www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com

DataRobot benoemt Dan Wright tot Chief Executive Officer

Leider in enterprise AI streeft naar verdere groeiversnelling na recordjaar

DataRobot, leider in enterprise AI, heeft Dan Wright benoemd tot nieuwe Chief Executive Officer om de groei en adoptie van zijn enterprise AI-platform verder te versnellen. Wright was sinds januari 2020 President en Chief Operating Officer bij DataRobot en volgt medeoprichter Jeremy Achin op.

"In het afgelopen jaar hebben we voortgebouwd op de basis die onze oprichter heeft gelegd en de operationele capaciteit vergroot, ons managementteam uitgebreid en meer klanten dan ooit geholpen om meerwaarde uit hun data te halen met AI,” aldus Wright. "We willen gebruik maken van het momentum en onze ambitieuze groeiplannen verder uitvoeren. Ik voel me vereerd dat ik de kans krijg om DataRobot naar het volgende hoofdstuk te leiden."

Voordat hij bij DataRobot startte, was Wright COO bij AppDynamics, leider in Application Performance Management (APM). Onder zijn leiding was het bedrijf in staat de omzet 100x te verhogen en vestigde het zich als de grootste en snelgroeiende APM-leverancier. AppDynamics werd in 2017 door Cisco overgenomen voor 3,7 miljard USD, twee dagen voor de geplande beursintroductie en zette de agressieve groei als onderdeel van Cisco voort.

In december 2020 kondigde DataRobot aan dat het 320 miljoen USD had opgehaald in een pre-IPO-financieringsronde onder leiding van Altimeter Capital. Door de financiering, mogelijk gemaakt door nieuwe en bestaande investeerders, waaronder T.Rowe Price, fondsen en rekeningen beheerd door BlackRock, Tiger Global, Silver Lake Waterman, B Capital Group, Glynn Capital, ClearBridge, NEA en Sapphire Ventures, wordt het bedrijf gewaardeerd op meer dan 2,8 miljard USD.

DataRobot verwacht dat een belangrijk deel van de geambieerde groeiversnelling door tech-savvy en early adopters van technologie uit landen als Nederland gerealiseerd kan worden. Recentelijk opende DataRobot daarom een kantoor in Amsterdam. De Gemeente Den Haag en de Nierstichting tekenden als eersten in Nederland voor het platform van DataRobot.

"Ik heb meer dan een jaar geleden veel energie gestoken in het werven van Dan voor DataRobot met als doel hem uiteindelijk de leiding over het bedrijf te laten overnemen. Waar nodig blijf ik betrokken om Dan en de rest van het DataRobot-team te ondersteunen om een iconisch bedrijf op te bouwen,” zegt Jeremy Achin, mede-oprichter van DataRobot.

"Sinds ik betrokken ben geweest bij het helpen bestrijden van Covid-19, heb ik een beter begrip gekregen van de problemen van ons land en de bedreigingen die er zijn voor de veiligheid. Het helpen voorkomen van toekomstige pandemieën en het leveren van een grote bijdrage aan alle aspecten van nationale veiligheid, is mijn echte passie geworden”, licht Achin toe. “Ik wil mijn hart volgen en meer tijd hieraan besteden. Ik wil alle geweldige mensen bedanken die hebben bijgedragen aan het opbouwen van DataRobot tot wat het nu is - het bedrijf zou niets zijn zonder hun bloed, zweet en tranen."

Dan Wright, CEO bij DataRobot

Over DataRobot
DataRobot is de marktleider op het gebied van enterprise AI en levert wereldwijd AI-technologie en ondersteunende diensten waarmee organisaties met slimme inzichten een voorsprong krijgen op hun concurrentie. Het enterprise AI-platform van DataRobot democratiseert data science met end-to-end automatisering voor het bouwen, implementeren en beheren van machine learning-modellen. Het platform creëert meerwaarde door AI op schaal te leveren en continu de prestaties te optimaliseren. De bewezen combinatie van geavanceerde software en AI-implementatie, training en ondersteunende diensten stelt elke organisatie in staat - ongeacht de grootte of branche - om betere resultaten te behalen met AI.

DataRobot heeft kantoren over de hele wereld en ontving financiering van 's werelds grootste investeringsmaatschappijen.DataRobot staat in de Forbes 2020 Cloud 100-lijst en de Forbes 2019 en 2020 Most Promising AI Companies, en is uitgeroepen tot leider in de IDC MarketScape: Worldwide Advanced Machine Learning Software Platforms Vendor Assessment.

Ga voor meer informatie naar www.datarobot.com, word onderdeel van de DataRobot Community, beluister de More Intelligent Tomorrow podcast en volg DataRobot op Twitter en LinkedIn.
Laatste van DataRobot
DataRobot haalt 300 miljoen USD op en neemt Algorithmia over

Palantir en DataRobot gaan samenwerken om demand forecasting-modellen sneller en flexibeler te maken

DataRobot benoemt Damon Fletcher van Tableau tot CFO en stelt tevens CPO, CTO en CMO aan
DataRobot contact

Logo DataRobot

DataRobot sociaal

DataRobot tweets

Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo