Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlContentbureauwww.marcommit.nl

2513 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: MCS PR

Toename van thuiswerken levert nieuwe uitdagingen op rond het beschermen van Office 365-data

Nieuw rapport van Barracuda wijst uit dat organisaties worstelen met de explosie aan data in Office 365

• 52% van de IT-beslissers zegt dat hun organisatie een ransomware-aanval heeft meegemaakt
  • 67% van de organisaties vertrouwt nog steeds enkel op de functionaliteit die Office 365 zelf biedt voor back-up en herstel van Office 365-data
  • 81% van de respondenten geeft aan dat Teams zorgen oplevert rond data-retentie
Venlo, 25 maart 2021 - Barracuda heeft een nieuw rapport gepubliceerd: The state of Office 365 backup, waarvoor IT-beslissers zijn ondervraagd over Office 365, data security, back-up en herstel, SaaS oplossingen en gerelateerde onderwerpen. De uitkomsten van het rapport wijzen erop dat de wereldwijde verschuiving naar thuiswerken tijdens de corona-pandemie nieuwe uitdagingen oplevert rond het beschermen van data in Office 365.

Enkele interessante uitkomsten:
  • Het beschermen van data tegen aanvallen en verlies – zowel van externe als interne actoren – is een belangrijke zorg:
    • 72% van de respondenten is bezorgd dat hun Office 365-data het doelwit wordt van ransomware;
    • 52% zegt dat hun organisatie al een ransomware-aanval heeft meegemaakt;
    • Toch gebruikt slechts een derde een aparte back-up oplossing voor hun Office 365-data; 67% van de organisaties vertrouwt nog steeds enkel op de beperkte functionaliteit die Office 365 zelf daarvoor biedt.
  • Organisaties willen graag de mogelijkheid om fijnmazig data te kunnen herstellen en zoeken nog andere mogelijkheden die Microsoft zelf niet biedt:
    • 77% van de IT-beslissers vindt een fijnmazige herstelmogelijkheid voor Exchange, SharePoint, OneDrive en Teams belangrijk;
    • Ruim 80% van de respondenten willen een back-up oplossing die ook Teams en gedeelde bestanden ondersteunt;
    • 79% wil mailboxen kunnen herstellen naar een andere locatie of gebruiker.
  • Dataprotectie is een belangrijke zorg, zowel op het gebied van security als voor wat betreft regelgeving:
    • 69% van de respondenten is bezorgd over het opslaan van back-up data in een ander land;
    • Ruim 7 op de 10 respondenten is bezorgd over het voldoen aan wet- en regelgeving rond data privacy;
  • Organisaties geven de voorkeur aan een SaaS-oplossing die snel en makkelijk ingericht en gebruikt kan worden:
    • 74% van de ondervraagde IT-beslissers vindt SaaS back-up voor Office 365 – waarvoor ze zelf geen hardware of software hoeven te onderhouden – belangrijk;
    • Ongeveer 8 op de 10 wil meteen beginnen met het maken van back-ups, zodra ze zich hebben aangemeld voor een nieuwe oplossing voor databescherming.
“De snelle overstap naar thuiswerken heeft er het afgelopen jaar voor gezorgd dat organisaties veel meer gebruik zijn gaan maken van SharePoint, OneDrive en Teams. Het is daarmee belangrijker – en uitdagender –geworden om al die Office 365-data goed te beschermen”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Daarvoor hebben ze complete en gemakkelijk te gebruiken back-up oplossingen nodig waarmee ze snel aan de slag kunnen. Ze verwachten daarbij ook geavanceerde functionaliteit, zoals fijnmazige data-retentie, die Microsoft zelf niet biedt.”

De survey is uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Censuswide. Er zijn 1.828 executives en managers ondervraagd die verantwoordelijk zijn voor de cloud infrastructuur van hun organisatie. De respondenten kwamen van organisaties met 50 of meer werknemers uit de EMEA, de VS en APAC.

Meer informatie:
Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks
Barracuda lanceert ‘cloud-native’ security om de implementatie van Secure Access Service Edge (SASE) te versnellen

Barracuda versterkt incident respons met automatische workflows en publieke API's

Onderzoek Barracuda onthult de grootste uitdagingen op het gebied van netwerkbeveiliging
DDA verwelkomt Maunt als partner

Startup Last Mile eMobility verbindt mobiliteitsinnovaties met bestaand automotive dealernetwerk

VELUX Groep en Schneider Electric verlengen partnerschap om levenslange CO2-neutraal belofte te versnellen

Scholieren innoveren om de wereld te redden in de vierde Raspberry Pi-competitie

Ivanti voor het tweede jaar op rij leider in het 2021 Gartner® Magic Quadrant™ voor IT Service Management Tools

Thinkwise organiseert eerste Low-Code Summit

Kaspersky benoemt nieuwe Managing Director voor Noord-Europa om regionale propositie en partnerships te versterken

Infor lanceert interoperabiliteitsoplossing voor de gezondheidszorg

Vertiv treedt toe tot de Sustainable Digital Infrastructure Alliance om bij te dragen aan een klimaatneutrale digitale economie

Demissionair kabinet doet mooie beloften, maar juiste randvoorwaarden ontbreken

Europa’s grootste Apple Premium Reseller Amac boekt recordjaar

Snakeware nieuwe hoofdsponsor Berneiepenloftspul

Rockwell Automation en Ansys gaan samenwerken om industriële processen te optimaliseren

‘s Werelds eerste Wi-Fi 6 USB-adapter nu ook in Europa verkrijgbaar

Qualys introduceert zero-touch patching voor proactief herstel van kwetsbaarheden

Fortinet en Linksys lanceren gezamenlijk ontwikkelde oplossing voor veilig thuiswerken en hybride werken

Digitale dienstverlener Incentro is verkozen tot één van de Best Medium Workplaces van Europa 2021

Daily Logistics Group (DLG) selecteert Oracle Fusion Cloud Applications om services op te schalen en bedrijfsgroei te ondersteunen
Online een huis zoeken en kopen: van 6 weken naar een paar minuten

Rapportageportaal BInqcs en meer inzicht in uw bedrijf

Logo MCS PR

Logo E-mergo
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Schneider Electric

+ Foto/illustratie/logo
+ Downloadbare bijlages
+ Profiel met socials