www.marcommit.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nl
PR: Lubbers De Jong

Nymbus brengt digitaal bankieren op hoger niveau met Red Hat

Fintech-pionier helpt kredietverstrekkers, regionale en kleinere banken de overstap naar digitaal te versnellen met open source cloudplatform

Amsterdam, 24 maart 2021 - Red Hat, Inc., leverancier van open source oplossingen, kondigt aan dat NYMBUS® Red Hat OpenShift inzet als het cloudplatform voor zijn digital banking-ecosysteem. Hiermee kan het bedrijf zijn klanten, waaronder kredietverstrekkers, regionale en kleinere banken, helpen hun digitale transformatie-initiatieven te versnellen met behulp van innovatieve en flexibele Software-as-a-Service (SaaS) oplossingen.

Nu de voorkeuren en het gedrag van consumenten zijn veranderd in de nasleep van de COVID-19-pandemie, wordt digitaal voor klanten de belangrijkste manier om contact te onderhouden met hun bank. Deze trend, in combinatie met de toenemende concurrentiedruk van snelle start-ups, maakt het voor kredietverstrekkers en kleinere banken steeds noodzakelijker om een volledig, end-to-end, digitaal bankplatform in te voeren.

Nymbus voorziet in deze behoefte met een kant-en-klaar digitaal bank-in-a-box aanbod dat alle technologische en operationele middelen bevat die nodig zijn om eenvoudig en in slechts 90 dagen een digitale bank of merk te lanceren en exploiteren. De oplossing van Nymbus is gebouwd op Red Hat OpenShift, het toonaangevende enterprise Kubernetes-platform, en kan nu worden ingezet in elke cloud die de klant wenst te gebruiken. Dit maakt de end-to-end lancering van een volledige bank op OpenShift mogelijk.

De open hybride cloud is ontworpen om technologische lock-in te vermijden, die afhankelijkheid creëert van één bepaalde leverancier, innovatie afremt en resulteert in minder flexibiliteit. Nymbus koos voor OpenShift om al zijn digitale bankdiensten aan te drijven vanwege de beveiligingsmogelijkheden, betrouwbaarheid en efficiëntie van de applicatie- en dataomgeving die het biedt. Met OpenShift breidt Nymbus zijn bestaande multi-cloud strategie voor bankieren uit over elke combinatie van publieke of private clouds. Hierdoor kunnen klanten elke gewenste cloud gebruiken zonder cloud-afhankelijk te zijn.

Quotes

Richard Harmon, vice president en global head of financial services, Red Hat
"Cloudtechnologie heeft de manier waarop bancaire diensten worden gecreëerd en geleverd in onze digitale wereld sterk veranderd. Het biedt dienstverleners de mogelijkheid om zich snel aan te passen aan veranderingen in de markt en voor kredietverstrekkers, regionale en kleinere banken wordt het eenvoudiger om nieuwe software te gebruiken. Wij zijn verheugd om samen met Nymbus de innovatie van open source en cloudtechnologie op de markt te brengen. Nymbus omarmt echt de open source manier van werken, en we kijken ernaar uit om bij te dragen aan hun succes."

Jeffery Kendall, Chairman & CEO, Nymbus
"De COVID-19 pandemie heeft de manier waarop we bankieren, mogelijk permanent, veranderd. Voor kleinere banken en kredietverstrekkers was dit het duwtje in de rug om veiligere, flexibelere, end-to-end digitale bankoplossingen op te zetten. Met Red Hat krijgen onze financiële partnerinstellingen nu meer keuzevrijheid bij hun cloudstrategie en de toegang tot de multi-cloud uptime die van cruciaal belang is voor de banksector."

###

Aanvullende informatie
Volg Red Hat
Over Red Hat, Inc.
Red Hat is een toonaangevende leverancier van opensourcesoftwareoplossingen voor bedrijven. Het gebruikt een community-gedreven benadering om betrouwbare en hoogwaardige Linux-, hybride cloud-, container- en Kubernetes-technologieën te leveren. Red Hat helpt klanten nieuwe en bestaande IT-toepassingen te integreren, cloud-native applicaties te ontwikkelen, te standaardiseren op hun toonaangevende besturingssysteem en complexe omgevingen te automatiseren, beveiligen en beheren. De bekroonde support-, training- en consultingdiensten maken van Red Hat een vertrouwde adviseur van de Fortune 500. Als een strategische partner voor cloudleveranciers, systeemintegrators, applicatie-leveranciers, klanten en opensourcecommunity's, helpt Red Hat organisaties zich voor te bereiden op de digitale toekomst.

Forward-Looking Statements
Certain statements contained in this press release may constitute "forward-looking statements" within the meaning of the Private Securities Litigation Reform Act of 1995. Forward-looking statements provide current expectations of future events based on certain assumptions and include any statement that does not directly relate to any historical or current fact. Actual results may differ materially from those indicated by such forward-looking statements. The forward-looking statements included in this press release represent the Company's views as of the date of this press release and these views could change. However, while the Company or its parent International Business Machines Corporation (NYSE:IBM) may elect to update these forward-looking statements at some point in the future, the Company specifically disclaims any obligation to do so. These forward-looking statements should not be relied upon as representing the Company's views as of any date subsequent to the date of this press release.

###

Red Hat, the Red Hat logo, and OpenShift are trademarks or registered trademarks of Red Hat, Inc. or its

subsidiaries in the U.S. and other countries. Linux® is the registered trademark of Linus Torvalds in the U.S. and other countries.
Laatste van Red Hat
Red Hat wil het eerste gecertificeerde Linux-platform voor wegvoertuigen leveren

Red Hat reduceert kosten en complexiteit van hybride cloudbeheer met uitbreiding Red Hat Insights

Red Hat stimuleert edge computing met de nieuwste versie van Red Hat Enterprise Linux
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform

Logo Lubbers De Jong
Red Hat contact

Logo Red Hat

www.redhat.com
Red Hat sociaal

Red Hat tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet