www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: Clarity Benelux

Eaton lanceert Buildings as a Grid-aanpak binnen de energietransitie en neemt EV-laadbedrijf Green Motion over

Zaltbommel, 31 maart 2021- Powermanagementbedrijf Eaton lanceert een uitgebreide portfolio aan hardware, software en services dat gebouwen transformeert in energiehubs die maximaal voordeel halen uit lokale hernieuwbare energieopwekking. De recente overname van het Zwitserse Green Motion SA, een leider op het gebied van ontwerp en productie van hardware voor EV-laadsystemen en gerelateerde software, versterkt Eaton’s ‘Buildings as a Grid’-aanpak binnen de energietransitie en het laden van elektrische voertuigen (EV's).

Eaton heeft gekozen voor een 'Everything as a Grid'-aanpak binnen de energietransitie om klanten te helpen hun CO2-reductie te versnellen, flexibiliteit te verhogen, energiekosten te verminderen en nieuwe inkomstenbronnen te creëren. Door het energiesysteem van een gebouw als een eigen energienet te beheren, kunnen gebouweigenaren samen met Eaton faciliteiten transformeren in energiehubs die de bestaande elektrische infrastructuur beter beheren en inspelen op toekomstbestendige behoeften. Dat wordt er bedoeld met Buildings as a Grid.

Wanneer gebouweigenaren opteren voor een ad hoc aanpak, waarbij EV-laadstations worden aangesloten op de bestaande infrastructuur, lopen ze risico op energiemanagement-problemen en kosten voor het upgraden van het energienet zodra de capaciteit verhoogd moet worden om aan de vraag te kunnen voldoen. Dit zou snel kunnen gebeuren gezien de overstap naar EV aan populariteit wint: de verkoop van EV's in Europa nam met meer dan 140% toe in 2020, ondanks de Covid-19-pandemie, en het aantal EV's wereldwijd zal naar verwachting van 8,5 miljoen in 2020 stijgen tot 116 miljoen in 2030*.

De Buildings as a Grid-aanpak van Eaton vormt het meest uitgebreide en geïntegreerde energietransitieaanbod voor gebouweigenaren en omvat drie systemen: EV-laden, energiemanagement en energiedistributie. Samen stellen deze systemen gebouweigenaren in staat om de energieprestaties van hun gebouw te monitoren, optimaliseren en elektrische installaties veilig te beheren. Deze drie systemen doen het volgende:
  • EV-laadsysteem: hardware en software aangesloten op het energienet die gebruikers van EV-laadstations een uiterst kwalitatief hoge service biedt en het dynamisch laden en tarifering ondersteunt.
  • Energy Management System: verbetert de veerkracht van de elektrische infrastructuur in een gebouw en ondersteunt de groeiende vraag naar capaciteit voor een EV-laadsysteem door flexibiliteit te creëren aan de vraagzijde. Dit wordt mogelijk gemaakt door energiemanagementsoftware die energiestromen beheert tussen flexibele elektrische installaties, zoals EV-laders, energieopslagsystemen, omvormers voor zonne-energie en controlecomponenten voor warmtepompen en boilers.
  • Energiedistributiesysteem: beheert elektrische energiedistributie en beveiliging.
Eaton's uitgebreide Europese netwerk van support, field service en application engineers en partners kan gebouweigenaren niet alleen helpen bij het ontwerpen en optimaliseren van hun elektrische systemen voor de integratie van EV-laadpunten, maar ook bij het beheer en onderhoud daarvan.

Gebouweigenaren worden geconfronteerd met een groeiende behoefte aan monitoring en optimalisatie van het energiegebruik naarmate de elektrische lasten stijgen, zoals EV, nieuwe bronnen van lokale opwekking en zelfs energieopslag. De energiemanagementsoftware van Eaton optimaliseert automatisch het beheer van aangesloten installaties volgens verschillende, door de gebruiker gedefinieerde doelstellingen, inclusief het minimaliseren van de energiekosten, verkleinde ecologische voetafdruk en het maximaliseren van energiegebruik uit hernieuwbare energiebronnen.

De combinatie van energieopslag en energiemanagementsoftware biedt verschillende voordelen: deze kunnen worden toegevoegd zonder dure civieltechnische werkzaamheden, die vaak gepaard gaan met het upgraden van het energienet. Gebruikers hebben daarnaast de mogelijkheid om eigen opgewekte hernieuwbare energie tijdens daluren, zoals zonne-energie, op te slaan. Opgeslagen goedkope energie kan worden gebruikt tijdens dure piekuren, wat geld bespaart en het milieu ten goede komt omdat het de zogenaamde 'peak shaving' mogelijk maakt - lastenvermindering op het energienet om te voorkomen dat er wordt overgeschakeld op energie uit fossiele brandstoffen met een hoog CO2-gehalte, wat wellicht de enige beschikbare optie is wanneer de vraag het grootst is.

De energiemanagementsoftware kan worden beschouwd als de ‘lijm’ binnen het hele systeem: van energiebronnen tot het EV-laden en de energielasten van gebouwen of energieopslag. Deze software helpt gebouweigenaren de energieprestaties van hun gebouwen te monitoren en hun elektrische installaties veilig te beheren op basis van financiële of zakelijke behoeften en duurzaamheidsdoelstellingen.

Eaton's overname van het vooruitstrevende Zwitserse EV-laadbedrijf, Green Motion, heeft een reeks ultramoderne EV-laders opgeleverd samen met facturerings- en managementsoftware, die gebouweigenaren een breed scala aan mogelijkheden biedt om aan hun specifieke vereisten te voldoen wat betreft EV-laden binnen ecosystemen die Eaton speciaal zal ontwikkelen. Dit omvat beheer van EV-laders, load balancing, de mogelijkheid tot facturerings- en klantenauthenticatie en het genereren van inkomsten.

Voor bedrijven, werkplekken en residentiële projecten (bv. appartementsgebouwen), waar het EV-laden door meerdere gebruikers moet worden gebalanceerd om de energielasten efficiënt te verdelen, is Eaton's Buildings as a Grid-aanpak pragmatisch, cyberveilig, flexibel en schaalbaar.

Ardo Leijen, Accountmanager Buildings as a Grid bij Eaton, vertelt: "Met de overname van Green Motion heeft geen enkel ander bedrijf op de markt zo'n uitgebreid en geïntegreerd energietransitieaanbod voor gebouweigenaren als Eaton. Onze Buildings as a Grid-aanpak helpt gebouweigenaren om lokale hernieuwbare energiebronnen te integreren en uitdagingen aan te gaan met betrekking tot de elektrificatie van transport en warmte. Bovendien stelt het gebouweigenaren in staat een belangrijke rol te spelen bij het vergemakkelijken en optimaliseren van de overgang naar een energiesysteem met veel hernieuwbare energiebronnen. De elektrificatie van transport en warmte zal steeds grotere eisen stellen aan de energienetwerken naarmate de energiebelasting stijgt. Modellen van BloombergNEF tonen aan dat de kosten voor de modernisering van de netwerken met het oog op massale elektrificatie kunnen worden gedrukt wanneer opgewekte en opgeslagen elektriciteit achter de meter ook kan worden gebruikt om lokale netwerken te ondersteunen. Om dit te laten werken, moeten regeringen en onafhankelijke toezichthouders dringend de uitgebreide en transparante flexibiliteitsmarkten mogelijk maken die nodig zijn om particuliere investeringen te stimuleren".

Francois Randin, founder & CEO van Green Motion, vertelt: "Eaton en Green Motion vormen een ideaal partnerschap dat in staat is om de uitdagingen aan te gaan die de snelle invoering van EV met zich meebrengt. Green Motion beschikt over bewezen toonaangevende EV-laadpunten en besturingssoftware. Samen met Eaton kunnen gebouweigenaren er nu zeker van zijn dat ze de uitdaging die de invoering van elektrische voertuigen met zich meebrengt op een pragmatische en flexibele manier kunnen aangaan".
*2020 Electric Vehicle Outlook Report, BloombergNEF.

Over Eaton
Eaton’s powermanagement-divisie is wereldwijd toonaangevend, met diepgaande expertise van regionale toepassingen op het gebied van stroomdistributie en circuitbescherming, stroomkwaliteit, back-up en energieopslag, beheer en automatisering, persoonlijke veiligheid en beveiliging, structurele oplossingen en omgevingsoplossingen voor gecompliceerde of gevaarlijke omgevingen. Eaton levert diensten binnen het gehele proces, via verschillende kanalen en een geïntegreerd digitaal platform voor inzichten. Op die manier levert Eaton de energie voor wat er echt toe doet in industrieën over de hele wereld, en helpt het bedrijf klanten bij het oplossen van hun grootste uitdagingen op het gebied van power management.

Eaton’s missie is om de kwaliteit van leven en het milieu te verbeteren door gebruik te maken van technologieën en diensten voor energiebeheer. Eaton biedt duurzame oplossingen die klanten helpen om hun elektrische, hydraulische en mechanische energie veiliger, efficiënter en betrouwbaarder te beheren. De omzet van Eaton in 2020 bedroeg $17.9 miljard en de producten van het bedrijf worden in meer dan 175 landen verkocht. Eaton heeft ongeveer 92.000 medewerkers.

Meer informatie is te vinden op Eaton.com.

Over Green Motion SA
Green Motion SA is een gerenommeerd en snelgroeiend internationaal bedrijf met haar hoofdkantoor in Zwitserland. De onderneming verricht al meer dan tien jaar baanbrekend werk op het gebied van het ontwerp en de productie van EV-laadsystemen.

Het bedrijf produceert laadstations, ontwerpt managementsoftware voor laadnetwerken, beheerd laadstations en is een e-mobility service provider. Green Motion creëert baanbrekende technologieën, waaronder laadstations voor elektrische vliegtuigen en boordladers voor de auto-industrie.

Green Motion SA beheert een eigen netwerk van laadstations onder het merk “Evpass”. Evpass is uitgegroeid tot het meest uitgebreide netwerk in Zwitserland en wordt gezien als een van de meest toonaangevende Europese netwerken.
De door Green Motion SA geproduceerde laadstations worden volledig ontworpen en geproduceerd in Zwitserland. Vanaf maart 2021 is Green Motion een dochteronderneming van Eaton.

Voor meer informatie, bezoek:www.greenmotionEV.com

Voor meer persinformatie:
Eaton Persdesk
Tijs Manniën
eaton@clarity.pr
Laatste van Eaton
Eaton lanceert nieuwe lithium-ion variant van hun 9PX online dubbele-conversie UPS: de 9PX lithium-ion UPS

Eaton ontwikkelt met Microsoft datacenters die het energienet ondersteunen en netcongestie oplossen

Eaton bereikt met eerste DC grid in Nederland nieuwe mijlpaal in energietransitie
Colruyt Group optimaliseert bedrijfsvoering en klantervaring met nieuwe in de cloud beheerde netwerkoplossing van Extreme Networks

DNA Services groeit door met clouddiensten op infrastructuur Uniserver

Gratis, krachtig en privacyvriendelijk alternatief voor Google Analytics nu beschikbaar voor iedereen

Schneider Electric introduceert de nieuwe generatie TeSys Deca motorstarters

Schneider Electric breidt portfolio uit met Easy Micro Data Centers

BT gaat sneller klimaatneutraal en lanceert nieuwe klimaatcampagne

Relatie tussen security, IT en development moet beter voor meer innovatie en betere klantervaringen

Prinsjesdag 2021: de belangrijkste veranderingen voor HR- en salarisprofessionals

Nutanix Cloud Platform levert verbeterde dataservices voor ongestructureerde en gestructureerde data

Siemens en Zscaler werken samen aan geïntegreerde Zero Trust-beveiligingsoplossingen voor OT/IT

Nutanix Cloud Platform doorbreekt silo's in hybride multicloud-operations
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Logo Clarity Benelux
Eaton contact

Logo Eaton

Eaton sociaal

Eaton tweets

Logo Huisabc.nl
Logo Prof-IT4all
Logo Drimpy
Logo  Fundaments, Expert in Clouds
Logo Login Consultants
Logo Elbo Technology
Logo iSOC24
Logo Vabi
Logo Brixxs
Logo SoftApp BV
Logo MatrixMind
Logo Nice to Meat
Logo Fullstaq B.V.
Logo Stichting ITdonations
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo VPNdiensten.nl
Logo PlanMen
Logo Facilitor
Logo VPNdiensten.nl
Logo Techone B.V.
Logo E-mergo
Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Piwik PRO
Logo Schneider Electric