Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl

Nutanix biedt Egency eenvoud, schaalbaarheid en inzicht via hyper-converged infrastructure

Hoofddorp, 29 maart 2021 - Nutanix, leider in private cloud, hybrid en multicloudcomputing, kondigt aan dat het samenwerkt met Egency, een managed service provider uit Veenendaal. Egency is gemigreerd naar het Nutanix-platform en is een all-AHV datacenter, waarbij het Nutanix gebruikt voor zichzelf alsook voor zijn 25 klanten. Dit betekent dat alles vanuit één beheertool wordt gemanaged en medewerkers niet meer hoeven in te loggen op verschillende portals of tools.

Effectievere inzet van personeel
Omdat het moeilijk is ervaren IT-personeel te vinden besloot Egency vier jaar geleden dat er minder mensen op IT-beheer zouden gaan werken, en meer geschoolde mensen op de helpdesk, wat in feite de front-end is voor het leveren van diensten aan klanten. Ook wilde het de beheerlast van de infrastructuur verkleinen. Door de overstap op Nutanix zijn er minder werknemers nodig voor het managen van de infrastructuur. Bovendien is het beheer vereenvoudigd omdat alles nu wordt gedaan vanuit één tool, Nutanix Prism.

Nutanix ook ingezet voor klanten
De volgende stap was Nutanix ook gaan inzetten voor de klanten van Egency. Die transitie ging zeer eenvoudig met Nutanix Move en bewees ook direct zijn voordeel. Zo hadden verschillende klanten traditionele storage-setups met twee of drie tiers. Als er iets misgaat met een dergelijke infrastructuur, is dat moeilijk te herstellen doordat de storage niet volledig wordt gesynchroniseerd. Dit kan in sommige gevallen resulteren in een ongewenste downtime van één of twee dagen. Met Nutanix behoren die problemen tot de verleden tijd.

Op dit moment draait Egency ongeveer 200 VM's op Nutanix, verdeeld over 25 klanten. Er is inmiddels zoveel informatie verzameld over hoe alle VM's presteren, dat wanneer zich een probleem voordoet, ze direct weten hoe dit moet worden opgelost. Zo is het bijvoorbeeld gemakkelijk om ontwikkelaars te laten zien wanneer er sprake is van een hardwareprobleem.

Egency profiteert tevens van de flexibiliteit van Nutanix. Zo kan het elke hardware - gecertificeerd voor Nutanix - gebruiken voor zichzelf of voor zijn klanten, en Nutanix daar bovenop installeren. En kan het heel gemakkelijk op- en afschalen. Wanneer een node aan het Nutanix-platform moet worden toegevoegd, is dat een plug and play-handeling.

“Wat Nutanix voor ons heeft gedaan, is ons gemoedsrust geven. Het klinkt cliché, maar het is waar. Sinds de implementatie van Nutanix, is het leven van een IT'er eenvoudiger. Ik hoef mijn laptop niet meer mee te nemen op vakantie, omdat ik weet dat Nutanix de rest van het team helpt om alles gemakkelijker te regelen. Die verbeterde zichtbaarheid komt iedereen ten goede, en ik kan nu even weggaan en genieten van mijn tijd buiten kantoor”, aldus Jurgen Bravenboer - Teamleider Remote Beheer bij Egency.

Over Nutanix
Nutanix is wereldwijd leider in cloud software en een pionier in hyperconverged infrastructure-oplossingen die ‘computing’ overal onzichtbaar maakt. Organisaties over de hele wereld gebruiken Nutanix-software voor het creëren van één platform voor het beheer van elke app, op elke locatie en elke schaal, voor hun private, hybride en multi-cloud-omgevingen. Meer informatie is te vinden op www.nutanix.com of volg ons op Twitter @nutanix_nl.

Deepr
Winnie Silvertand / Martine Korthals
E-mail: nutanix@deepr.nl
Laatste van Nutanix