen te stimuleren, verbetert Cisco Webex de People Insights-functie. People Insights, beschikbaar via de volledig vernieuwde Webex en toegankelijk via een gepersonaliseerde privéweergave, zorgt voor een afstemming van persoonlijk ingestelde doelen van de gebruiker voor vergaderingen, privé-werkbalans, werkrelaties en tijdmanagement. Ontworpen op basis van people-first, zijn inzichten beschikbaar vanuit drie invalshoeken: Persoonlijk, Team en Organisatorisch. Alle drie worden ze ondersteund met privacybescherming en security om ervoor te zorgen dat deze informatie alleen voor de gebruiker beschikbaar is.

De pandemie heeft een grote impact op de manier waarop we werken: van onderbrekingen (incl. vergadermoeheid), tot de mogelijkheden om onze manier van werken opnieuw vorm te geven. Nu 58% van de kantoormedewerkers verwacht dat ze elke maand acht of meer dagen thuis zullen werken en 98% van de vergaderingen naar verwachting deelnemers op afstand zal hebben, is er een hybride manier van werken ontstaan. Het is belangrijker dan ooit dat mensen over de nodige hulpmiddelen beschikken, ongeacht waar ze fysiek werken.

“Bij Webex geloven we dat alles begint bij jezelf - van de mensen met wie je werkt tot de netwerken die je opbouwt en koestert”, zegt Jan Roggeveen, Country Lead Collaboration bij Cisco Nederland. “We willen mensen helpen om positievere, productievere en inclusievere werkervaringen te bereiken, of ze nu aan de andere kant van de tafel, aan de andere kant van de oceaan of thuis voor het scherm zitten. Zinvolle inzichten in hoe je naadloos kunt samenwerken en kwalitatieve verbindingen kunt opbouwen, terwijl je tegelijk je tijd zo goed mogelijk kunt indelen, veranderen hoe we denken over productiviteit en welzijn op een hybride werkplek.”

People Insights stimuleert positieve werknemerservaringen en kan mensen helpen prioriteit te geven aan hun welzijn op het werk op de volgende manieren:
  • Personal Insights: alleen voor de gebruiker beschikbaar en geeft inzicht in dagelijkse trends en interacties, zodat persoonlijke voorkeuren beter ingesteld en gemonitord kunnen worden.
  • Team Insights: deze inzichten geven elk teamlid een beeld van patronen in werkrelaties, samenwerkingsgewoonten en privé-werkbalans voor het hele team - met behoud van privacy.
  • Organizational Insights: deze geven een overzicht van de samenwerkingstrends en -patronen in de organisatie om te helpen silo's op te sporen en teams te identificeren die extra ondersteuning kunnen gebruiken of meer moeten doen aan inclusiviteit.
Als onderdeel van Cisco - met 600 miljoen maandelijkse deelnemers en 6 miljard videogesprekken per maand - is Webex een van de weinige platforms met de wereldwijde schaal om de transformatie van het werk te stimuleren. In de afgelopen 6 maanden is Webex uitgebreid met 400 nieuwe functies. Sinds de pandemie heeft Webex niet alleen bedrijven geholpen om succesvol te blijven, maar het is een ook een integraal platform voor overheden, de gezondheidszorg en het onderwijs.

People Insights wordt het komende jaar gefaseerd uitgerold.

Laatste van Cisco
Cisco Nederland en Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid starten samenwerking om werknemers en werkzoekenden IT-Skills bij te brengen

Nieuwe Webex-innovaties voor hybride samenwerken

Cisco helpt hun klanten om cloud-smart te worden