www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.LVTPR.comwww.marcommit.nl
PR: Progress Communications

NetApp Spot Wave: lagere infrastructuurkosten en minder complexiteit voor big data-applicaties op Kubernetes

Schiphol-Rijk, 24 maart 2021NetApp (NASDAQ: NTAP), wereldwijd softwarebedrijf op het gebied van cloud- en datamanagement, introduceert Spot Wave by NetApp en Spot Ocean-ondersteuning voor Microsoft Azure Kubernetes Service. Samen bieden deze producten klanten toonaangevende oplossingen voor een eenvoudige, schaalbare en efficiënte infrastructuur voor cloud-native applicaties.

Wave automatiseert de provisioning, uitrol, autoscaling en optimalisatie voor het draaien van big data-applicaties van Apache Spark op Kubernetes in de cloud en vermindert zo cloudverspilling en -kosten tot wel negentig procent. Door Wave als turnkey-product te gebruiken, kunnen organisaties Spark-omgevingen nog sneller en eenvoudiger uitrollen. Bovendien kunnen ze zich concentreren op het optimaal inzetten van hun data, wetende dat Wave ervoor zorgt dat hun infrastructuur continu wordt geoptimaliseerd voor beschikbaarheid, performance en kosten.

Wave is gebouwd op de AI-engine van Spot, waarbij gebruik is gemaakt van dezelfde technologie als Spot Ocean. Wave biedt:
  • Kostenoptimalisatie: Wave draait Spark-taken op een containerinfrastructuur en maakt daarbij gebruik van een slimme combinatie van spot-, on-demand en gereserveerde instances. Hierdoor besparen klanten tot negentig procent aan cloudinfrastructuurkosten.
  • Serverless infrastructuur & Spark-aware autoscaling: ingebouwde autoscaling combineert het juiste type en de juiste grootte compute-instances met Spark-taken op basis van workload-vereisten om performance en efficiëntie te maximaliseren.
  • Spark-taak right-sizing en monitoring: stem continu Spark-configuratie af voor taken op basis van de analyse van Spark-taakvereisten.
Amiram Shachar, vice president en general manager van Spot by NetApp: “Organisaties implementeren met grote snelheid Kubernetes om sneller en flexibeler cloud-native applicaties te leveren. Niet alleen voor stateless services, maar ook voor big data-applicaties. Het balanceren van cloudinfrastructuurkosten, performance en beschikbaarheid voor optimale efficiëntie is complex en tijdrovend. Spot Wave en Ocean lossen dat probleem op door te voorzien in een serverless ervaring voor Spark en door ervoor te zorgen dat de infrastructuur continu wordt geoptimaliseerd.”

Ook ondersteunt Ocean, de serverless container-engine van Spot en de basis voor Spot Wave, nu Microsoft Azure Kubernetes Service (AKS), naast de bestaande ondersteuning voor AWS ECS (Elastic Container Service) en EKS (Elastic Kubernetes Service), en Google’s GKE (Google Kubernetes Engine).

“Wave bouwt voort op de mogelijkheden van Ocean waar we zo dol op zijn, en focust op de specifieke behoeften van big data-applicaties”, vertelt Gal Aviv, chief technology officer bij Fyber. “Het pluggen van Spark-applicaties in Wave is een krachtige mogelijkheid. De oplossing kan bovendien taken uitvoeren met bestaande tools en mogelijk zelfs voorzien in de juiste infrastructuur om intensieve ML-applicaties te ondersteunen.”

NetApp en Spot by NetApp staan bekend om hun betrokkenheid bij en ervaring met Kubernetes en de Kubernetes-community. Dankzij continue investeringen in NetApp- en Spot by Netapp-producten voor Kubernetes biedt NetApp de toonaangevende oplossingen en mogelijkheden voor applicatie-gedreven infrastructuur- en datamanagement; oplossingen en mogelijkheden die bedrijven nodig hebben om kritische cloud-native applicaties te draaien.

Meer informatie over Spot Wave is te vinden op https://spot.io/products/wave.

Over NetApp
NetApp is een wereldwijd softwarebedrijf op het gebied van cloud- en datamanagement dat organisaties helpt data optimaal te benutten in het tijdperk van versnelde digitale transformatie. Het bedrijf voorziet in systemen, software en clouddiensten die hen helpen applicaties optimaal te laten werken – van het datacenter tot de cloud. En of ze nu ontwikkelen in de cloud, verhuizen naar de cloud of on-premise hun eigen cloudervaring creëren. Met oplossingen die geschikt zijn voor verschillende omgevingen helpt NetApp organisaties hun eigen data fabric te bouwen en op veilige wijze altijd en overal de juiste mensen te voorzien van de juiste data, diensten en applicaties. Meer informatie is te vinden op www.netapp.com of volg NetApp op Twitter, LinkedIn, Facebook en Instagram.
Laatste van NetApp
NetApp vernieuwt Unified Partner Program

NetApp treedt toe tot Aston Martin Cognizant-formule 1-team om pionierswerk te doen op het gebied van datagestuurde racestrategie

Logo Progress Communications