www.lubbersdejong.nlContentbureauHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl
PR: LEWIS

IFS neemt Axios Systems over

IFS breidt sterke positie in servicemanagement verder uit met extra Enterprise Service Management mogelijkheden.

Eindhoven, 23 maart 2021 – IFS neemt Axios Systems PLC, een wereldwijde leverancier van cloudgebaseerde Enterprise Service Management (ESM)-software, over. Erkend als leider in IT Service Management (ITSM) en IT Operations Management (ITOM) heeft Axios Systems een goede naam opgebouwd met hun omnichannel Service Management-oplossing, waar veel van internationale merken op vertrouwen, zoals Aviva, KPMG en FedEx.

IFS zet de service en waarde voor klanten het hoogst op de agenda. Met de recente lancering van IFS Cloud™ en een bijbehorende groeistrategie brengt de softwareontwikkelaar technologie- en branche-specifieke functionaliteiten op de markt. Deze helpen om de klantreis te digitaliseren en te evolueren naar meer resultaat- en servicegerichtheid. Een groeiend aantal bedrijven vertrouwt daarom op IFS. Ze presteren namelijk wanneer het er voor hun klanten het meest toe doet – op het moment van service.

De afgelopen jaren investeerde IFS in verschillende Service Management-activiteiten. Met de overname van Axios Systems investeert IFS nog meer in deze expertise. Zo voegen ze nog meer diepte aan het portfolio toe met de nieuwe ITSM- en ITOM-functionaliteiten, die bedrijven helpen om het ontwerp en de automatisering van workflows te verbeteren, de efficiëntie te verhogen en data tussen teams en systemen te verbinden. Dit met als doel om klanten beter van dienst te zijn. De combinatie van IFS en Axios Systems draagt bij aan de ambitie van IFS om marktleider te worden op het gebied van service.

Net als alle elementen van het IFS-aanbod kan de klant de ESM-mogelijkheden van Axios Systems inzetten als een best-of-breed oplossing. Daarnaast kunnen ze er ook voor kiezen om deze mogelijkheden te integreren met andere functionaliteiten van IFS Cloud. Hiermee biedt IFS een end-to-end serviceoplossing die medewerkers en bedrijven ondersteunt bij het leveren van producten, prestaties en service. Voor het eerst zullen klanten in staat zijn om beide werelden te verbinden en een nieuw niveau van zichtbaarheid te creëren in hun waardeketen, zodat ze hun klanten kunnen verblijden met het leveren van de juiste servicemomenten.

Darren Roos, CEO van IFS voegt toe: "De overname is zeer belangrijk voor IFS; we breiden ons Service Management-aanbod uit om bedrijven te helpen bij het verbeteren van de service die ze leveren. Naast vereenvoudiging, workflow- en procesontwerp, creëren Axios en IFS inzicht in interne en externe datasilo’s. Roos vervolgt: "De mogelijkheid om winstgevende service te bieden, creëert een concurrentievoordeel. Betrouwbaarheid en consistentie zijn onderdeel van de service waar klanten vandaag de dag om vragen. Bedrijven moeten uiteindelijk in staat zijn om service als hoogste doel te stellen. Met Axios voegt IFS specifieke expertise toe die inzicht geeft in de geleverde waarde binnen en buiten de organisatie, en die kansen voor voortdurende verbeteringen zichtbaar maakt."

"Als oprichter van Axios ben ik trots dat mijn familie en team met succes een wereldwijde en gerespecteerde leverancier van ESM-oplossingen hebben opgericht”, vertelt Tasos Symeonides, CEO en oprichter van Axios. “We zijn echter nog niet klaar; we willen blijven werken met de geweldige klanten die we al hebben en de nieuwe klanten die we mogen verwelkomen. Om dit te bereiken, hebben we onze krachten gebundeld met een wereldwijde softwarespeler die net zo gepassioneerd is over servicebeheer, het leveren van waarde en het creëren van geweldige klantervaringen als wij. In IFS hebben we de ideale strategische partner gevonden en we spelen nu een rol bij het helpen van IFS om hun leiderschap in ESM verder uit te breiden!"

Ray Wang, directeur en oprichter van Constellation Research Inc, voegt toe: "Prospects en klanten die service als een onderscheidende factor zien, zullen het belang ondervinden van deze overname. De meeste organisaties zoeken de mogelijkheid om IT en de backoffice te verbinden met de frontoffice en de klantenteams. Het overbruggen van die silo’s en het creëren van inzichten met een rijke ESM-oplossing zal organisaties helpen om service-innovatie te stimuleren en de meerwaarde te visualiseren."

Axios Systems heeft een internationaal blue-chip klantenbestand in de VS, Europa, het Midden-Oosten en Latijns-Amerika. Het bedrijf heeft met succes een sterke community opgebouwd om de betrokkenheid te vergroten en producten te optimaliseren. Klanten in de commerciële sector zijn onder andere Aviva, FedEx, Sobeys, EDEKA, KPMG. In de publieke sector bevinden zich onder andere UK & Scottish Governments, State of Maine, Dubai Courts, Saudi Post en Fife Council.

Zowel Axios als IFS worden gewaardeerd door brancheanalisten. IFS heeft zijn positie als leider in het Gartner Magic Quadrant for Field Service Management Software sinds 2014 elk jaar behouden. Axios wordt erkend als ‘Niche Player’ in het Gartner Magic Quadrant for IT Service Management Tools, waar Gartner de sterktes benadrukt op het gebied van klantbetrokkenheid, de focus op IT-service management en het internationale klantenbestand.

Over IFS
IFS ontwikkelt en levert wereldwijd enterprise-software voor klanten die goederen produceren en distribueren, assets onderhouden en servicegerichte activiteiten beheren. De branche-expertise van onze mensen en oplossingen in combinatie met de inzet voor onze klanten, maken IFS een erkend leider en de meest aanbevolen leverancier in onze sector. IFS heeft 4.000 medewerkers en ondersteunt meer dan tienduizend gebruikers wereldwijd vanuit een netwerk dat bestaat uit lokale vestigingen en een groeiend ecosysteem met partners.

Kijk voor meer informatie op IFS.com. Volg ons op Twitter: @ifs en lees meer in onze IFS Blogs over technologie, innovatie en creativiteit.

Voor verdere persinformatie, beeldmateriaal of een interview kunt u contact opnemen met Linda van Helden of Sofie Dohmen van LEWIS:
E-mail: IFSNL@teamlewis.com
Laatste van IFS
IFS contact

Logo IFS

info.nl@ifsworld.com
  www.ifs.com/nl
IFS sociaal

IFS tweets

Logo VPNdiensten.nl
Logo Luminis Nederland B.V.
Logo Techtenna
Logo Priemo
Logo NPRM NV
Logo OPEN.satisfaction
Logo NEG-ITSolutions
Logo Login Consultants
Logo Giarte
Logo Tulinx
Logo Renewd
Logo Fullstaq B.V.
Logo Sortlist
Logo Data Matters BV
Logo E-mergo
Logo Facilitor
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Xperit Solutions B.V.
Logo Young_Coders
Logo True (Broad Horizon)
Logo Tankpas-Aanvragen.nl
Logo MCS B.V.
Logo Lightspeed
Logo Citrix
Logo Extreme Networks
Logo Essentra Components
Logo Pegasystems
Logo CrowdStrike
Logo Red Hat
Logo WorldStream
Logo Mirakl
Logo Orange Cyberdefense
Logo Personio
Logo Conscia Nederland B.V.
Logo Visma | Raet
Logo Ctac N.V.

www.lubbersdejong.nlwww.EVENTIVE.nlHerken zakelijke websitebezoekerswww.marcommit.nl