Herken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.EVENTIVE.nlwww.lubbersdejong.nl
PR: Wisse Kommunikatie

IT Scale-ups kunnen zich aanmelden voor de EIT Digital Challenge 2021

De winnaars krijgen internationale ondersteuning om verdere groei mogelijk te maken.

De aanmelding voor EIT Digital Challenge 2021, de belangrijkste competitie voor Europese digitale ‘deep tech’ bedrijven is geopend. Snelgroeiende start-ups met een bestaande klantenkring - zogenaamde scale-ups - zijn bij dezen uitgenodigd om zich aan te melden voor een van de vijf themagebieden: digital tech, digital cities, digital industry, digital wellbeing en digital finance. De drie winnaars ontvangen prijzen met een totale waarde van 250.000 euro;  contant of in de vorm van ondersteuning. De deadline voor de inschrijving is 10 mei 2021.

“Uit alle aanmeldingen selecteren we 20 bedrijven en nodigen hen uit voor een exclusief evenement in het najaar, waar ze een pitch moeten doen voor een jury bestaande uit bekende ondernemers en investeerders”, verduidelijkt Shehryar Piracha, hoofd van de EIT Digital Accelerator. “Tijdens het evenement worden de drie winnaars bekendgemaakt. Ze winnen alle drie een volledig jaar maatgesneden advisering door de EIT Digital Accelerator ter waarde van € 50.000. De winnaar krijgt bovendien een geldbedrag van 100.000 euro.”

De challenge is speciaal bedoeld voor ‘deep tech’ scale-ups. De algemene definitie luidt: technologiebedrijven met een onderscheidend productaanbod, dat gebaseerd is op geavanceerde technologie, die over het algemeen goed beschermd en moeilijk te kopiëren is.

“Het is onze ambitie om bedrijven te helpen hun weg te vinden in de versnipperde, Europese markt en met succes op het hele continent te groeien. De EIT Digital Challenge is ons belangrijkste instrument om de beste, Europese deep tech ondernemers in kaart te brengen, en hen met behulp van onze Accelerator te ondersteunen bij het aantrekken van financiering, bij de toegang tot nieuwe markten en bij verdere, internationale groei. We helpen hen zich te ontwikkelen tot toonaangevende bedrijven op de wereldmarkt en Europa’s digitale concurrentiepositie te versterken”, zegt Chahab Nastar, Chief Innovation Officer bij EIT Digital. “Winnaar worden van de EIT Digital Challenge betekent in de praktijk een belangrijke mijlpaal voor scale-ups, die op de drempel staan van verdere groei en internationale expansie.”

“Het winnen van de EIT Digital Challenge was een enorme erkenning van het werk van ons team. Het feit, dat we door EIT Digital als beste deep tech start-up van Europa uitgeroepen werden, was erg belangrijk met het oog op het stadium van onze ontwikkeling - het begin van de scale-up fase”, vertelde Augustin Marty, CEO en mede-oprichter van Deepomatic, dat de eerste prijs van de EIT Digital Challenge in 2020 won.

Sinds de start in 2014 heeft de EIT Digital Challenge meer dan 2.500 inschrijvingen van bedrijven uit heel Europa gerealiseerd. Prominente winnaars waren onder meer KONUX, Medicus.AI en SidekickHealth, scale-ups in de digitale technologie die internationaal succesvolle bedrijven zijn geworden.

Inschrijven

De deadline voor aanmelding is 10 mei 2021. Voor meer informatie over de selectiecriteria en voor aanmelding kan men terecht op www.eitdigital.eu/challenge.

Noot voor de pers: meer informatie over EIT Digital en de EIT Digital Challenge kunt u vinden op https://www.eitdigital.eu/about-us/ en op de pagina over de EIT Digital Challenge 2021.

U kunt ook contact opnemen met Theo Snijders van Wisse Kommunikatie, telefoon: ++31 (0)26-4431523 of per e-mail: theo.snijders@wisse-worldcom.nl.

Over EIT Digital Accelerator
De EIT Digital Accelerator biedt op maat gemaakte ondersteuning voor snelgroeiende Europese ‘deep tech’ scale-ups door hen te helpen kapitaal aan te trekken, klanten te werven en internationale groei te realiseren, dankzij een team van business developers en investeringsexperts in meer dan 10 landen. Sinds 2012 heeft de EIT Digital Accelerator start-ups en scale-ups uit 18 landen ondersteund, die bijna € 1 miljard aan investeringen hebben binnengehaald. De EIT Digital Accelerator is door UBI Global erkend als 's werelds beste openbare Business Accelerator en volgens Startup Heatmap Europe als een van de vier belangrijkste acceleratormerken in Europa.
Laatste van EIT Digital Accelerator

Logo People First Group
Logo Arrow Electronics
Logo Schneider Electric