www.lubbersdejong.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nlwww.LVTPR.com
PR: LVTPR

Veilig surfen op WiFi - 4 tips

Bunnik, Nederland, 23 maart 2021 – De kans is groot dat je je WiFi het afgelopen jaar meer gebruikt hebt dan ooit. En deze WiFi in huis is verbonden met je thuisnetwerk. Maar heb je weleens nagedacht over de veiligheid van jouw WiFi-verbinding Via jouw thuisnetwerk kunnen (ook ongewenste) gasten namelijk niet alleen toegang krijgen tot bandbreedte, maar in theorie ook tot gevoelige gegevens. Stel je voor wat er gebeurt wanneer indringers toegang krijgen tot persoonlijke gegevens, webcams of andere apparaten… Gelukkig is het opzetten van een sterke beveiliging voor je privénetwerk niet ingewikkeld en heb je er niet veel technische kennis voor nodig. devolo deelt 4 tips voor veilige WiFi.

1. Kies het juiste wachtwoord
Digitale beveiliging van je thuisnetwerk begint met een sterk wachtwoord. Zeker voor je WiFi doe je er goed aan een complex wachtwoord te verzinnen – vaak hoef je die toch maar één keer per apparaat in te geven. Maak hierbij je wachtwoord zo lang mogelijk en zorg dat hij bestaat uit letters, cijfers en speciale karakters. Voorkom ook dat je bestaande woorden gebruikt die zo in het woordenboek staan. En als je toch bezig bent: pas dan ook de fabriekssleutel van routers, toegangspunten en vergelijkbare apparaten aan met een zelfbedacht wachtwoord.

2. Stel een gastennetwerk in
Om te voorkomen dat je gasten – of ze nu welkom zijn of niet – geen onderdeel worden van je thuisnetwerk, kun je een aparte WiFi-toegang instellen voor gasten. Zo’n gastennetwerk heeft zijn eigen autorisaties, zodat gebruikers geen toegang krijgen tot gevoelige gegevens. Op die manier kun je je gasten-WiFi trouwens prima een wat zwakker wachtwoord geven. Dat is eenvoudiger om te delen, zonder dat je serieuze risico’s loopt. Nog een voordeel: je kunt de toegang tot een gastennetwerk beperken tot tijden waarop je daadwerkelijk mensen over de vloer hebt. Buiten die tijden blijft de gasten-WiFi uitgeschakeld, waardoor het ook niet toegankelijk is als aanvalspunt. Deze laatste tip kun je trouwens ook toepassen op je hele thuisnetwerk: schakel het WiFi-netwerk gewoon uit wanneer je niet thuis bent.

3. Installeer security-updates
Houd alle apparaten die op wat voor manier dan ook iets te maken hebben met dataverkeer altijd up-to-date. Veel producenten voeren namelijk regelmatig firmware-updates uit met nieuwe functies die prestaties verbeteren of eventuele gaten in de beveiliging dichten. Bespaar hier niet op! Check regelmatig of er nieuwe updates beschikbaar zijn. Of check of jouw apparaten automatische updates aanbieden, en maak hier dan ook gebruik van.

4.Vertrouw op veilige hardware
De belangrijkste hebben we voor het laatst bewaard: gebruik apparaten met state-of-the-art beveiligingsstandaarden. Dat zijn ten eerste de huidige versleutelingsstandaarden WPA2 en WPA3. Deze standaarden beveiligen je thuisnetwerk met krachtige versleuteling. Ze maken het voor het netwerk eenvoudiger om te verbinden met compatibele netwerkapparaten en bieden extra beveiligingsfuncties om aanvallers van buitenaf, buiten de deur te houden.

De devolo Magic-productreeks
De netwerk-experts van devolo bieden een optie om je WiFi zowel veilig als supersnel te maken: de devolo Magic-productreeks. Deze adapters zijn bijzonder veelzijdig inzetbaar en veranderen elk stopcontact in een supersnel internetpunt. En dit helemaal op basis van jouw persoonlijke wensen. Je kunt kiezen uit een vaste of draadloze oplossing, en ondersteuning voor de nieuwste WPA3-beveiligingsstandaard zorgt ervoor dat je thuisnetwerk beter beveiligd is. Nog meer gebruiksgemak is er in de vorm van toegang tot gasten-WiFi middels een QR-code en het configureren van instellingen via de app, wanneer je maar wilt.

De ideale manier om aan de slag te gaan met devolo voor een veilig thuisnetwerk, is de Starter Kit devolo Magic 1 WiFi mini met twee adapters voor 99,90 euro. Gebruikers die kiezen voor de geavanceerdere devolo Magic 2 WiFi next Starter Kit voor 199,90 euro krijgen een sterke combinatie van WiFi en Gigabit LAN. Alle hierboven genoemde producten zijn compatibel met elkaar, zodat het thuisnetwerk flexibel uitgebreid kan worden. Daarnaast biedt devolo op al deze producten drie jaar fabrieksgarantie. Extra voordeel: devolo breidt zijn serviceprogramma uit en stelt gebruikers in staat om de garantie voor alle Magic-adapters, de dLAN 1200-serie en de nieuwe devolo WiFi Repeater+ ac met nog eens twaalf maanden te verlengen. Meer informatie hierover is te vinden op deze landingspagina op de officiële website: https://www.devolo.nl/productregistratie

Over devolo
devolo maakt de woning intelligent en het stroomnet slim. Privéklanten brengen met Powerline-adapters van devolo highspeed dataverbindingen in elke ruimte. Internationaal zijn er ongeveer 40 miljoen dLAN®-adapters in gebruik. Bovendien ontdekken klanten met devolo Home Control de mogelijkheden van het Smart Home – snel in te richten, naar wens uitbreidbaar en makkelijk per smartphone te bedienen. Als OEM-partner past devolo zijn producten en oplossingen aan de individuele behoeften van internationale telecombedrijven aan. Op professioneel terrein biedt de ombouw van de energievoorzieningsinfrastructuur bovendien kansen: met devolo-oplossingen kunnen nieuwe Smart Grids realtime bewaakt en geregeld worden, en zijn volledig nieuwe diensten te realiseren. devolo is opgericht in 2002 en telt momenteel ongeveer driehonderd medewerkers. De wereldmarktleider op Powerline-gebied is met eigen vestigingen en via partners in negentien landen vertegenwoordigd.
Laatste van devolo
Veilig surfen op WiFi - 4 tips

devolo breidt garantie uit: 12 maanden exclusieve service voor bepaalde producten

Haal meer plezier uit je PS5® en Xbox®: optimaliseer je online verbinding
Qexpertise lanceert volledig nieuwe website

Zoom gaat meerjarig partnerschap met de European Tour aan

€150,00 claimen van HP?

NTT Global Threat Intelligence Report: stijging van 300 procent in aanvallen van opportunistic targeting

Maak een succes van elke meeting, met de nieuwe generatie van Poly’s populairste draadloze headset voor top-‘Focus’

Banking Circle sluit zich bij P27 aan om betalingsecosysteem Nordics te ondersteunen

Lightspeed en Google helpen retailers bij het verhogen van hun lokale winkelomzet

Verhoek Europe kiest voor Thinkwise low-code platform om Transport Management Systeem te vervangen

Uitzendorganisatie Abiant gaat datagedreven werken: ilionx implementeert Microsoft Azure en Power BI

IT-organisaties verruilen hun VPN voor Zero Trust

Geschillencommissie bepaalt dat klanten van VodafoneZiggo eigen modem mogen gebruiken

Beyond Identity breidt activiteiten uit naar Benelux

Quantum Delta NL lanceert LightSpeed om13,6 miljard euro investeringspotentieel aan te boren

Onderzoek Financial Times: Wat scheidt de automatisering “Koplopers” van “Achterblijvers” in de financiële dienstverlening?

Toucan Toco lanceert native integratie met data cloud platform Snowflake

Razer introduceert vernieuwde Razer Blade 15 Advanced Model met nieuwe Intel-processor

Veeam rapporteert 25% groei in Q1 2021

Acer kondigt gaminglaptops Predator Triton 300, Predator Helios 300 en Nitro 5 aan met nieuwe 11e generatie mobiele processoren uit Intel Core H-serie

Webfleet Solutions breidt uit in Centraal- en Oost-Europa met aanwezigheid in Hongarije

Appian onthult nieuwste versie van het Appian Low-code Automation Platform

Logo LVTPR
devolo contact

Logo devolo

devolo@lvtpr.com
  www.devolo.nl
devolo sociaal

devolo tweets

Logo Maunt
Logo ESTG
Logo Adwise
Logo Webton
Logo Mulder-Hardenberg
Logo ValidSign
Logo eV-ict
Logo Klantcontact Partnership Studie (KPS)
Logo BIM4Production
Logo 123zakelijk
Logo Music in Brands
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Priemo
Logo Techone B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Cellnex
Logo Techniekopleiding.nl
Logo GNX
Logo Visma | Raet