www.marcommit.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.lubbersdejong.nlwww.LVTPR.com

2514 volgers @ICTberichten
Deel dit nu via

Ziggo klanten in regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland stappen over op digitale radio

Ziggo klanten uit de regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland maken op dinsdag 29 april de overstap van analoge naar digitale radio via de kabel. Na het omschakelen naar digitale televisie, schakelt Ziggo nu ook analoge radio om naar volledig digitaal. Eind 2021 moet heel Nederland zijn omgeschakeld naar digitale radio. Op dit moment luistert al zo’n 95% van de Nederlanders radio op een andere manier dan analoog via de kabel. Ziggo is de laatste landelijke partij die nog analoge radio via de kabel aanbiedt; alle andere aanbieders hebben al eerder analoge radio via de kabel afgeschakeld.

Ziggo staat klaar om te helpen als klanten moeite hebben om van analoog naar digitaal over te schakelen. Klanten die overstappen op digitale radio, kunnen dat op twee manieren doen: via hun tv of mediabox, of middels de Digitale radio ontvanger. Via de mediabox of tv (modellen na 2010) is er geen aanpassing vereist. Klanten die liever via de Digitale radio ontvanger luisteren, kunnen deze via Ziggo of een elektronicawinkel aanschaffen. De Digitale radio ontvanger is eenvoudig te installeren aan de hand van de meegeleverde handleiding. Klanten die toch liever analoog willen blijven luisteren kunnen dit via de ether doen. Hiervoor is een FM-antenne nodig. Klanten die een radio zonder FM-antenne hebben, kunnen een gratis FM-antenne bestellen via de website van Ziggo of ophalen in de winkels van Vodafone en Ziggo.

Radio omschakelen naar digitaal
In elke regio informeert Ziggo de klanten ruim van tevoren over het moment van omschakeling in hun buurt. Als klanten niet via de mediabox of tv naar de radio luisteren maar via een aparte radio, dan kunnen Ziggo klanten zelf controleren of ze al digitaal radioluisteren. Dit kan door te controleren of er naast de stroomkabel ook een coaxkabel is aangesloten op de radio. Als er naast de stroomkabel geen coaxkabel is aangesloten, luistert de klant niet via de kabel. Is er naast de stroomkabel wel een coaxkabel aangesloten op de radio, kan de klant de radio afstemmen op 98.8 FM. Indien de klant daar de boodschap van Ziggo hoort, luistert de klant analoog via de kabel. In dat geval kan de klant via ziggo.nl/luisterdigitaal meer informatie vinden over hoe om te schakelen.

Regio na regio
Na de regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland gaat Ziggo regio voor regio het hele land door. Door het omschakelen van analoge naar digitale radio maakt Ziggo ruimte vrij op het netwerk. Zo kunnen klanten allerlei toekomstige toepassingen gebruiken met behulp van ons netwerk.

Plaatsen regio Sneek/ Terschelling/ Vlieland
Alternate text

Ondersteuning bij omschakeling
Klanten ontvangen een brief of een e-mail waarin verdere informatie staat. Om klanten te helpen met de omschakeling zet Ziggo extra medewerkers in op de callcenters en bestaande servicepunten.

Voor meer inzichten en uitleg over dit projectzie onze website:‘Luister digitale radio voor het beste signaal’.
Laatste van Ziggo
Ziggo klanten in regio Rotterdam stappen over op digitale radio

3,9 miljoen Ziggo klanten genieten van een volledig digitaal tv-aanbod in super scherpe beeldkwaliteit

Ziggo contact

Logo Orange Cyberdefense
Logo Boys with Brains
Logo MCS B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Orange Cyberdefense
Logo GrassGreener Europe