www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.lubbersdejong.nl

DataRobot benoemt Dan Wright tot Chief Executive Officer

Leider in enterprise AI streeft naar verdere groeiversnelling na recordjaar

DataRobot, leider in enterprise AI, heeft Dan Wright benoemd tot nieuwe Chief Executive Officer om de groei en adoptie van zijn enterprise AI-platform verder te versnellen. Wright was sinds januari 2020 President en Chief Operating Officer bij DataRobot en volgt medeoprichter Jeremy Achin op.

"In het afgelopen jaar hebben we voortgebouwd op de basis die onze oprichter heeft gelegd en de operationele capaciteit vergroot, ons managementteam uitgebreid en meer klanten dan ooit geholpen om meerwaarde uit hun data te halen met AI,” aldus Wright. "We willen gebruik maken van het momentum en onze ambitieuze groeiplannen verder uitvoeren. Ik voel me vereerd dat ik de kans krijg om DataRobot naar het volgende hoofdstuk te leiden."

Voordat hij bij DataRobot startte, was Wright COO bij AppDynamics, leider in Application Performance Management (APM). Onder zijn leiding was het bedrijf in staat de omzet 100x te verhogen en vestigde het zich als de grootste en snelgroeiende APM-leverancier. AppDynamics werd in 2017 door Cisco overgenomen voor 3,7 miljard USD, twee dagen voor de geplande beursintroductie en zette de agressieve groei als onderdeel van Cisco voort.

In december 2020 kondigde DataRobot aan dat het 320 miljoen USD had opgehaald in een pre-IPO-financieringsronde onder leiding van Altimeter Capital. Door de financiering, mogelijk gemaakt door nieuwe en bestaande investeerders, waaronder T.Rowe Price, fondsen en rekeningen beheerd door BlackRock, Tiger Global, Silver Lake Waterman, B Capital Group, Glynn Capital, ClearBridge, NEA en Sapphire Ventures, wordt het bedrijf gewaardeerd op meer dan 2,8 miljard USD.

DataRobot verwacht dat een belangrijk deel van de geambieerde groeiversnelling door tech-savvy en early adopters van technologie uit landen als Nederland gerealiseerd kan worden. Recentelijk opende DataRobot daarom een kantoor in Amsterdam. De Gemeente Den Haag en de Nierstichting tekenden als eersten in Nederland voor het platform van DataRobot.

"Ik heb meer dan een jaar geleden veel energie gestoken in het werven van Dan voor DataRobot met als doel hem uiteindelijk de leiding over het bedrijf te laten overnemen. Waar nodig blijf ik betrokken om Dan en de rest van het DataRobot-team te ondersteunen om een iconisch bedrijf op te bouwen,” zegt Jeremy Achin, mede-oprichter van DataRobot.

"Sinds ik betrokken ben geweest bij het helpen bestrijden van Covid-19, heb ik een beter begrip gekregen van de problemen van ons land en de bedreigingen die er zijn voor de veiligheid. Het helpen voorkomen van toekomstige pandemieën en het leveren van een grote bijdrage aan alle aspecten van nationale veiligheid, is mijn echte passie geworden”, licht Achin toe. “Ik wil mijn hart volgen en meer tijd hieraan besteden. Ik wil alle geweldige mensen bedanken die hebben bijgedragen aan het opbouwen van DataRobot tot wat het nu is - het bedrijf zou niets zijn zonder hun bloed, zweet en tranen."

Dan Wright, CEO bij DataRobot

Over DataRobot
DataRobot is de marktleider op het gebied van enterprise AI en levert wereldwijd AI-technologie en ondersteunende diensten waarmee organisaties met slimme inzichten een voorsprong krijgen op hun concurrentie. Het enterprise AI-platform van DataRobot democratiseert data science met end-to-end automatisering voor het bouwen, implementeren en beheren van machine learning-modellen. Het platform creëert meerwaarde door AI op schaal te leveren en continu de prestaties te optimaliseren. De bewezen combinatie van geavanceerde software en AI-implementatie, training en ondersteunende diensten stelt elke organisatie in staat - ongeacht de grootte of branche - om betere resultaten te behalen met AI.

DataRobot heeft kantoren over de hele wereld en ontving financiering van 's werelds grootste investeringsmaatschappijen.DataRobot staat in de Forbes 2020 Cloud 100-lijst en de Forbes 2019 en 2020 Most Promising AI Companies, en is uitgeroepen tot leider in de IDC MarketScape: Worldwide Advanced Machine Learning Software Platforms Vendor Assessment.

Ga voor meer informatie naar www.datarobot.com, word onderdeel van de DataRobot Community, beluister de More Intelligent Tomorrow podcast en volg DataRobot op Twitter en LinkedIn.
Laatste van DataRobot
DataRobot benoemt Dan Wright tot Chief Executive Officer

DataRobot kondigt 7.0 release aan: verbeteringen voor elk product in Enterprise AI-platform

DataRobot brengt enterprise AI-platform naar Nederlandse markt om organisaties te helpen sneller waarde uit data te halen
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform
DataRobot contact

Logo DataRobot

DataRobot sociaal

DataRobot tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack