www.LVTPR.comHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.marcommit.nl

Bergler Technology Radar 2021

Ondanks dat de wereld door de pandemie sterk is veranderd en er veel tot stilstand is gekomen, gaan de veranderingen op het gebied van softwareontwikkeling onverminderd snel. Hierdoor blijft het als organisatie zaak om bij te blijven met de recente ontwikkelen. Belangrijk struikelblok is het aanbrengen van focus op de juiste topics.

Wij proberen hier als ICT-dienstverlener organisaties mee te helpen, door gebruik te maken van onze kennis opgedaan bij veel verschillende opdrachtgevers. Hiervoor gebruiken wij de technology radar zoals is bedacht door trendwatchers van ThoughtWorks. Dit geeft een duidelijk overzicht van de trends die aansluiten op onze visie binnen Bergler ICT voor 2021.

De technology radar is opgedeeld in vier verschillende kwadranten. Dit zijn:
  • Techniques: Methodes en technieken welke van belang zijn voor verbeteringen gedurende een softwareontwikkelingstraject;
  • Platforms: Voor het bouwen en/of hosten van software projecten.
  • Tools: Voornamelijk gereedschap om het ontwikkelproces te verbeteren. Denk dan aan het inzichtelijker maken van code of processen binnen de code.
  • Languages-And-Frameworks: Welke ontwikkeltaal gebruik je en eventueel welk raamwerk daar bovenop?
Elk kwadrant is opgedeeld in 4 ringen die ons advies geven m.b.t. de research en development fase waarin een topic zich zou moeten bevinden. Voor ons als Bergler zijn alle topics die op onze technologie radar staan het waard om eens nader te bekijken en ze goed in de gaten te houden. De plek in de ringen zijn een algemene indicatie en dit kan per organisatie nog verschillen, afhankelijk van de businesscase. Het algemene idee achter de ringen is het volgende:
  • HOLD: Dit zijn topics met potentie welke wij goed in de gaten houden, maar die nog niet productierijp zijn, of schaduwkanten hebben die goed afgewogen moeten worden.
  • INVESTIGATE: Dit zijn topics die organisaties in ieder geval zouden moeten onderzoeken. Het zijn waardevolle tools, die productierijp zijn maar mogelijk niet voor elke organisatie dezelfde waarde toevoegen. Een goede impact analyse is aan te raden. (*)
  • TRY OUT: Dit zijn topics waarvan we adviseren om naast onderzoek ze ook actief op te nemen in proof of concepts en te beoordelen of en op welke wijze ze bij kunnen dragen aan de organisatie.
  • ADOPT: Dit zijn topics waar de inzet direct wordt aanbevolen.

Verdieping

Voor alle topics die wij in de Techradar hebben opgenomen hebben wij een verklarende tekst opgenomen. In veel gevallen zijn dit ook links naar eerder door Bergler georganiseerde sessies en of blogpost. Voor een overzicht dan de nog aankomende sessies kijk hier: www.bergler.nl/events

Threat Modeling

Wij zien Threat Modeling als een belangrijk onderdeel van een software ontwikkelingslifecycle. Door de gang naar de cloud wordt de attack surface vergroot. Hierdoor wordt het opnemen van security gerelateerde technieken in het ontwikkelproces van steeds groter belang. Threat Modeling is geen nieuwe maar wel een krachtige techniek om al vroeg in je ontwikkeltraject kwetsbaarheden te onderkennen. Wil je hier meer over weten schrijf je dan in voor ons webinar: Threat Modeling - Bergler

.NET 5

Met de komst van .NET 5 nadert het afscheid van het fullstack .NET framework. Dit heeft veel impact voor organisaties, het is niet aan te raden door te blijven ontwikkelen op de verouderde frameworks. Dit dwingt organisaties om na te denken over migratie strategieën. Wil je meer hierover weten schrijf je dan in voor ons webinar: Migratiepaden naar .NET 5

C# 9

Het recent geïntroduceerde C# 9 geeft toegang tot nieuwe language features welke het ontwikkelen van code in C# kan vereenvoudigen.  Met Record Types worden immutable reference types op een eenvoudige manier geïntroduceerd.  Wil je meer hierover weten schrijf je dan in voor ons webinar: Value objects als records in C# 9 - Bergler

Meer weten?
Laatste van Bergler ICT
Bergler Technology Radar 2021

Nieuw: Bergler Nearshoring, vertrouwd dichtbij!

Bergler Groep weer ISO gecertificeerd
Bergler ICT contact

Logo Bergler ICT

info@bergler.nl
  www.bergler.nl
Bergler ICT sociaal

Bergler ICT tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo BarTrack