Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Concha y Toro revolutionaliseert het wijnmaken door traditie te combineren met technologie

Pure levert eenvoud, snelheid en de nodige ondersteuning om IoT, automatisering en groei te stimuleren voor de mondiale wijngigant

Amsterdam, 31 maart 2021 - Pure Storage levert wijnmaker Concha Y Toro de snelheid, eenvoud en ondersteuning voor zijn moderne wijnproductieproces die nodig zijn om groei in nieuwe markten te stimuleren. Concha y Toro, bekend van merken als Casillero del Diablo en Don Melchor, is actief in meer dan 140 landen en is een van de grootste wijnbedrijven ter wereld.

Het wijnbereidingsproces van het bedrijf is geworteld in 150 jaar traditie en heeft zich ontwikkeld door de beste technologie in haar klasse te gebruiken. Het gaat om de automatisering van het irrigatiesysteem om de vochtigheid en temperatuur van de druiven in het veld te controleren, IoT-sensoren in de wijnvaten om het gistingsproces te bewaken en experimentele projecten zoals de analyse van de gezondheid van de wijnstokken met behulp van beelden die door drones worden gemaakt. Aan de backoffice zijde heeft het bedrijf Robotic Process Automation (RPA) geïmplementeerd om de snelheid en efficiëntie van financiële en administratieve taken te verbeteren. Al deze innovaties dragen bij aan een product van hoge kwaliteit dat wereldwijd elke dag nieuwe consumenten bereikt.

Om dit te bereiken, evalueert Concha y Toro voortdurend de technologie die in gebruik is. Nadat het team te maken kreeg met knelpunten in zijn vorige cloud-gebaseerde storage-oplossing, werd besloten een upgrade uit te voeren. Na een uitgebreide evaluatie van oplossingen van verschillende leveranciers, koos het bedrijf voor Pure. Vanaf dat moment bieden de oplossingen van Pure 100% beschikbaarheid en fungeren ze als basisinfrastructuur voor de IT-applicaties en projecten van de wijnmaker. Elke vijf minuten worden er snapshots gemaakt van de data voor bescherming tegen cyberaanvallen en dataverlies.

“We hebben een lange geschiedenis van innovatie en als technologische beperkingen verhinderen dat we onze doelen bereiken is dat meer dan frustrerend,” zegt Daniel Duran, CIO bij Concha y Toro. “We hadden eindelijk het gevoel dat we uit het dal kwamen omdat het systeem radicaal verbeterde. Ons IT-team gaf aan dat het een ongelooflijke verandering was.”

Daniel Duran, CIO Concha y Toro.

Naast de performance was ook de zichtbaarheid een belangrijke factor in de beslissing van het bedrijf. "Met Pure1 hebben we een app die ons alle informatie toont die we nodig hebben. We krijgen volledig inzicht in de werking van ons systeem waardoor we allemaal beter werken. We hebben nog nooit een supportteam van een andere leverancier gehad dat ons belde om een issue te melden voordat het een probleem werd. De ondersteuning is indrukwekkend, proactief en werkt op een heel andere manier dan bij andere leveranciers," zegt Duran.

“We zijn er trots op dat we met onze technologie een van 's werelds grootste wijnmakers kunnen ondersteunen. We blijven niet alleen de dagelijkse activiteiten ondersteunen, maar maken ook innovaties van productieproces mogelijk en helpen het bedrijf verder te groeien”, zegt Wilson Grava, VP & GM, Latijns-Amerika, Pure Storage.

Over Pure Storage
Pure Storage (NYSE:PSTG) helpt moderne organisaties data om te zetten in zakelijk voordeel. Pure Storage is een van de snelst groeiende IT-bedrijven in de geschiedenis en helpt klanten data te benutten, terwijl de complexiteit en de kosten van het beheer van de onderliggende infrastructuur worden verminderd. Pure levert een moderne data-ervaring waarmee organisaties naadloos via meerdere clouds kunnen opereren met een geautomatiseerd storage-as-a-service model. Met een gecertificeerde NPS-score die wereldwijd tot de top 1% van de B2B-bedrijven behoort, heeft Pure een groeiende groep klanten die tot de meest tevreden klanten ter wereld behoren.

Pure Storage in de rapporten van analisten:
MCS PR, Pure Storage Persdesk, telefoon +31 (0)23 562 82 08, e-mail: purestorage@mcspr.nl.

Pure Storage, het ‘P’ logo, AIRI, Evergreen, FlashBlade, FlashStack en Pure1 zijn handelsmerken van Pure Storage, Inc. Alle andere handelsmerken en namen genoemd in dit document zijn eigendom van hun respectieve eigenaars.
Laatste van Pure Storage
Pure Storage breidt as-a-Service-aanbod uit ter ondersteuning van bedrijfsresultaten

Pure's Evergreen abonnement op innovatie bereikt nieuwe mijlpaal: meer dan 7.000 upgrades sinds 2015

Pure Storage helpt partners met het versterken van hun business