Herken zakelijke websitebezoekersContentbureauwww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl
PR: LVTPR

Federale Overheidsdienst Justitie van België boekt digitale vooruitgang met Extreme Networks

Amstelveen, 25 maart 2021 – Extreme Networks, Inc.(Nasdaq: EXTR), een cloudgedreven netwerkbedrijf, en securityserviceprovider Orange Cyberdefense Belgium, hebben samen de netwerkinfrastructuur van de Federale Overheidsdienst (FOD) Justitie van België vernieuwd. Het nieuwe netwerk biedt in 240 gebouwen Wi-Fi verbinding die twintig keer sneller is dan het vorige netwerk. Dat maakt de digitalisering van de services van het justitiesysteem, waaronder rechtszittingen en gevangenisbezoeken, mogelijk, zodat deze nu allemaal op afstand gehouden kunnen worden. Ook stelt het 23.000 werknemers en duizenden gebruikers, waaronder burgers en politie, in staat om veilig informatie te delen en toegang te krijgen tot kritische applicaties, en verhoogt zo de operationele efficiëntie.

Belangrijkste voordelen:
  • Snelle en betrouwbare netwerkprestaties: ExtremeSwitching™- en ExtremeRouting™-technologieën geven de FOD Justitie een robuust en betrouwbaar netwerk met meer bandbreedte die snelheidsverschillen opvangt en microbursts verwerkt terwijl het hoge prestaties levert. Daarnaast creëert Extreme Fabric Connect™ een zelfherstellende autonome netwerkarchitectuur waarmee FOD Justitie upgrades kan uitvoeren en zeer snel herstel van realtime verkeer, zonder dat dit invloed heeft op services of prestaties.
  • Eenvoudiger netwerkmanagement: Extreme Fabric Connect biedt de FOD Justitie een vereenvoudigde, flexibele en robuuste infrastructuur die netwerkconfiguratie en implementatie van nieuwe netwerkapparaten en -diensten veel sneller en eenvoudiger maakt voor zijn IT-team. Daarnaast verlaagt de oplossing het risico van menselijke fouten en de tijd voor onderhoud dankzij de mogelijkheid om de netwerkkern in te stellen en te vergeten tijdens updates.
  • Operationele efficiëntie en beveiliging: Extreme’s Fabric Connect-technologie stimuleert operationele efficiëntie voor de FOD Justitie. Daardoor is het aantal engineers dat nodig is om het gedistribueerde netwerk te beheren teruggebracht van drie naar één, waardoor het bredere IT-team zich kan focussen op andere hoogwaardige taken. Het maakt een logische scheiding mogelijk tussen consument-IoT-apparaten en de bedrijfstechnologieën en -middelen van het justitiële systeem om risico’s te verlagen en het netwerk veilig te houden.
Jimmy De Laet, ICT Infrastructure Director bij de Federale Overheidsdienst Justitie van België
“Het veilig en snel digitaliseren van het justitiële systeem was al lange tijd een doelstelling van het Belgische overheid, om zo diensten te moderniseren en verbeteren. Doordat Extreme Networks en Orange Cyberdefense Belgium ons hebben voorzien van een nieuw netwerk en 24/7 technische ondersteuning, hebben we deze doelstelling weten te behalen om het delen van informatie te verbeteren en nieuwe digitale diensten aan te bieden. Ons nieuwe netwerk is echt een gamechanger voor de manier waarop ons justitiële systeem opereert.”

Emmanuel David, Technical Director bij Orange Cyberdefense Belgium
“Als toonaangevende securityserviceprovider in Europa streven we er bij de ondersteuning van bedrijven over de hele wereld naar om een veiliger digitale maatschappij te creëren. In elk digitaliseringsproject is het essentieel om ervoor te zorgen dat het netwerk zelf niet alleen betrouwbare verbinding biedt, maar ook veerkracht tegen elke mogelijke securitydreiging. We zijn er dan ook trots op dat we samen met Extreme Networks een netwerk hebben uitgerold dat hiervoor zorgt door menselijke fouten te voorkomen en verkeersstromen waar nodig te scheiden.”

Henk Bretveld, Country Manager Benelux bij Extreme Networks
“We zijn trots op de vernieuwing van het netwerk van de FOD Justitie en ondersteuning van de digitalisering van zijn diensten samen met onze langetermijnpartner, Orange Cyberdefense Belgium. Van het bereiken van betere security tot het leveren van twintig keer snellere verbinding in al zijn 240 gebouwen, heeft de FOD nu een geavanceerd, betrouwbaar en toekomstbestendig netwerk dat klaar is om het Belgische justitiële systeem zo effectief en efficiënt mogelijk te maken.”

Extra bronnen:
  • How to Accelerate Digital Transformation Efforts with your Network Blogpost
  • Cloud Equips Local Government for a Better, More Easily Managed Future Blogpost
  • How to Automate your Network Operations with Fabric Connect Blogpost

Over Extreme Networks

Extreme Networks, Inc ( EXTR) biedt een probleemloze netwerkervaring die iedereen verder brengt. We verkennen de grenzen van technologie met de kracht van machine learning, artificial intelligence, analytics en automatisering. Meer dan 50.000 klanten wereldwijd vertrouwen op onze end-to-end netwerkoplossingen in de cloud en op onze topservice die hen helpt bij het versnellen van de digitale transformatie en hen laat groeien. Meer informatie is te vinden op de website van Extreme – of volg ons op Twitter, LinkedIn en Facebook.

Extreme Networks, ExtremeSwitching, ExtremeRouting, Extreme Fabric Connect en het logo van Extreme Networks zijn handelsmerken of geregistreerde handelsmerken van Extreme Networks, Inc. in de Verenigde Staten en andere landen. Andere handelsmerken die hierin worden getoond zijn het eigendom van hun respectievelijke eigenaren.
Laatste van Extreme Networks
Nieuw rapport van 650 Group: Extreme groeit uit tot op een na grootste cloudnetwerkleverancier

Extreme introduceert cloud-native platform voor netwerkinzicht voor serviceproviders

Extreme Networks breidt AI-gedreven mogelijkheden in CoPilot uit voor druk belaste netwerkbeheerders