Herken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: MCS PR

Toename van thuiswerken levert nieuwe uitdagingen op rond het beschermen van Office 365-data

Nieuw rapport van Barracuda wijst uit dat organisaties worstelen met de explosie aan data in Office 365

• 52% van de IT-beslissers zegt dat hun organisatie een ransomware-aanval heeft meegemaakt
  • 67% van de organisaties vertrouwt nog steeds enkel op de functionaliteit die Office 365 zelf biedt voor back-up en herstel van Office 365-data
  • 81% van de respondenten geeft aan dat Teams zorgen oplevert rond data-retentie
Venlo, 25 maart 2021 - Barracuda heeft een nieuw rapport gepubliceerd: The state of Office 365 backup, waarvoor IT-beslissers zijn ondervraagd over Office 365, data security, back-up en herstel, SaaS oplossingen en gerelateerde onderwerpen. De uitkomsten van het rapport wijzen erop dat de wereldwijde verschuiving naar thuiswerken tijdens de corona-pandemie nieuwe uitdagingen oplevert rond het beschermen van data in Office 365.

Enkele interessante uitkomsten:
  • Het beschermen van data tegen aanvallen en verlies – zowel van externe als interne actoren – is een belangrijke zorg:
    • 72% van de respondenten is bezorgd dat hun Office 365-data het doelwit wordt van ransomware;
    • 52% zegt dat hun organisatie al een ransomware-aanval heeft meegemaakt;
    • Toch gebruikt slechts een derde een aparte back-up oplossing voor hun Office 365-data; 67% van de organisaties vertrouwt nog steeds enkel op de beperkte functionaliteit die Office 365 zelf daarvoor biedt.
  • Organisaties willen graag de mogelijkheid om fijnmazig data te kunnen herstellen en zoeken nog andere mogelijkheden die Microsoft zelf niet biedt:
    • 77% van de IT-beslissers vindt een fijnmazige herstelmogelijkheid voor Exchange, SharePoint, OneDrive en Teams belangrijk;
    • Ruim 80% van de respondenten willen een back-up oplossing die ook Teams en gedeelde bestanden ondersteunt;
    • 79% wil mailboxen kunnen herstellen naar een andere locatie of gebruiker.
  • Dataprotectie is een belangrijke zorg, zowel op het gebied van security als voor wat betreft regelgeving:
    • 69% van de respondenten is bezorgd over het opslaan van back-up data in een ander land;
    • Ruim 7 op de 10 respondenten is bezorgd over het voldoen aan wet- en regelgeving rond data privacy;
  • Organisaties geven de voorkeur aan een SaaS-oplossing die snel en makkelijk ingericht en gebruikt kan worden:
    • 74% van de ondervraagde IT-beslissers vindt SaaS back-up voor Office 365 – waarvoor ze zelf geen hardware of software hoeven te onderhouden – belangrijk;
    • Ongeveer 8 op de 10 wil meteen beginnen met het maken van back-ups, zodra ze zich hebben aangemeld voor een nieuwe oplossing voor databescherming.
“De snelle overstap naar thuiswerken heeft er het afgelopen jaar voor gezorgd dat organisaties veel meer gebruik zijn gaan maken van SharePoint, OneDrive en Teams. Het is daarmee belangrijker – en uitdagender –geworden om al die Office 365-data goed te beschermen”, zegt Alain Luxembourg, regional director Benelux voor Barracuda. “Daarvoor hebben ze complete en gemakkelijk te gebruiken back-up oplossingen nodig waarmee ze snel aan de slag kunnen. Ze verwachten daarbij ook geavanceerde functionaliteit, zoals fijnmazige data-retentie, die Microsoft zelf niet biedt.”

De survey is uitgevoerd door het onafhankelijke marktonderzoeksbureau Censuswide. Er zijn 1.828 executives en managers ondervraagd die verantwoordelijk zijn voor de cloud infrastructuur van hun organisatie. De respondenten kwamen van organisaties met 50 of meer werknemers uit de EMEA, de VS en APAC.

Meer informatie:
Over Barracuda Networks
Barracuda streeft ernaar de wereld veiliger te maken. Het bedrijf is ervan overtuigd dat iedere organisatie toegang moet hebben tot securityoplossingen van enterpriseklasse, die geschikt zijn voor de cloud. Oplossingen die makkelijk aan te schaffen, uit te rollen en te gebruiken zijn. Barracuda beschermt e-mail, netwerken, data en toepassingen met innovatieve oplossingen die met de klant mee groeien en zich aanpassen aan de bedrijfsontwikkeling. Ruim 200.000 organisaties over de hele wereld vertrouwen op Barracuda voor bescherming – zodanig dat zij misschien niet eens weten dat ze een risico lopen – zodat zij zich volledig kunnen focussen op de verdere groei van het bedrijf. Kijk voor meer informatie op www.barracuda.com.

Contactpersonen voor de pers
MCS PR, Barracuda Networks Persdesk, e-mail barracuda@mcspr.nl, tel. 023 - 562 8208.

Barracuda Networks, Barracuda en het Barracuda Networks-logo geregistreerde handelsmerken van Barracuda Networks in de VS en in andere landen.
Laatste van Barracuda Networks

Barracuda versterkt aanbod voor MSP’s

Barracuda Email Threat Scanner detecteert miljoenen aanvallen die worden gemist door de bestaande beveiligingsoplossingen

Logo MCS PR
Barracuda Netw.. contact

Logo Barracuda Networks

023 - 562 8208
  barracuda@mcspr.nl
  www.barracuda.com
Barracuda Netw.. sociaal

Barracuda Netw.. tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Priemo
Logo Visma | Onguard
Logo ManpowerGroup
Logo Auth0