www.LVTPR.comwww.marcommit.nlwww.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekers

2515 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via
PR: LVTPR

Sharp introduceert ’s werelds grootste 8K-display

Sharp breidt 8K-ecosysteem uit met ultra-high resolution display van 120 inch, ontworpen voor professioneel gebruik

Utrecht, 25 maart 2021 - Sharp introduceert een gloednieuw 120 inch 8K elektronisch lcd-display voor professioneel gebruik: de 8M-B120C. Het nieuwe grootformaat scherm is de grootste 8K-monitor die verkrijgbaar is op de markt. De 8M-B120C is specifiek ontworpen om beelden zo levensecht mogelijk weer te geven en is bij uitstek geschikt voor professionele omgevingen die vragen om hoge visuele helderheid en precisie.

De 8M-B120C is uitgerust met een lcd-paneel van 4 m2 en maakt gebruik van 33 miljoen pixels, resulterend in een resolutie die vier keer beter is dan 4K Ultra HD en zestien keer beter dan de resolutie van Full HD. Het scherm reproduceert beelden in een hogere resolutie dan dat het menselijk oog kan vastleggen en voorziet in belangrijke voordelen voor het groeiend aantal bedrijven dat afhankelijk is van een hoge mate van detail en precisie. Deze bedrijven zijn onder meer afkomstig uit sectoren als broadcasting, design, de gezondheidszorg en data-intensieve omgevingen die onder grote druk staan, zoals de luchtverkeersleiding en de beursvloer.

Dankzij een breed kleurengamma en geoptimaliseerde led-achtergrondverlichting biedt het 8K-scherm uitzonderlijke beeldkwaliteit en een hoge kleurnauwkeurigheid. Daarnaast verbetert de High Dynamic Range (HDR) de beelddiepte door het contrast- en kleurbereik te vergroten, resulterend in een beter verzadigd en natuurlijker beeld. Het display voorziet in een helderheid van 600 cd/m² en tot 1000 cd/m² op piekniveaus en maakt het mogelijk om maximaal 2.048 zones lokaal te dimmen, wat zorgt voor een hoog contrastniveau.

Voor een moeiteloze verwerking van videobeelden maakt de 8M-B120C gebruik van een frame doubler, met een verversingssnelheid van maximaal 120 Hz (tot 120 beelden per seconde) – twee keer zo snel als de meeste moderne displays (60 Hz). De hoge verversingssnelheid vermindert bewegingsonscherpte bij snelle bewegingen, waardoor actiescènes realistischer overkomen.

De vier HDMI2.0a 4K-ingangen zorgen voor een naadloze input van het 8K-signaal of een 2x2 split screen. Dankzij de toevoeging van een HDMI2.1-ingang verbinden gebruikers apparaten met één kabel, met een bandbreedte tot 48 Gbps.

Ronald Huijbregts, Manager Sales & Marketing Visual Solutions bij Sharp: “De nieuwste toevoeging aan het 8K-ecosysteem van Sharp integreert onze best-in-class 8K-technologie in het grootste scherm dat momenteel op de markt is. We blijven met enthousiasme werken aan de ontwikkeling van ons 8K-ecoysteem om bedrijven die vragen om ultieme beeldnauwkeurigheid en -helderheid verder te ondersteunen.”

Het nieuwe displaymodel is nu verkrijgbaar via Sharp en zijn partners. Meer informatie is te vinden op de website van Sharp.

Beeldmateriaal in hoge resolutie is beschikbaar via deze link.

Over Sharp Electronics Benelux
Sharp Electronics Benelux is de toonaangevende leverancier van Office Solutions in Nederland. Het biedt een uniek portfolio van onder andere bekroonde documentbeheer- en displayoplossingen. Het biedt een uniek portfolio van bekroonde documentbeheer- en displayoplossingen. Sharps toonaangevende MFP’s en uitgebreide productiesystemen vormen de kern van geïntegreerde toepassingen voor digitale transformatie. De displayoplossingen omvatten innovatieve videowanden, digital signage-displays en interactieve flatpanel-displays voor collaboratieve presentaties. Sharps missie is het ontwikkelen van nieuwe producten die individuele expressie ondersteunen. Het bedrijf creëert producten die het beste in jou naar boven halen.

Ga voor meer informatie naar www.sharp.nl
Laatste van SHARP Electronics Benelux
Innovatie van Sharp Energy Solutions te zien op Solar Solutions International Expo Haarlemmermeer

Nederlandse kantoormedewerkers positief over gedeeltelijke terugkeer naar kantoor na pandemie, maar eisen veranderingen aan hun werkplek

Sharp introduceert ’s werelds grootste 8K-display
Wereldprimeur: International Patiënt Summary (IPS) uitwisseling door Drimpy

Privacysoftwaregigant ExpressVPN zwaar onder vuur

Planners presteren áchter de schermen
Fundaments wint FY21 Global Cloud Partner of the Year award van Cohesity

Extreme Networks rond overname van Ipanema - de SD WAN-divisie van Infovista - af

Thijs Vermaat nieuwe Managing Director Experis

Vertiv introduceert het meest uitgebreide platform voor IT-beheer op de markt voor hybride en gedistribueerde netwerken en edge computing

3 op de 5 Nederlanders wil werken bij bedrijf dat diversiteit als kernwaarde heeft

Kaspersky Smart Home Security: een nieuw product om aangesloten apparaten thuis te beschermen

Ontdek het snelste toetsenbord ter wereld – de Razer Huntsman V2

SentinelOne breidt partner ecosysteem uit met nieuwe NDR-integraties

Nieuwste platform release van ServiceNow helpt bedrijven bij de grootste uitdagingen van het hybride werken door de inzet van workflows

Sophos-onderzoek: Meer dan 2 miljoen dollar aan herstelkosten bij ransomware-aanvallen in de financiële sector

Check Point Research: zwarte markt voor valse vaccinatiecertificaten is nu volwaardige industrie

Werving stijgt weer op prioriteitenlijstje Europese bedrijven

Neobanken laten traditionele banken achter door inzet Regtech

VMware benoemt Kit Colbert tot Chief Technology Officer

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo VPNdiensten.nl
Logo Experis