www.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: ItsaRep

Sana Commerce Insights: optimalisatie B2B-sales door de verbinding van ERP-gegevens met online gedrag

• Volgende stap in volledig data-gedreven werken in B2B
  • Dashboard biedt de mogelijkheid om realtime analyses te bekijken en geïnformeerde beslissingen te nemen
Sana Commerce introduceert een nieuwe analytics-toepassing: Sana Commerce Insights. Deze unieke oplossing, gebaseerd op een interactief dashboard, brengt off -en online resultaten samen om datagedreven beslissingen te nemen. Bedrijven worden in de analyse en optimalisatie actief door het customer success team van Sana ondersteund.

Bij veel B2B-verkopers is de webshop een steeds belangrijker verkoopkanaal geworden. Uit een recent onderzoek onder ruim 800 fabrikanten blijkt dat 98 procent via e-commerce verkoopt en dat 50 procent van de omzet via de webshop wordt behaald. Toch geeft 81 procent aan dat de huidige e-commerce ervaring niet voldoet en 33 procent investeert het komende jaar in het verbeteren van de klantervaring. Sana Commerce Insights helpt B2B-verkopers door middel van data-analyses om de juiste prioriteiten te stellen bij deze verbeterslag en betere bedrijfsresultaten te behalen.

Combinatie ERP-transacties en bezoekersinformatie
Sana Commerce Insights is een ‘best-of-breed’-oplossing. De inzichten zijn gebaseerd op de transacties in het ERP-systeem. Daarnaast wordt binnen de privacy first-oplossing van partner Piwik PRO elke bezoekersinteractie met de webstore gedetailleerd vastgelegd. De combinatie van deze ERP- en online data stelt klanten in staat om unieke inzichten te genereren, die met Microsoft Power BI visueel en interactief worden gepresenteerd binnen de beheeromgeving van Sana Commerce.

Dashboard zoals gebruikers dit zullen zien.

Door alle belangrijke KPI’s op een dashboard samen te brengen, kijken alle belanghebbenden - van data-marketeer tot analist en sales-manager - naar dezelfde data. “Veel B2B-bedrijven bevinden zich in een overgangsfase van een traditionele manier van werken naar volledig datagedreven opereren. Grote uitdagingen hierbij zijn het combineren van verschillende databronnen en de data-analyses omzetten in bruikbare acties. Bovendien gaat het bij B2B-verkoop in vergelijking met B2C veel meer om een goede klantrelatie en het behouden van loyale klanten, dan zoveel mogelijk transacties verwerken. Met onze technologie bevinden wij ons in een unieke positie om met de data vanuit het ERP-systeem de offline en online wereld bij elkaar te brengen, patronen te ontdekken en de verkoopkanalen van onze klanten te optimaliseren”, zegt Arno Ham, CPO bij Sana Commerce.

Hulp bij interpretatie van de analyses
Sana Commerce Insights is meer dan een technische oplossing, want het customer success team ondersteunt klanten waar nodig. In samenspraak met de klant worden de belangrijkste doelstelling bepaald, periodiek initiatieven besproken en wordt de voortgang nauwgezet gevolgd. “Doordat we precies weten wat er speelt, kunnen de customer success managers de klant van gericht en relevant e-commerce advies voorzien. Om een voorbeeld te geven, een achtergelaten winkelmandje in de B2B-markt vertegenwoordigt al snel een aanzienlijke waarde. Nader onderzoek kan aantonen dat het verbeteren van de productinformatie helpt bij het verbeteren van toekomstige conversie”, zegt Wouter van Weelderen, Chief Services Officer bij Sana Commerce.

Informatie over een achtergelaten winkelmandje is eenvoudig terug te vinden

Ontwikkeling samen met klanten
Sana Commerce Insights is ontwikkeld in nauwe samenspraak met klanten in het earlybird-programma ’SCI-Lytes’. David Bragg, IT manager bij Grafityp UK, was een van de deelnemers: “Voorheen waren de webdata via Google Analytics en de analyses van het ERP twee afzonderlijke silo’s, met Sana Commerce Insights brengen we web- en ERP data samen en maken we de inzichten beschikbaar voor alle werknemers, van sales en marketing tot IT-afdeling. Zoals Sana Commerce voor ons de shortcut naar e-commerce was, is Sana Insights dat voor analytics.”

Grafityp levert print- en beletteringsoplossingen voor allerlei bedrijven, van grote zorginstellingen tot een Formule 1-team. Het bedrijf heeft als doel om meer datagedreven te werken. Bragg: “Data verzamelen moet geen doel op zich worden als je er geen bruikbare inzichten uit kunt halen. Met Sana Commerce Insights hebben we een tool in huis die ons ondersteunt om de data die we verzamelen snel en eenvoudig te analyseren. Als de online verkoop bijvoorbeeld met 50 procent toeneemt, maar de sales stagneert, is dat bijvoorbeeld een indicatie dat er meer online verkocht wordt en dat we daar onze aandacht op moeten vestigen. Eens per maand een salesmeeting is echt verleden tijd; om mee te kunnen doen, is een dashboard met realtime informatie om datagedreven beslissingen te kunnen nemen essentieel.”

Sana Insights is vanaf nu beschikbaar voor klanten van Sana Commerce Cloud. Meer informatie is te vinden op: https://www.sana-commerce.com/products/sana-commerce-insights/
Laatste van Sana Commerce

Sana introduceert het eerste ERP-geïntegreerde, headless-ready B2B e-commerce platform

Add-on biedt online B2B-kopers direct zicht op bezorgopties en verzendkosten
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

NorthC Group tekent bindende overeenkomst voor de overname van Duitse colocatieprovider IPX

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen

Eerste editie Planet Robot op woensdag 30 maart 2022
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Extreme Networks