www.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Cisco Live 2021: Cisco Security kondigt wachtwoordloze toekomst en een nieuwe SASE-architectuur aan

Wachtwoordloze toekomst met sterkere beveiliging

SAMENVATTING
  • Cisco introduceert wachtwoordloze authenticatie door Duo, het wachtwoord overslaan en veilig inloggen op cloudapplicaties met beveiligingssleutels of biometrie – onafhankelijk van de infrastructuur
  • Duo wachtwoordloze authenticatie is deze zomer beschikbaar voor publieke preview; breed beschikbaarheid tegen het einde van het jaar
  • SecureX-platformverbeteringen voor snellere detectie en het verhelpen van beveiligingsrisico's
Amsterdam, 31 maart 2021 - Cisco Secure introduceert vandaag de toekomst van eenvoudige en effectieve beveiliging met wachtwoordloze authenticatie door Duo. Deze wachtwoordloze authenticatie wordt naadloos geïntegreerd in de bestaande DUO authenticatie die wereldwijd door meer dan 25.000 organisaties wordt gebruikt. Het stelt gebruikers in staat om het wachtwoord over te slaan en veilig in te loggen op cloudapplicaties via beveiligingssleutels of biometrische kenmerken van laptops en smartphones.

De nadelen van wachtwoorden zijn bekend. Ze zijn makkelijk te kraken en moeilijk te beheren, dit kost bedrijven jaarlijks miljarden euro's. Gebruikers worden privé en op hun werk overspoeld met wachtwoorden. Verzoeken om wachtwoorden te resetten vormen het grootste deel van hulpverzoeken aan IT-helpdesks, met productiviteitsverlies en hogere supportkosten tot gevolg.

Duo wachtwoordloze verificatie maakt deel uit van Cisco's zero trust platform dat de toegang beveiligt voor elke gebruiker en vanaf elk apparaat tot iedere IT-applicatie of -omgeving. Het product is niet afhankelijk van de infrastructuur, terwijl het ervoor zorgt dat ondernemingen elke combinatie van cloud- en on-premise applicaties naadloos beschermen, zonder dat er allerlei authenticatieproducten nodig zijn of dat er ernstige beveiligingsgaten resteren.

Duo wachtwoordloze authenticatie:
  • Vereenvoudigt en versterkt de authenticatie voor toegang tot cloud-applicaties, beschermd door Duo single sign-on (SSO), SSO van derden of door identity providers, door gebruik te maken van beveiligingssleutels en biometrie zoals Apple FaceID en TouchID, en Windows Hello.
  • Biedt één beveiligingstool voor alle authenticatiescenario's dankzij Duo's compatibiliteit met honderden applicaties en identity providers, zonder dat de infrastructuur aangepast hoeft te worden.
  • Voegt beveiligingslagen toe aan de authenticatie met controles van de gezondheid van het apparaat en gedragsmonitoring via Duo's producten voor veilige toegang.
  • Vermindert wachtwoord-gerelateerde helpdesk-verzoeken.
Cisco introduceert een nieuwe, uitgebreide SASE-architectuur, complete bescherming van eindpunt tot cloud

Cisco lanceert ook een nieuw, uitgebreid Secure Access Service Edge (SASE)-aanbod. Dit is de volgende stap om security en netwerken radicaal te vereenvoudigen door netwerkoperaties (NetOps) en beveiligingsoperaties (SecOps) teams te helpen gebruikers op een veilige manier te verbinden met applicaties. Daarbovenop kondigt Cisco verbeteringen aan voor zijn cloud-gebaseerde platform SecureX om nieuwe en opkomende bedreigingen sneller en effectiever te beheren.

Het afgelopen jaar is werken vanaf elke locatie de norm geworden. Dit heeft de complexiteit van het beheer van netwerken en security vergroot. Nu de focus verschuift van het datacenter naar de gebruiker, is een SASE-architectuur topprioriteit voor de organisatie.

Cisco SASE vandaag en in de toekomst
Cisco levert alle bouwstenen van een SASE-architectuur, waaronder networking, remote access, cloud security, zero trust netwerktoegang en zichtbaarheid. De introductie van vandaag biedt de mogelijkheid om deze kerncomponenten van de SASE-architectuur in één keer aan te schaffen, met de flexibiliteit om in de toekomst eenvoudig over te stappen op één abonnementsdienst, zodat organisaties direct aan de slag kunnen met de geïntegreerde architectuur van Cisco.

Ook blijft Cisco in hoog tempo features leveren, waaronder:
  • Data Loss Prevention: Cisco Umbrella Data Loss Prevention (DLP) helpt organisaties ongewenste gegevensuitwisseling te ontdekken en voorkomen en de compliance richtlijnen na te leven.
  • Browserisolatie op afstand: Cisco Umbrella-isolatie van browsers op afstand stelt gebruikers in staat veilig websites te bezoeken en beschermt eindgebruikersapparaten en bedrijfsnetwerken tegen browsergebaseerde exploits.
  • Detectie van malware in de cloud: Cisco Umbrella-malwaredetectie in de cloud vindt en verwijdert malware uit cloudgebaseerde toepassingen voor het opslaan.
  • Observatievermogen: Als onderdeel van het nieuwe SASE-aanbod stelt de internet- en cloudintelligentie van ThousandEyes organisaties in staat zichtbaarheid en bruikbare inzichten te verkrijgen in elk netwerk, van elke gebruiker tot elke applicatie.
SecureX-innovatie om security radicaal te vereenvoudigen
Naast het vereenvoudigen van het SASE-traject voor klanten, werkt Cisco ook aan de vereenvoudiging van security. Cisco biedt nu complete bescherming van endpoint tot cloud met SecureX-platformverbeteringen die de doorlooptijd voor SecOps verkorten en die het detecteren en verhelpen van bedreigingen automatiseren. De nieuwe geautomatiseerde workflows betreffen onder meer aanvallen op de supply chain door SolarWinds, onderzoeken naar phishing en onderzoeken naar dreigingen op basis van de nieuwste informatie van Cisco Talos. Door deze verbeteringen wordt de tijd voor het detecteren van bedreigingen met 95 procent teruggebracht en de tijd voor het herstellen met 85 procent.

Cisco vereenvoudigt niet alleen op platformniveau, maar kondigt ook integratie en automatisering op het eindpunt aan. Cisco Secure Client, een nieuwe unified agent connector voor Cisco Secure Endpoint, AnyConnect en Umbrella, vereenvoudigt de implementatie en het beheer.

Over Cisco
Cisco (NASDAQ: CSCO) is wereldwijd leider in IT en helpt organisaties optimaal gebruik te maken van de kansen van morgen, door te laten zien wat er mogelijk is door zaken te verbinden die voorheen niet verbonden waren. Kijk voor het laatste nieuws op thenetwork.cisco.com. Meer informatie over Cisco is beschikbaar via www.cisco.com, www.cisco.nl en voor mobiele gebruikers via m.cisco.nl. Nieuws, achtergronden en foto’s vindt u op de EMEAR Network: ciscoemearnetwork.com of in de Cisco Newsroom: newsroom.cisco.com.

Voor meer informatie:

Cisco
Michelle Fresco
E-mail: mfresco@cisco.com

Of

Check Twice
Cisco Persdesk
E-mail: cisco@checktwice.nl
Laatste van Cisco
Cisco: per 2040 ‘net-zero’ broeikasgassenuitstoot

Eerste Cisco DevNet-gecertificeerde partner in Nederland: Routz

Challenge the Cyber helpt jonge cybersecuritytalenten uit te blinken
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials