www.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: AxiCom

Nieuw firewall-instapmodel UF-60 met uitgebreide UTM-cybersecurity

Vernieuwing van de LANCOM R&S Unified Firewalls zet door

Aken – De Duitse netwerkleverancier LANCOM breidt zijn aanbod aan desktop-firewalls verder uit. De LANCOM R&S Unified Firewall UF-60 is het nieuwe instapmodel in het portfolio en biedt eersteklas cybersecurity voor kleine bedrijven, vestigingen of thuiskantoren. Hij maakt gebruik van uitgebreid Unified Threat Management (UTM) en state-of-the-art cybersecurity-technologieën zoals sandboxing en machine learning. De UF-60 is per direct verkrijgbaar via LANCOM-dealers.

Het nieuwe instapmodel biedt dezelfde functies als zijn duurdere tegenhangers. Het gaat onder meer om krachtige SSL-inspectie voor versleuteld dataverkeer en bescherming tegen zeer complexe APT-cyberaanvallen dankzij de geïntegreerde R&S PACE2 Deep Packet Inspection Engine. Maar ook nauwkeurige classificatie van netwerkverkeer, protocollen en toepassingen, en bescherming tegen datalekken en gegevensverlies (Data Loss Prevention, DLP) tot en met laag 7. Om malware en virussen, waaronder zero-day-exploits, te voorkomen, worden verdachte bestanden in een afgeschermde sandbox geanalyseerd met behulp van machine learning. De cloud-dienst die hiervoor wordt gebruikt, wordt gehost in Duitsland en voldoet aan de Europese richtlijnen inzake gegevensbescherming.

De next-generation firewall is ontworpen voor kleinere kantoren, vestigingen of filialen. Hij behaalt met een IDS/IPS-doorvoer van 700 Mbps driemaal meer dan de prestaties van zijn voorganger, de UF-50, waardoor hij geschikt is voor gebruik van gigabit-verbindingen.

Grafische gebruikersinterface & cloud-beheer
De intuïtieve webinterface helpt gebruikers het hoogste niveau van cybersecurity te implementeren. Menselijke fouten bij de configuratie van firewalls kunnen sterk worden teruggedrongen omdat alle netwerkfirewall-regels duidelijk en grafisch worden weergegeven. Deze gecentraliseerde beheermodule in de browser maakt zowel finetuning als een uitgebreid overzicht van de implementatie van bedrijfsbrede security- en compliance-eisen mogelijk.

Een gebruiksvriendelijke installatiewizard rondt de eerste configuratie in enkele minuten af. Bovendien kan de firewall via een eenvoudig koppelingsproces worden aangesloten op de LANCOM Management Cloud (LMC). Dit zorgt voor overzichtelijke monitoring inclusief waarschuwingen over de status van het apparaat, evenals configuratie op afstand via de cloud.

De LANCOM R&S Unified Firewall UF-60 is per direct verkrijgbaar voor een prijs van €449, exclusief BTW. Een minimum "Basic License" is vereist om de firewall te bedienen en software-updates uit te voeren. Met een "Full License" krijgen gebruikers toegang tot alle UTM-functies. De licenties zijn verkrijgbaar met een looptijd van één, drie of vijf jaar.

De UF-60 heeft een garantie van drie jaar, die optioneel kan worden verlengd tot vijf jaar. Ondersteuning wordt geboden door het LANCOM Support Center. Een gedetailleerd modeloverzicht en verdere informatie over de LANCOM R&S Unified Firewall-familie zijn hier te vinden:

Over LANCOM Systems
LANCOM Systems GmbH is een leidende Europese fabrikant van netwerk- en security-oplossingen voor het bedrijfsleven en de publieke sector. Het portfolio bevat hardware (WAN, LAN, WLAN, Firewalls), virtuele netwerkcomponenten en cloud-gebaseerd software-defined networking (SDN). De ontwikkeling en productie van software en hardware vinden voornamelijk plaats in Duitsland, evenals de hosting van het netwerkbeheer. LANCOM besteedt veel aandacht aan betrouwbaarheid en veiligheid. Het bedrijf garandeert dat zijn producten vrij zijn van ‘achterdeuren’ en is lid van “IT Security Made in Germany”, een initiatief van het Duitse Ministerie van Economische Zaken.

LANCOM werd opgericht in 2002 en heeft zijn hoofdkantoor in Würselen bij Aken. Klanten zijn onder meer mkb, overheidsinstellingen, instituties en grote bedrijven uit de hele wereld. Sinds de zomer van 2018 is het bedrijf een zelfstandige dochteronderneming binnen de in München gevestigde technologiegroep Rohde & Schwarz.
Laatste van LANCOM Systems
LANCOM Systems contact

Logo LANCOM Systems

+49 (0) 2405 49936-243
  pers@lancom.eu
  www.lancom.eu
LANCOM Systems sociaal

LANCOM Systems tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.